Až 98% užívateľov si vyberá firmu zobrazenú na 1. strane v rámci Google výsledkov. Ste tam?

+421 917 736 905

Čo je to PPC reklama a ako na PPC kampaň?

Drvivá väčšina ľudí hľadá informácie na webe. Pokiaľ ale váš web  nie je v organike na prvých priečkach vyhľadávača, je len malá šanca, že naň váš potencionálny zákazník narazí. Primárne vám odporúčame sústavne pracovať na SEU. Je to však beh na dlhé trate, ktorý prináša relevantné výsledky v podobe návštevnosti a v konečnom dôsledku objednávok. Napriek tomu PPC kampaň vás vie na prvé pozície v Google dostať prakticky okamžite. Reklama firmy bude s dobre nastavenou PPC kampaňou úspešná.

Čo je PPC reklama?

PPC (Pay Per Click) v praxi znamená spoplatnenie všetkých preklikov z každej reklamnej kampane priamo na váš web. Pri PPC reklame pritom neplatíte za zobrazenia odkazu na stránku, ale len za uskutočnené prekliky.

PPC reklama na Googli teda predstavuje model internetovej reklamy, za ktorú inzerent platí len v prípade, ak niekto klikne na jeho inzerát. Vo všeobecnosti, ak sa hovorí o PPC reklame na Slovensku, myslí sa tým najmä vyhľadávacia kampaň cez Google Ads (po starom Google AdWords) alebo PPC reklama na Facebooku.

Celkové náklady  PPC kampane sú v rámci vyhľadávania s dôrazom na náklady niekoľkonásobne efektívnejšie ako väčšina online reklám.

Prečo Google PPC reklama?

Niekedy sa nás klienti pýtajú: “Prečo by sme mali platiť PPC reklamu, a teda platiť za zobrazenie našej firmy v platených výsledkoch vyhľadávania, keď tam môžeme byť v organike zadarmo?”.

Odpoveď je celkom jednoznačná, získavať návštevnosť cez organické výsledky vôbec nie je jednoduché. Kým sa Vaša stránka zobrazí na zaujímavých pozíciách, môže prejsť dlhší čas pokojne aj niekoľko mesiacov, prípadne sa Vaše pozície ani vôbec nezlepšia pretože Vaša konkurencia investuje do SEO optimalizácie viac času a peňazí.

Algoritmus Googlu je nastavený tak, aby uprednostňoval stránky s vysoko kvalitným obsahom, ktorého príprava môže stáť veľa odbornej a “copywriterskej” energie.

Preto v prípade, ak potrebujete dosiahnuť výsledky v dohľadnej dobe, odporúčame použiť PPC kampane.  Reklama PPC je efektívny nástroj.

 

Čo je to Google Ads?

Odpoveďou je platená reklama na Google. Google Ads je platforma umožňujúca vytvárať PPC reklamy. To, ako často sa vaše PPC reklamy zobrazia závisí od toho, aké kľúčové slová zvolíte.

PPC reklama a analýza kľúčových slov

Mnohé spoločnosti neprikladajú analýze kľúčových slov patričnú dôležitosť. Tá je pri PPC reklame nesmierne dôležitým prvkom. Je síce časovo pomerne náročná, no pre správne zacielenie reklám je nenahraditeľná. Celá PPC Google kampaň je totiž postavená práve na kľúčových slovách. Naša rada znie, nepodceňujte jej význam. Pokiaľ nemáte patričné skúsenosti, určite sa do analýzy kľúčových slov nepúšťajte sami.

Faktory ovplyvňujúce úspešnosť PPC reklamy

  • kľúčové slová – relevancia kľúčových slov použitých v reklame PPC
  • copywriterská kreativita – aj pri PPC reklame platí, že obsah predáva
  • kvalita landing page – správne optimalizovaná, pútavá a relevantná
  • skóre kvality– hodnotenie Google týkajúce sa relevantnosti vašich reklám

Aké sú hlavné výhody PPC reklamy na Google?

