Drvivá väčšina ľudí hľadá informácie na webe. Ako? Celkom jednoducho. Do Google hľadáčika zadajú kľúčové slovo alebo frázu požadovaného výrazu a prehrabávajú sa naprieč výsledkami, ktoré im tento gigant ponúkne. Preto, pokiaľ váš web nie je v organike na prvých priečkach vyhľadávača, je len malá šanca, že naň váš potencionálny zákazník narazí. Mať dobré SEO je výhra. Je to však beh na dlhé trate a relevantné výsledky v podobe prvých priečok sa objavia až po čase dlhodobého snaženia. A viete, ako sa vraví. Čas sú peniaze. Kým sa sústavnou prácou dostanete hore, je tu jedno dôležité želiezko v ohni. A ním je PPC reklama.
PPC reklama na Google vás pri šikovnosti PPC špecialistu vie na prvé priečky dostať prakticky okamžite.
Čo znamená PPC?
PPC, PPC reklama či PPC kampaň z anglického Pay Per Click – zaplať za preklik. Vo svete PPC špecialistov táto skratka neznamená nič iné ako to, že platíte iba za každý preklik vášho potenciálneho zákazníka, ktorým sa dostane priamo na váš web cez príslušný inzerát, na ktorý klikne.
Za čo pri PPC kampaniach naozaj zaplatíte?
Pri PPC reklame neplatíte za zobrazenia odkazu na stránku, ale len za uskutočnené prekliky. Celkové náklady PPC kampane sú v rámci vyhľadávania s dôrazom na náklady niekoľkonásobne efektívnejšie ako väčšina online reklám.
Koľko vás bude reklama na Google reálne stáť?
Noví klienti nám často kladú otázku: Koľko ma to celé bude stáť? Neexistuje univerzálna odpoveď. Každé kľúčové slovo je špecifické, má rôznu priemernú cenu za preklik, sezónnosť aj konkurenčnosť.
Ani skúsený PPC odborník vám presne nevypočíta konečnú sumu nákladov za PPC kampaň.
Cena PPC reklám na Google sa odvíja od viacerých faktorov a sú nimi najmä:
- Kvalita cieľového webu.
- Miera preklikov na reklamu (CTR).
- Relevantnosť inzerátov na Google.
- Maximálna cena za preklik, ktorú je ochotná zaplatiť vaša konkurencia.
- Počet konkurentov pre daný výraz. Čím vyššia konkurenčnosť, tým je PPC cena za preklik zvyčajne vyššia.
- Sezónnosť. Existujú obdobia, kedy cena preklikov za vybrané kľúčové slová rastie, inokedy zas klesá. Toto platí najmä pre sezónne tovary a služby.
Z našej skúsenosti sa však ceny PPC reklamy na Slovensku pohybujú od 0,05 po 1 € za klik. Pri reklame na Google v prípade vysoko konkurenčných slov, akým je napríklad „hypotéka”, môže preklik stáť aj 2 až 3 €. Takéto ceny sú však na Slovensku výnimkou.
Rozpočet PPC kampane je vo vašich rukách
Náklady vašej kampane sú čisto vo vašich rukách. Vy sami si určujete rozpočet, ktorý mesačne hodláte investovať. Inzerentom odporúčame začať s rozpočtom aspoň 400 €/mesiac. Ako bonus môžete získať 75 € kredit úplne zadarmo.
Viac o cene Google reklamy.
Aké sú najrozšírenejšie platformy na cielenie PPC reklám ?
1. Google Ads (AdWords)
Najznámejšou a masovo využívanou platformou na PPC kampane je Google Ads od giganta Google. V priemere Google každú sekundu spracuje viac ako 90 000 vyhľadávacích dopytov. Čo to znamená pre vás? Berte to ako príležitosť na zacielenie relevantných výrazov pre vašu cieľovú skupinu.
Aké sú hlavné výhody PPC reklamy na Google Ads ?
- Možnosť okamžite obsadiť 1. pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania a výrazne tak zvýšiť relevantnú návštevnosť vášho webu.
- Plynulé regulovanie toku návštevníkov na váš web. V prípade, ak by ste mali priveľa dopytov, vieme kampaň spomaliť alebo na čas úplne vypnúť.
- Segmentované cielenie. Kampane vieme zacieliť presne podľa vašich požiadaviek. Cielenie kampane je možné na úrovni štátov, miest či regiónov a používaného jazyka.
