Až 98% užívateľov si vyberá firmu zobrazenú na 1. strane v rámci Google výsledkov. Ste tam?

+421 917 736 905

Bing Ads alebo po novom Microsoft Advertising reklama

Možnosť reklamy vo vyhľadávačoch Bing (Bing Ads, od roku 2019 už Microsoft Advertising) je efektívny spôsob, ako zviditeľniť svoju firmu a zvýšiť svoje predaje predovšetkým v zahraničí.

Princíp takejto reklamy je jednoduchý: pri vyhľadávaní sa na prvých priečkach zobrazia platené výsledky, až potom vidí užívateľ organické výsledky. Z prieskumov aj z vlastných skúseností vieme, že práve na výsledky, ktoré sa zobrazujú na prvých priečkach, klikne najviac ľudí.

Čo to znamená pre váš biznis? Dobre nastavená PPC (pay-per-click) reklama pritiahne zákazníka na vašu webstránku – otvorí im dvere do obchodu a pozve ich dnu. Ak hľadáte nových zákazníkov a snažíte sa zvýšiť počet ľudí, ktorých môžete osloviť,  investícia do PPC reklamy bude pre vás kľúčová.

Najväčšia výhoda? Platíte len za ľudí, ktorí aj kliknú.

Ukážka Bing Ads reklamy

Prečo využívať Bing Ads?

Napriek tomu, že v oblasti PPC reklamy vedie Google Ads, Bing má hneď niekoľko výhod, pre ktoré sa doňho oplatí investovať.

  • vyššie CTR (click-through rate, alebo miera prekliku)
  • lepšia ROI (return on investment, alebo návratnosť investície)
  • kvôli nízkej konkurencii tu viete viac vyniknúť
  • možnosti zacielenia, ktoré v Google Ads chýbajú

Vyššie CTR

Na reklamy vo vyhľadávačoch Bing klikne oveľa viac ľudí, než na reklamy v Google vyhľadávaní. Dôvodov je viacero: v prvom rade však ide o umiestnenie reklamy a tiež o typ klientov, ktorí Bing vyhľadávače používajú.

Lepšia návratnosť investície

Priemerná cena za klik je v Bing Ads citeľne nižšia ako v Google Ads, v niektorých prípadoch je to až o 30-40 %. Zároveň je však miera konverzie častokrát vyššia – to znamená, že väčšie percento ľudí aj nakúpi po tom, čo na reklamu klikne, v porovnaní s Google Ads.

Podľa Wordstream, klienti, ktorí využívali aj Google, aj Bing, zaznamenali lacnejšiu CPC (cost per click, cena za preklik) na Bing ako na Google. Navyše, ich reklamy mali častokrát lepšie pozície než rovnaké reklamy na Google, a vďaka vyššiemu CTR sa im počiatočná investícia vrátila rýchlejšie a viacnásobne.

Vďaka tomu je pre vás lacnejšie inzerovať na Bingu a zároveň máte vysokú šancu, že návštevníci na vašom webe nakúpia.

Takmer žiadna konkurencia

Google Ads dnes využívajú v podstate všetci, takže okrem vašej reklamy uvidí potenciálny klient aj reklamu vašej konkurencie. Bing využíva menej ľudí, takže je pre vás jednoduchšie túto platformu „ovládnuť“. Nenechajte sa však zmiasť nižším počtom používateľov – Bing využívajú solventní klienti, a keďže je miera prekliku a aj miera konverzia častokrát vyššia ako v Google, aj na menšiu skupinu ľudí sa vám oplatí zamerať.

Technické výhody Microsoft Advertising

Okrem týchto výhod prináša so sebou reklama na Bing aj technické výhody, ktoré zatiaľ na Google chýbajú. Napríklad:

  1. Väčšia kontrola nad zariadeniami: V Google Ads nie je možné vypnúť zobrazovanie reklamy na počítači. Bing toto umožňuje popri množstve ďalších nastavení: reklamu môžete zacieliť na PC, tablet alebo telefón a môžete cieliť aj podľa operačného systému (Android, iOS,…). Okrem toho Bing umožňuje vylúčiť zobrazovanie vašej reklamy na konkrétnych stránkach, čo je tiež veľká výhoda oproti Google.
  2. Nastavenia na úrovni reklamy: Google Ads umožňujú nastaviť celú kampaň a naraz ju cieliť podľa krajiny, jazyka, času a pod…. toto všetko sa dá len na úrovni kampane, t.j. všetky reklamy v rámci jednej kampane budú mať identické nastavenie. Microsoft Advertising však umožňuje tieto jednotlivé nastavenia meniť aj v rámci jednej kampane – môžete každú reklamu pozmeniť bez toho, aby ste museli odznova vytvárať kampaň.
  3. Sitelink extensions (rozšírenie linkov zobrazených v reklame): Aj Google, aj Bing ponúkajú možnosť zobraziť ďalšie linky vo výsledkoch vyhľadávania okrem toho, ktorý je súčasťou reklamy. Je to dodatočná informácia, ktorú si viete nastaviť, napríklad Cenník, Skúšobná verzia, Blog a ďalšie. Neexistuje síce záruka, že tieto linky sa zobrazia, ale v prípade, že áno, tak nepochybne zaujme, pretože sa zväčší reklamná plocha a zároveň sa používateľ o vás dozvie viac.
  4. Možnosť importovať kampane z Google Ads: Ak sa obávate, že nastavovanie Bing Ads vám zaberie kopec času, obávate sa zbytočne. Len niekoľkými klikmi viete importovať svoje kampane z Google a do niekoľkých minút inzerovať aj na Bing.

Jednoducho povedané, investícia do Bing reklamy sa vám vráti. Dobre nastavená marketingová stratégia však ráta s viac než len PPC reklamou. Pre komplexnú analýzu vášho biznisu ponúkam bezplatnú prvú konzultáciu, počas ktorej vám rád ukážem, ako viem vášmu obchodu pomôcť rásť.