  • Možnosť okamžite obsadiť 1. pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania a výrazne tak zvýšiť relevantnú návštevnosť Vášho webu.
  • Plynulé regulovanie toku návštevníkov na Váš web. V prípade, ak by ste mali priveľa dopytov, vieme kampaň spomaliť alebo na čas úplne vypnúť.
  • Segmentované cielenie – kampane vieme zacieliť presne podľa Vašich požiadavok. Cielenie kampane je možné na úrovni štátov, miest či regiónov a používaného jazyka.
  • Neexistuje minimálny ani maximálny rozpočet na kampaň – výhodou ppc reklamy je, že je vhodná pre “malých” aj “veľkých hráčov”. Váš rozpočet môže byť 200€, ale pokojne aj 1000€/ mesiac.
  • Neplatíte za zobrazenie, platíte len za preklik – tento fakt robí PPC reklamu jednou z najvýhodnejších z hľadiska nákladovosti
  • Získate množstvo údajov o kľúčových slovách a reklamách na ktoré vaši zákazníci klikajú najčastejšie. Po spustení PPC kampane viete vytriediť relevantné a nerelevantné reklamy a rýchlou zmenou ich zacieliť efektívnejšie.

PPC reklama cena

Cena PPC kampaní na Google sa odvíja od viacerých faktorov, sú nimi najmä:

  • Kvalita cieľového webu
  • Miera preklikov na reklamu (CTR)
  • Relevantnosť inzerátov na Google
  • Maximálna cena za preklik ktorú je ochotná zaplatiť Vaša konkurencia
  • Počet konkurentov pre daný výraz. Čím vyššia konkurenčnosť, tým je PPC cena za preklik zvyčajne vyššia.
  • Sezónnosť. Existujú obdobia kedy cena preklikov za vybrané kľúčové slová rastie či klesá. Toto platí najmä pre sezónne tovary a služby.

Z našej skúsenosti sa však ceny ppc reklamy na Slovensku pohybujú od 0,05€ po 1€ za klik. Reklama na Google v prípade vysoko konkurenčných slov akým je napríklad “hypotéka”, môže 1 preklik stáť aj 2€ – 3€. Takéto ceny sú však na Slovensku výnimkou.

Inzerentom odporúčame začať s rozpočtom aspoň 300€/ mesiac. Ako bonus môžete získať 75€ kredit úplne zadarmo.

Viac o cene Google reklamy .

Druhy PPC reklám

  • textové reklamy na Google
  • PPC reklama Facebook
  • pay per click reklama v nákupoch
  • reklamy na YouTube
  • grafické reklamy
  • remarketing

Textová PPC reklama Google

Textová reklama na Google je forma PPC reklamy, pomocou ktorej firmy môžu propagovať svoje produkty a služby v sieti Google. Tieto reklamy sa zobrazujú pod a nad výsledkami vyhladávania Google a v jeho obsahovej sieti. Textová Google PPC reklama sa zobrazuje s označením že sa jedná o inzerciu. Obsah textových reklám je súčasťou propagácie.

Ako má vyzerať správna PPC textová reklama na Google?

Google Ads textová reklama Google sa skladá z troch častí:

  • text nadpisu: nadpis pri Google kampani je kľúčový. Je totiž prvou vecou ktorú si vaša cieľová skupina všimne. Musí preto obsahovať kľúčové slová, ktoré sú potencionálnymi zákazníkmi najviac vyhľadávané. PPC reklama na Google pozostáva z 3 nadpisov v maximálnej dĺžke 30 znakov. Tie sú od seba oddelené zvislou čiarou.
  • zobrazenie webovej adresy: zobrazenie webovej adresy sa prejavuje väčšinou vo forme zeleného textu. Ním sa zobrazuje webová adresa vašej domény a text na voliteľných poliach cesta. Text cesty a text webovej adresy nemusia byť totožné.
  • text popisu: Text textovej reklamy je súčasťou propagácie. Aj tu platí, že obsah by mal byť pútavý a jedinečný. Netreba pritom zabúdať na hlavné kľúčové slová.

Tvorba textových PPC reklamných inzerátov má svoje zásady. Preto ich tvorbu nechajte na odborníka.

 

ukážka ppc reklamy

Remarketing

Remarketing je propagácia vašej firmy na základe komunikácie s potencionálnymi zákazníkmi, ktorí už v minulosti vykonali interakciu na vašom webe. Je strategickým spôsobom cielenia reklám na túto skupinu ľudí, zatiaľ čo prehliadajú partnerské weby, či Google. Dostávate sa tak do hlbšieho povedomia a budujete značku v očiach týchto publík.

Aké sú formy remarketingu?