- Neexistuje minimálny ani maximálny rozpočet na kampaň. Výhodou PPC reklamy je, že je vhodná pre „malých“ aj „veľkých hráčov“. Váš rozpočet môže byť 200 €, ale pokojne aj 1000 €/mesiac.
- Neplatíte za zobrazenie, platíte len za preklik. Tento fakt robí PPC reklamu jednou z najvýhodnejších z hľadiska nákladovosti.
- Získate množstvo údajov o kľúčových slovách a reklamách, na ktoré vaši zákazníci klikajú najčastejšie. Po spustení PPC kampane viete vytriediť relevantné a nerelevantné reklamy a rýchlou zmenou ich zacieliť efektívnejšie.
Má zmysel PPC reklama na Google, pokiaľ ste líder v organike?
Niekedy sa nás klienti pýtajú: Prečo by sme mali platiť PPC reklamu a teda platiť za zobrazenie našej firmy v platených výsledkoch vyhľadávania, keď tam môžeme byť v organike zadarmo?
Odpoveď je celkom jednoznačná. Získavať návštevnosť cez organické výsledky vôbec nie je jednoduché. Kým sa vaša stránka zobrazí na zaujímavých pozíciách, môže prejsť dlhší čas, pokojne aj niekoľko mesiacov, prípadne sa vaše pozície vôbec nezlepšia, pretože vaša konkurencia investuje do SEO optimalizácie viac času a peňazí.
Algoritmus Googlu je nastavený tak, aby uprednostňoval stránky s vysoko kvalitným obsahom, ktorého príprava môže stáť veľa odbornej a „copywriterskej“ energie.
Preto v prípade, ak potrebujete dosiahnuť výsledky v dohľadnej dobe, odporúčame použiť PPC kampane. Reklama PPC je efektívny nástroj.
2. AdRoll
AdRoll je retargetingová platforma, ktorá zobrazuje vaše reklamy užívateľom, ktorí váš web už navštívili. Výhodou AdRoll je, že vaše PPC kampane môžete zobrazovať na Google a sociálnych sieťach, čo vám znásobuje príležitosti na želanú akciu od potenciálnych zákazníkov.
3. Azet Klik
Google Ads však zďaleka nie je jedinou platformou, cez ktorú môžete inzerovať svoje PPC kampane. Státisíce potenciálnych zákazníkov môžete osloviť aj prostredníctvom Azet Klik. Azet vám sľubuje, že máte jedinečnú možnosť osloviť až 85 % slovenských užívateľov prostredníctvom ich partnerských webov. S tých známejších je to napríklad čas.sk alebo aktuality.sk.
4. Adform
Dánska platforma Adform ponúka mimoriadne kreatívne riešenia obsahovej PPC reklamy. Ponúka možnosť množstva reklamných formátov a taktiež vytvárania vlastných návrhov. Zaujímavé sú bannery s kombinovateľnosťou rôznych interaktívnych prvkov, ktoré zaujmú a lákajú cieľovú skupinu k želanej akcii.
5. Etarget
Etarget na rozdiel od Google Ads pôsobí momentálne v 9 krajinách, svojou podstatou mu je však veľmi podobný. V slovenskom online priestore je tento systém vhodnejší pre menšie kampane.
Naša firma sa rozhodla pre PPC reklamu. Aké máme možnosti?
Túto otázku si kladie takmer každý nováčik, ktorý sa rozhodne pre PPC. Možností je neúrekom.
Tu sú tie najpoužívanejšie z nich:
- textové reklamy na Google
- PPC reklama Facebooku
- pay per click reklama v nákupoch
- reklamy na YouTube
- grafické reklamy
- remarketing
Textová PPC reklama Google
Ak sa povie PPC, väčšina našich zákazníkov si tento výraz spája práve s textovými inzerátmi na Google. Prostredníctvom tejto formy PPC reklamy sa inzerenti majú šancu dostať na zaujímavé miesta nad a pod organické vyhľadávanie v sieti Google. Tieto reklamné inzeráty sa zobrazujú s označením, že ide o inzerciu. Obsah textových reklám je súčasťou propagácie, mal by teda byť pútavý a originálny.
Ako má vyzerať správna PPC textová reklama na Google?
Google Ads textová reklama Google sa skladá z troch častí:
- Text nadpisu: Nadpis pri Google kampani je kľúčový. Je totiž prvou vecou, ktorú si vaša cieľová skupina všimne. Musí preto obsahovať kľúčové slová, ktoré sú potenciálnymi zákazníkmi najviac vyhľadávané. PPC reklama na Google pozostáva z 3 nadpisov v maximálnej dĺžke 30 znakov. Sú od seba oddelené zvislou čiarou.
