Ak robíte svoje sociálne siete tak, ako pred pár rokmi, je to chyba, kvôli ktorej môžete prichádzať nielen o peniaze, ale aj o zákazníkov. Sociálne siete sa neustále vyvíjajú a každý rok prinášajú novinky, ktoré formujú spôsob, akým komunikujeme, zdieľame a vnímame obsah. Viete, aké trendy na sociálnych sieťach platia v roku 2024?
Pokiaľ chcete vyťažiť zo svojho podnikania maximum, sociálne siete by ste nemali podceňovať. Nestačí vedieť, kedy postovať na Instagram alebo Facebook. Mali by ste sa predovšetkým zaujímať o to, čo chcú vaši sledovatelia a potenciálni zákazníci. Toto sú trendy na sociálnych sieťach, ktoré by ste mali v roku 2024 vyskúšať.
1. Využívanie umelej inteligencie
AI sa stáva neoddeliteľnou súčasťou sociálnych sietí. Nie je to ale len o tom, že za vás pripraví príspevky na sociálne siete. Algoritmy umelej inteligencie sa používajú na personalizáciu obsahu pre používateľov, zlepšenie zákazníckeho servisu prostredníctvom chatbotov a analýzu veľkých dát pre lepšie pochopenie správania používateľov.
Umelá inteligencia je skvelý asistent, avšak vy musíte rozhodnúť, ktoré úlohy jej delegujete a ktoré si ponecháte. Podľa nedávnej štúdie spoločnosti Accenture môžu spoločnosti, ktoré uprednostňujú AI pre služby zákazníkom, očakávať o 25 % vyššie príjmy v porovnaní s tými, ktoré používajú AI len pre produktivitu. Z ďalšieho prieskumy vyplýva, že až 90 % spotrebiteľov si myslí, že okamžitá odpoveď zákazníckeho servisu je kľúčová a veľmi dôležitá.
2. Ľudia sa chcú zabávať
Zábava je kľúčovým aspektom, ktorý láka používateľov na sociálne siete. Krátke a pútavé videá, meme, interaktívne príspevky a hry sú stále veľmi populárne. Zábavný obsah má schopnosť rýchlo zaujať pozornosť, vyvolať pozitívne emócie a podporiť zdieľanie medzi používateľmi. Integrujte do svojej marketingovej stratégie aj zábavný obsah a vytvorte kreatívne kampane, ktoré zaujmú a pobavia vaše cieľové publikum.
Dôležité je sledovať aktuálne trendy a prispôsobiť obsah tak, aby bol relevantný a autentický. V konečnom dôsledku, zábava na sociálnych sieťach nie je len o smiechu a vtipoch, ale aj o budovaní silnejších vzťahov so zákazníkmi a posilňovaní lojality voči značke.
3. Autentický obsah
Autentickosť je kľúčom k úspechu na sociálnych sieťach. Ľudia sa nebudú spájať so značkami, ktoré hovoria len o sebe a svojich produktoch. Chcú užitočné informácie, ktoré môžu využiť vo svojom živote. Chcú mať k značke emocionálny vzťah. Chcú vedieť, že značka je ľudská a zdieľa ich hodnoty. Používatelia proste hľadajú skutočné, neprehnané a úprimné príbehy a skúsenosti.
Značky, ktoré komunikujú otvorene a transparentne, získavajú väčšiu dôveru a lojalitu svojich zákazníkov. Prieskum spoločnosti Sprout Social ukázal, že 28 % spotrebiteľov tvrdí, že najviac zapamätateľné značky sú tie, ktoré vyzdvihujú príbehy svojho publika nad vlastné produkty a služby. Nebojte sa preto ukázať niečo zo svojho zákulisia alebo ľudí, ktorí stoja za značkou.
4. User-generated content (UGC)
Medzi trendy na sociálnych sieťach nepochybne patrí aj UGC, teda obsah vytvorený používateľmi. Značky povzbudzujú svojich zákazníkov a fanúšikov, aby vytvárali a zdieľali obsah spojený s ich produktmi alebo službami. Prípadne existujú UGC tvorcovia, ktorí sú často oveľa lacnejší ako influenceri a zároveň dokážu priniesť lepšie výsledky. Rovnako rastie dopyt po mikro influenceroch.
V jednom prieskume spotrebitelia 2,4-násobne častejšie hodnotili značku ako autentickú, keď publikovala UGC v porovnaní s obsahom vytvoreným značkou. Tento typ obsahu je autentickejší a dôveryhodnejší, čo zvyšuje angažovanosť a buduje komunitu okolo značky.
5. Facebook nie je jediná sociálna sieť
Ak používate Facebook ako jediný komunikačný kanál pre svoj obsah, nemôžete sa čudovať, že jeho úspech nie je taký, ako by ste možno čakali. Skúste to aj na iných platformách a sociálnych sieťach. Zisťujte, ktoré vám budú fungovať viac a ktoré menej. Každá má svoje špecifiká a môže zasiahnuť inú cieľovú skupinu. Prispôsobte tomu aj odlišný content marketing.
Prieskum Hootsuite ukazuje, že značky sú najviac sebavedomé na LinkedIn, Instagrame a WhatsApp. Facebook je až na štvrtom mieste.
6. Nebojte sa dlhších videí
Je pravdou, že krátke videá, Reels a Shorts stále dominujú, avšak aj dlhší video obsah má na sociálnych sieťach svoje miesto. Ide o ideálny formát pre podrobnejší a vzdelávací obsah, vďaka ktorému môžete ísť do témy hlbšie. Dlhšie videá vám umožňujú rozvíjať komplexnejšie príbehy, detailné návody a rozhovory, ktoré zaujmú publikum na dlhší čas. Zistite, čo vašu cieľovú skupinu zaujíma alebo trápi a takýto obsah jej servírujte.
7. Sociálne siete sa stávajú vyhľadávačom
Ľudia stále viac používajú sociálne siete namiesto Google na vyhľadávanie informácií, produktov a služieb. Priemerný používateľ strávi na sociálnych sieťach takmer dve a pol hodiny denne. Horšie sú na tom mladí ľudia, pretože napríklad používatelia vo veku 18 až 24 rokov strávia len na TikToku v priemere 1 hodinu a 19 minút denne. Až 44 % príslušníkov generácie Z a 33 % mileniálov získava informácie o produktoch najmä zo sociálnych médií.
Sociálne siete umožňujú objavovanie nového obsahu prostredníctvom hashtagov a algoritmických odporúčaní. Preto je dôležité, aby ste optimalizovali svoj obsah pre vyhľadávanie na týchto platformách. Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) teda už nie je len pre webové stránky. Používajte správne kľúčové slová a hashtagy, aby ste zvýšili viditeľnosť a dosah svojich príspevkov.
Rok 2024 prináša do sveta sociálnych sietí množstvo nových príležitostí a výziev. Ak si nie ste istí, ako najlepšie využiť tieto trendy a zlepšiť svoju prítomnosť na sociálnych sieťach, naša agentúra Digitalman je tu, aby vám pomohla. Pomôžeme vám nastaviť efektívnu stratégiu sociálnych médií, ktorá zvýši vašu angažovanosť, posilní vašu značku a dosiahne vaše obchodné ciele. Neváhajte nás kontaktovať a rezervujte si s nami prvú konzultáciu zdarma.
Zdroj: Hootsuite, Sprout Social, Exploding Topics