Chceme sa neustále vzdelávať, rozširovať si obzory a stretávať nových ľudí. Konferencia Content Marketing Masters bola skvelou príležitosťou a my sme si ju nenechali ujsť. O svoje know-how a inšpiratívne príbehy sa podelili známi spíkri z brandže marketingu. Padlo mnoho zaujímavých informácií a my sa s Vami chceme podeliť o tie najzaujímavejšie.

V úvode sa predstavil Patrik Vavrovič, CEO úspešnej marketingovej agentúry ContentFruiter. Patrik žije contentom a svoju vášeň pretavil do založenia tejto agentúry zameranej na content marketing. V tvorbe contentu je dôležitá stratégia, vedieť čo je cieľ, definovať si svoj cieľ a touto cestou si plánovať jednotlivé kroky. Content marketing je je vplyvný najmä v získavaní návštev, budovanie povedomia o značke, budovanie odbornosti, budovanie povedomia, zvyšovanie dôvery, zvyšovanie návštevnosti webovej stránky, vytváranie lojálneho publika, umožňuje zefektívňovať náklady na vlastné promo a vďaka nemu dokážeme zvyšovať predaje a dopyty. Efektívna je vytrvalosť a venovať sa content marketingu dlhodobo, konzistentne a sledovať trendy.

Content marketing nie je kampaň. Je to filozofia, prístup, súčasť biznis stratégie.

Sconto nábytok sú ich dlhoročným klientom, pre ktorých ešte v začiatkoch spolupráce vytvorili magazín pre eshopy, kde sa zamerali na tvorbu obsahu, ktorý aktuálne ľudí v tomto segmente zaujíma najviac. Najskôr však bola potrebná však aj detailná analýza, pre zistenie tém a oblastí, ktoré sú najčastejšie vyhľadávané, resp. aké problémy ľudia v danej dobe riešia. Užitočná je aj stratégia re-publikácie, kedy sa zrecykluje publikovaný obsah/článok z minulosti a následne sa aktualizuje a doplní o aktuálne informácie. Samozrejme aj obsahom chce značka predávať a preto správne strategicky zvolené call-to-action prvky viac upútajú pozornosť čitateľa a môžu vzbudiť väčší záujem o propagované produkty alebo služby. Kľúčové je aj sledovať analytiku, ktorá postupom rokov popri tvorení obsahu dosahuje lepšie a lepšie výsledky. Zo získaných dát je možné zistiť, ako sa zákazník správa na webovej stránke, aj kam sa po prečítaní obsahu preklikne a čo ho zaujalo. V súčasnosti sú populárne aj sociálne siete, kde sú zdieľané informácie v malých množstvách tak, aby zaujali čitateľa a pozdvihli jedinečnú vlastnosť produktu, alebo napríklad aj informovali o novinkách.

Zdroj: canva.com

V ďalšej časti aj o sausage efekte porozprával Braňo Macko, ktorý je zakladateľom a aj riaditeľom content marketingovej agentúry PonyHouse.

“Aj tak všetci skončíte na mojom Linkedine a mňa to bude stáť minimum energie.”

Na Linkedine je v súčasnosti viac ako 500 000 ľudí a viac ako 50% užívateľov pracuje v relevantných odvetviach marketingu. Stáva sa viac populárnejším a je to skvelý nástroj pre new biz, employer branding a personal branding. Pri tvorbe obsahu je práve ZVLÁDATEĽNOSŤ to kľúčové slovo. Je úplne normálne sa na začiatku nadchnúť pre veci a venovať sa tvoreniu niekoľko hodín denne. Otázka však je, či to je udržateľné a zvládateľné aj do budúcnosti. Preto je potrebné si premyslieť a nastaviť:

  • OBSAHOVÚ STRATÉGIU
  • VÝROBA OBSAHU & CONTENT SAUSAGE
  • VYDRŽAŤ

Tak, ako pri tvorbe stratégie, aj tu je potrebná analýza konkurencie, stanovenie si cieľov ako chcete byť vnímaný, čím chcete byť výnimočný a zapamätateľný, čím sa chcete prezentovať a aký obsah zdieľať s publikom na Linkedine. A čo je to ten sausage efekt? Všetci ho veľmi dobre poznáte. Princíp spočíva v spracovávaní veľkého množstva obsahu do malých kúskov, ktoré obsahujú podstatné informácie a pre čitateľa majú pridanú hodnotu. S pohľadom na Linkedin napr. spracovanie 30 minútovej prednášky do 10 krátkych 3 minútových videí. To znamená, že obsah nám poslúži mnohonásobne viac ako len jedenkrát. Tým pádom viete publikum zásobovať informáciami a posilňovať kľúčové témy.

Zdroj: canva.com

Ďalšia spíkerka, Jana Malaga, sa predstavila ako influencer marketing specialist a CEO v agentúre Contedy. Agentúra je lídrom v množstve spoluprác s influencermi a tvorcami obsahu. Influencerom dnes dokáže byť ktokoľvek alebo čokoľvek od konkrétneho človeka až po fiktívnu postavu, či zvieratko. Influenceri a často aj cieľové publikum sa nachádzajú na rôznych sociálnych sieťach, ako je napríklad Instagram, no majú svoje miesto aj v offline svete. Mimo sociálnych sietí influencermi môžu byť lekári a šírenie informácií funguje ústnym podaním.