  • štandarný remarketing: zobrazenie PPC reklám predchádzajúcim návštevníkom webu
  • dynamický remarketing: zobrazenie PPC reklám návštevníkom, ktorí prejavili záujem o vaše produkty alebo služby prostredníctvom aplikácií
  • videoremarketing: zobrazovanie kampaní PPC prostredníctvom platformy YouTube
  • remarketing zoznamu zákazníkov: zobrazovanie kampaní prostredníctvom funkcie “Vlastné záznamy zákazníkov.”  Tieto sa zobrazujú po ich prihlásení na účet Google.

Grafická PPC reklama

Drvivá väčšina užívateľov internetu lepšie reaguje na vizuálne reklamy. Grafická reklama PPC spĺňa všetky atribúty reklám PPC, naviac púta atraktívnym designom a sprehľadňuje výpovednú hodnotu inzerátu. Buduje povedomie o vašej značke a nepochybne zvyšuje konverzie a vyzýva k akcii.

Aké sú funkcie Grafickej reklamy PPC?

  • je doplnkom klasickej PPC reklamy
  • umožňuje presné zacielenie na vašu cieľovú skupinu
  • zaujme atraktívnym designom
  • sprehľadňuje marketingovú komunikáciu medzi vami a zákazníkom
  • je vhodná na predstavenie nového produktu alebo služby

 

PPC reklama na YouTube

Sila PPC reklamy na YouTube využíva fakt, že za posledné roky dramaticky vzrástol záujem o vizuálny obsah. Tým sa YouTube PPC reklama stáva jedným z najsilnejším a najefektívnejším nástrojom PPC kampaní vôbec. Existuje niekoľko druhov reklám na Youtube.

  • preskočiteľné reklamy na YouTube
  • nepreskočiteľné PPC YouTube reklamy
  • mikrospoty s videoreklamami
  • sponzorované karty

Aké sú výhody PPC reklamy na YouTube?

  • veľký trhový priestor : návštevníci YouTube tvoria až 1/3 celkového počtu návštevníkov internetu
  • cielenie PPC reklám na YouTube: YouTube poskytuje širokú škálu možností cielenia podľa záujmov, demografie, témy, kľúčových slov a kategórie
  • aktívny čas používateľov strávený na platforme YouTube: používatelia trávia na YouTube omnoho viac času ako na iných platformách. Tento fakt môže byť pre vašu PPC reklamu viac ako prospešný
  • ľahká merateľnosť výsledkov: Úspešnosť vašej reklamy na YouTube je možné sledovať vedením a analýzou záznamov o kliknutiach.
  • cena: Platíte iba za vzhliadnuté videá. Ak používateľ klikne na tlačidlo preskočiť, umiestnenie reklamy bude bezplatné.

PPC reklama na Facebooku

Hlavnou výhodou Facebookovej PPC reklamy je možnosť osloviť cieľovú skupinu na základe demografických a záujmových parametrov. PPC reklama na FB  napríklad môžeme cieliť kampaň na mužov, vo veku od 30-45, ktorí majú pozitívny vzťah k automobilom ŠKODA.

Veľmi dôležitou súčasťou Facebook reklamy je možnosť cieliť reklamu na ľudí, ktorí už navštívili Váš web – Remarketing.

Zaujímavosťou je, že na Slovensku máme viac ako 1.5 milióna užívateľov, čo robí Facebook veľmi zaujímavým reklamným kanálom. Facebook už dávno nie je výhradným teritóriom tínedžerov, ale sú v ňom vo veľkej miere zastúpení aj “ekonomicky samostatní jedinci” dokonca aj seniori. Platená reklama na Facebooku sa tak stáva pri dobrom zacielení veľmi účinnou.

Prečítajte si viac o PPC reklame na Facebooku.

 

Cena PPC reklamy na Facebooku

Cena reklamy PPC na Facebooku za klik  ovplyvňuje maximálna cena za preklik a výkonnosť reklamy.

Podľa našich skúseností v prípade Facebook PPC kampaní odporúčame minimálny rozpočet na reklamu vo výške 300€ / mesiac.

Vedeli ste o tom, že až 86% ľudí hľadá tovary a služby cez Internet?

Zároveň platí, že až 98% užívateľov si vyberá firmu zobrazenú na prvej strane v rámci výsledkov Google.

Ste tam? 

V prípade, ak by ste mali záujem o takýto typ kampane na Facebooku, či o reklamu na Google pre váš biznis, budeme radi, ak nás budete kontaktovať.

Tak isto, Google reklama vás posunie na vyššie priečky vo vyhľadávaní.