Až 98% užívateľov si vyberá firmu zobrazenú na 1. strane v rámci Google výsledkov. Ste tam?

+421 917 736 905

PPC reklama, jej cena a hlavné výhody

Čo je to teda PPC reklama? PPC reklama predstavuje model internetovej reklamy za ktorú inzerent platí len v prípade, ak niekto klikne na jeho inzerát. Vo všeobecnosti, ak sa hovorí o PPC reklame na Slovensku, myslí sa tým najmä vyhľadávacia reklama Google Ads (po starom Google AdWords) alebo PPC reklama na Facebooku.

Google PPC reklama

Niekedy sa nás klienti pýtajú: “Prečo by sme mali platiť PPC reklamu, a teda platiť za zobrazenie našej firmy v platených výsledkoch vyhľadávania, keď tam môžeme byť v organike zadarmo?”.

Odpoveď je celkom jednoznačná, získavať návštevnosť cez organické výsledky vôbec nie je jednoduché. Kým sa Vaša stránka zobrazí na zaujímavých pozíciách, môže prejsť dlhší čas pokojne aj niekoľko mesiacov, prípadne sa Vaše pozície ani vôbec nezlepšia pretože Vaša konkurencia investuje do SEO optimalizácie viac času a peňazí.

Algoritmus Googlu je nastavený tak, aby uprednostňoval stránky s vysoko kvalitným obsahom, ktorého príprava môže stáť veľa odbornej a “copywriterskej” energie.

Preto v prípade, ak potrebujete dosiahnúť výsledky v dohľadnej dobe, odporúčame použiť PPC kampane.

ukážka ppc reklamy

Aké sú hlavné výhody PPC reklamy na Google?

  • Možnosť okamžite obsadiť 1. pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania a výrazne tak zvýšiť relevantnú návštevnosť Vášho webu.
  • Plynulé regulovanie toku návštevníkov na Váš web. V prípade, ak by ste mali priveľa dopytov, vieme kampaň spomaliť alebo na čas úplne vypnúť.
  • Segmentované cielenie – kampane vieme zacieliť presne podľa Vašich požiadavok. Cielenie kampane je možné na úrovni štátov, miest či regiónov a používaného jazyka.
  • Neexistuje minimálny ani maximálny rozpočet na kampaň – výhodou ppc reklamy je, že je vhodná pre “malých” aj “veľkých hráčov”. Váš rozpočet môže byť 200€, ale pokojne aj 1000€/ mesiac.

Cena PPC reklamy

Cena PPC kampaní na Google sa odvíja od viacerých faktorov, sú nimi najmä:

  • Kvalita cieľového webu
  • Miera preklikov na reklamu (CTR)
  • Relevantnosť inzerátov na Google
  • Maximálna cena za preklik ktorú je ochotná zaplatiť Vaša konkurencia
  • Počet konkurentov pre daný výraz. Čím vyššia konkurenčnosť, tým je cena za preklik zvyčajne vyššia.
  • Sezónnosť. Existujú obdobia kedy cena preklikov za vybrané kľúčové slová rastie či klesá. Toto platí najmä pre sezónne tovary a služby.

Z našej skúsenosti sa však ceny ppc reklamy na Slovensku pohybujú od 0,05€ po 1€ za klik. V prípade vysoko konkurenčných slov akým je napríklad “hypotéka”, môže 1 preklik stáť aj 2€ – 3€. Takéto ceny sú však na Slovensku výnimkou.

Inzerentom odporúčame začať s rozpočtom aspoň 300€/ mesiac. Ako bonus môžete zśkať 75€ kredit úplne zadarmo.

Viac o cene Google reklamy .

PPC reklama na Facebooku

Hlavnou výhodou Facebookovej PPC reklamy je možnosť osloviť cieľovú skupinu na základe demografických a záujmových parametrov. Napríklad môžeme cieliť kampaň na mužov, vo veku od 30-45, ktorí majú pozitívny vzťah k automobilom ŠKODA.

Veľmi dôležitou súčasťou Facebook reklamy je možnosť cieliť reklamu na ľudí, ktorí už navštívili Váš web – Remarketing.

Zaujímavosťou je, že na Slovensku máme viac ako 1.5 milióna užívateľov, čo robí Facebook veľmi zaujímavým reklamným kanálom. Facebook už dávno nie je výhraným teritóriom tínedžerov, ale sú v ňom vo veľkej miere zastúpení aj “ekonomicky samostatní jedinci” dokonca aj seniori.

Prečítajte si viac o PPC reklame na Facebooku.

Cena PPC reklamy na Facebooku

Cenu za klik v prípade Facebook PPC kampaní ovplyvňuje maximálna cena za preklik a výkonnosť reklamy.

Podľa našich skúseností odporúčame minimálny rozpočet na reklamu vo výške 300€ / mesiac.

Vedeli ste o tom, že až 86% sľudí hľadá tovary a služby cez Internet?

Zároveň platí, že až 98% užívateľov si vyberá firmu zobrazenú na prvej strane v rámci výsledkov Google.

Ste tam?

V prípade, ak by ste mali záujem o takýto typ kampane pre váš biznis, budeme radi, ak nás budete kontaktovať.