Podľa počtu sledovateľov online svete influencerov rozdeľujeme na:

  • NANO (do 10 000 sledovateľov)
  • MICRO (10 000 – 50 000 sledovateľov)
  • MACRO (50 000 sledovateľov – 500 000 sledovateľov)
  • MEGA (nad 500 000 sledovateľov)

Image influencera vytvára obsah, ktorý zdieľa, ale podstatné je aj jeho publikum, ktoré dotvára jeho persónu. Nájsť vhodného influencera pre značku dokáže byť oriešok, no už vopred je dobré myslieť na niekoľko vecí: 

  • Mal by to byť niekto, kto už vašu značku pozná, či používa a je s ňou spokojný. 
  • Vedieť, ktoré konkrétne publikum influencera by ste radi oslovili. 

Môžete si vytvoriť aj vlastného influencera – avatara a začať s tvorbou obsahu, komunikácie a vytváraním si svojho publika. Zaujímavé nástroje na analýzu persón sú:

  • SOCIALBLADE,
  • HypeAuditor,
  • Data on STEREOIDS

Zdroj: canva.com

V nasledujúcej časti rozprával o distribúcii obsahu na sociálnych sieťach Tony Dúbravec, čomu sa venuje od roku 2012 a zároveň je aj tvorcom podcastov Doba Digitálna.

Sociálne siete bez obsahu nemajú význam.”

Ako najčastejšie formáty obsahu v kontexte Content marketingu, o ktorých sa hovorí sú:

  • Blog
  • Podcast
  • Newsletter
  • Video
  • Online kurz
  • E-book

Tvoriť obsah je časovo náročné. Dôkladná analýza, nastavenie stratégie, plánovanie, tvorba obsahu vyžaduje veľa úsilia a množstvo značiek preto ani nechce existovať na sociálnych sieťach, pretože by to časovo nezvládli.

“90% podcastov nikdy nevydá viac ako 3 epizódy.”

Je zaujímavá štatistika spoločností a jednotlivcov, ktorí začali robiť podcasty. Vrhli sa do tvorby s nadšením, no slabá distribúcia, nereálne očakávania, nestanovenie si plnohodnotných cieľov a neplánovania jednotlivých krokov dopredu ich nápad stroskotal. Práve distribúcia zohráva tú dôležitú úlohu v šírení povedomia. A opäť aj pri podcastoch je užitočné vytiahnuť z veľkého množstva materiálov práve tie kľúčové a podstatné informácie, ktoré sa potom zdieľajú na iných platformách.

“Ten najlepší obsah si vždy zaslúži reklamu.”

Ak vytvoríte super úspešný príspevok alebo článok a vidíte, že ľuďom sa to páči, interagujú, komentujú a zdieľajú, prečo nezacieliť aj na iných ľudí? Čím viac ľudí daný príspevok uvidí, tým je tu väčšia možnosť úspechu a vyšší awareness.

Zdroj: pexels.com

CONTENT JE KING ALE DISTRIBÚCIA JE KING KONG”

Filip Kuna je známy pre content marketingovo nabité, inšpirujúce videá a čas na konferencii v záverečnej časti využil aj na rozprávanie o svojej kariérnej ceste spojenej s mnohými pádmi aj vzostupmi. Práve vzostupy a pády tvoria cestu životom a dôležité je sa nevzdať a bojovať naďalej o to, v čom chceme byť najlepší. Takto znie aj jeho posolstvo. Veľa číta, počúva podcasty a vždy si zapíše do tipov na content, keď sa objaví niekde zaujímavá myšlienka. Veľkým kľúčom k úspechu je aj vzdelávanie. Doba napreduje, trendy, algoritmy sa menia, k dispozícii sú čoraz modernejšie technológie a vzdelávanie sa stalo povinnou súčasťou života.

A čo sú podľa Filipa Kunu nástroje ku úspešnosti?

  • POSADNUTOSŤ & VYTRVALOSŤ. Buďte nadšení tým, čo robíte a chcete robiť. Hľadajte cestu ako vytrvať, pracujte na sebe a zlepšujte sa každý deň.
  • EXEKÚCIA. Svoje plány realizujte. Verte v to, že toto je to najlepšie, čo v živote idete spraviť. Verte v to každý deň. Vymýšľajte a kreujte rôzne nápady, jednoducho neprestávajte tvoriť.
  • RECYKLÁCIA OBSAHU & REDISTRIBÚCIA. Aj content spred roka môže byť ešte stále niečím aktuálny. Prispôsobte popis aktuálnej situácii a takmer akýkoľvek obsah bude použiteľný znova – redistribuujte content, ktorý ste vytvorili. Publikum rovnakej značky na rôznych platformách nikdy nie je rovnaký. Preto ak taký istý obsah uverejníte na viacerých sociálnych sieťach, nemajte obavy.

“Kde je práca zábavou, bude život radosťou.”

Ak sa hľadáte, nieste si istí, čo chcete v živote robiť, venujte čas tomu, čo vás baví. Pravidelne, bez výhovoriek. A postupom času budete nachádzať seba a oblasti, v ktorých ste fakt dobrí. Budú sa z vás stávať väčší a väčší odborníci v tom, v čom ste dobrí a ľahko uvidíte ten smer, ktorým máte v živote kráčať.

Všetky marketingové konferencie a eventy sú obohacujúce a inšpiratívne. Znovu uvedomenie si svojich cieľov, potreby plánovania a rozšírenie vedomostí zohráva významnú rolu v živote a biznise. Sledujte dianie, vzdelávajte sa, získajte nové kontakty a spoznajte marketing ešte o kúsok viac aj vďaka konferenciám. Napíšte nám, aká marketingová konferecia, či event bol pre vás najzaujímavejší.

Buďte o krok vpred

Získajte novinky z online marketingu ako prvý:

* indicates required