- Zobrazenie webovej adresy: Zobrazenie webovej adresy sa prejavuje väčšinou vo forme zeleného textu. Ním sa zobrazuje webová adresa vašej domény a text na voliteľných poliach – cesta. Text cesty a text webovej adresy nemusia byť totožné.
- Text popisu: Text textovej reklamy je súčasťou propagácie. Aj tu platí, že obsah by mal byť pútavý a jedinečný. Netreba pritom zabúdať na hlavné kľúčové slová.
Tvorba textových PPC reklamných inzerátov má svoje zásady. Preto ich tvorbu nechajte na odborníka.
Remarketing
PPC Remarketing strategicky cieli na užívateľov, ktorí váš web už v minulosti navštívili. Dostávate sa tak do hlbšieho povedomia a budujete značku v očiach týchto užívateľov.
Aké sú formy remarketingu?
- štandarný remarketing: zobrazenie PPC reklám predchádzajúcim návštevníkom webu
- dynamický remarketing: zobrazenie PPC reklám návštevníkom, ktorí prejavili záujem o vaše produkty alebo služby prostredníctvom aplikácií
- videoremarketing: zobrazovanie kampaní PPC prostredníctvom platformy YouTube
- remarketing zoznamu zákazníkov: zobrazovanie kampaní prostredníctvom funkcie „vlastné záznamy zákazníkov“, ktoré sa zobrazujú po ich prihlásení na účet Google
Grafická PPC reklama
Drvivá väčšina užívateľov internetu lepšie reaguje na vizuálne reklamy. Grafická reklama PPC spĺňa všetky atribúty reklám PPC, naviac púta atraktívnym designom a sprehľadňuje výpovednú hodnotu inzerátu. Buduje povedomie o vašej značke a nepochybne zvyšuje konverzie a vyzýva k akcii.
Aké sú funkcie Grafickej reklamy PPC?
- je doplnkom klasickej PPC reklamy
- umožňuje presné zacielenie na vašu cieľovú skupinu
- zaujme atraktívnym designom
- sprehľadňuje marketingovú komunikáciu medzi vami a zákazníkom
- je vhodná na predstavenie nového produktu alebo služby
PPC reklama na YouTube
Sila PPC reklamy na YouTube využíva fakt, že za posledné roky dramaticky vzrástol záujem o vizuálny obsah. Tým sa YouTube PPC reklama stáva jedným z najsilnejších a najefektívnejších nástrojov PPC kampaní vôbec. Existuje niekoľko druhov reklám na Youtube:
- preskočiteľné reklamy na YouTube
- nepreskočiteľné PPC YouTube reklamy
- mikrospoty s videoreklamami
- sponzorované karty
Aké sú výhody PPC reklamy na YouTube?
- Veľký trhový priestor: Návštevníci YouTube tvoria až 1/3 celkového počtu návštevníkov internetu.
- Cielenie PPC reklám na YouTube: YouTube poskytuje širokú škálu možností cielenia podľa záujmov, demografie, témy, kľúčových slov a kategórie.
- Aktívny čas používateľov strávený na platforme YouTube: Používatelia trávia na YouTube omnoho viac času ako na iných platformách. Tento fakt môže byť pre vašu PPC reklamu viac ako prospešný.
- Ľahká merateľnosť výsledkov: Úspešnosť vašej reklamy na YouTube je možné sledovať vedením a analýzou záznamov o kliknutiach.
- Cena: Platíte iba za vzhliadnuté videá. Ak používateľ klikne na tlačidlo preskočiť, umiestnenie reklamy bude bezplatné.
PPC reklama na Facebooku
V prvom rade si treba uvedomiť, že cielenie PPC reklám patrí do rúk skúsených odborníkov. Vyklikať si ju zvládnete aj sami, ale bez adekvátnych odborných skúseností by sa mohlo ľahko stať, že nebude mať požadovanú úspešnosť a vaše peniaze skončia vo vzduchoprázdne. Ak teda očakávate reálne výsledky, zainvestujte a zverte svoju inzerciu do rúk špecialistom s dobrými referenciami a preukázateľnými výsledkami.
Začnite analýzou, PPC kampaň bude relevantnejšia
V prípade, ak by ste mali záujem o takýto typ kampane na Facebooku, či ste si nie istí, ako na reklamu na Google pre váš biznis, budeme radi, ak nás budete kontaktovať a využijete naše PPC služby. Google reklama vás posunie na vyššie priečky vo vyhľadávaní.