V dnešnej konkurencii online obchodov čelia majitelia eshopov neustále meniacim sa podmienkam, kde získavanie a udržanie si zákazníkov predstavuje výzvu. 

Preto vám prichádzame na pomoc s prehľadom siedmich najlepších marketingových stratégií, ktoré ako majitelia eshopov môžete využiť pre zvýšenie a upevnenie si svojej pozície na trhu. Tieto stratégie vám nie len ušetria hodiny práce, ale vám predovšetkým poskytnú užitočné tipy, ako z každej stratégie vyťažiť maximum. Sledujte, ako tieto osvedčené postupy môžu posilniť váš eshop a prilákať nových zákazníkov, čo vám zabezpečí trvalý rast vášho elektronického obchodu a podporí váš zisk.

1. Influencer marketing (vplyvný marketing)

Ryšavý muž s bradou robí selfie na smartfóne

V súčasnej dobe patrí Influencer marketing medzi overené stratégie, ktoré môžu výrazne urýchliť vašu cestu na trh. Ide o formu marketingu, kde firmy spolupracujú s osobnosťami, ktoré majú výrazný vplyv na svojich sledovateľov na sociálnych sieťach alebo iných online platformách. Cieľom je využiť popularitu a dôveru, ktorú majú tieto osobnosti u svojej cieľovej skupiny, na propagáciu produktov, značiek alebo služieb.
V každom odvetví nájdete mikro-ovplyvňovateľov (väčšinou autority, ktoré spotrebitelia sami poznajú), ktorých spotrebitelia rešpektujú a riadia sa ich odporúčaniami. 

Výhody : 

  • buduje dôveru
  • najjednoduchší spôsob šírenia ústneho podania
  • lacnejšie ako mainstreamové médiá
  • veľmi efektívne, ak sa vykonáva správne

Nevýhody:

  • ťažko predpovedať ROI (Return on investment – návratnosť investície)
  • zmena reputácie influencera môže ovplyvniť vašu značku
  • môže byť ťažké identifikovať a získať odpovede od influencerov

Náš tip:

  1. Dajte svojim influencerom priestor pre kreativitu, lebo oni poznajú svoje publikum najlepšie.
  2. Nezaťažujte influencerov množstvom úloh hneď od začiatku spolupráce.
  3. Stanovte jasné ciele, ktoré chcete dosiahnuť a definujte čo im ponúkate za výmenu. Napríklad, môžete influencera požiadať, aby vytvoril súhrnný blogový príspevok na sociálnych sieťach (Facebook, Instagram a TikTok). Zároveň stanovte, čo ponúkate vrámci výmeny, ako napríklad bezplatnú skušobnú verziu, neobmedzený alebo skorý prístup alebo zľavu.
  4. Zamerajte sa na mikroinfluencerov, pretože často dosahujú vyššiu angažovanosť ako makroinfluenceri.​

2. Marketing prostredníctvom sociálnych sietí

Organický marketing sociálnych sietí spočíva vo využívaní bezplatných možností uverejňovania príspevkov a online obchodných príležitostí na hlavných platformách sociálnych sietí, ako sú Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok a ďalšie.
Väčšina spotrebiteľov využíva sociálne siete na získanie informácií o značkách a eshopoch. Predtým, než od vás nakúpia, sledujú, ako  s vašou značkou integrujú ostatní zákazníci.

Výhody:

  • globálne publikum poskytuje príležitosť budovať uznanie značky na celom svete
  • využitie nákupných funkcií (napr. predaj produktov na Facebooku)
  • obsah vytvorený používateľmi je rýchly, jednoduchý a efektívny

Nevýhody:

  • vybudovať si online prítomnosť a zostať aktívny si vyžaduje čas
  • nemáte úplnú kontrolu nad obsahom, ktorý vytvoríte, pretože ľudia môžu komentovať, zdieľať a vytvárať svoj vlastný obsah
  • je potrebné venovať čas na opakované angažovanie sa s publikom

Náš tip:

Ak potrebujete ďalšiu pomoc s marketingom na sociálnych sieťach, pozrite si naše zdroje
: Ako na remarketing a prečo je nesmierne dôležitý
: Ideálne rozmery a typy reklamy na Facebooku 
: Najlepšie časy postovania na rôzne sociálne siete

3. E-mail marketing

E-mail je jednou z najefektívnejších marketingových stratégií, ktoré sú dnes k dispozícii a je to skvelý spôsob, ako komunikovať s potenciálnymi, súčasnými, spiacimi a dokonca aj stratenými zákazníkmi.
Na dosiahnutie želaných výsledkov v e-mail marketingu vám uvádzame pár krokov, ktoré vám môžu pomôcť: 

  • definujte svoj cieľový trh
  • zbierajte e-maily a vytvorte zoznam
  • starajte sa o váš kontakt
  • použite jasnú výzvu na akciu

Výhody:

  • vysoká odozva a miera konverzie
  • jednoduché sledovanie 
  • skvelé na pestovanie potenciálnych zákazníkov v ktorejkoľvek fáze vášho lievika predaja

Nevýhody:

  • vyžaduje údržbu zoznamu a snahu vyhnúť sa spamovým filtrom
  • vyžaduje si zostavovanie a údržbu zoznamu
  • potrebujete dobré schopnosti copywritingu

Náš tip:

Niekoľko tipov, ktorým by ste sa mali vyhnúť v e-mail marketingu vám ponúkame tu.

4. SMS marketing

SMS marketing alebo marketing textových správ je použitie textových správ na oslovenie vášho publika.

Môžete ho použiť na: ponuky bleskového výpredaja a ďalšie propagačné akcie, oznamy, upozornenia zásielky, sledovanie objednávky, zákaznícku podporu a na marketingovú taktiku založenú na geografickej polohe zákazníkov.

SMS marketing zostáva jedným z telekomunikačných prostriedkov, ktorému ľudia veria viac ako všeobecnému online obsahu alebo reklamám.

Podľa analýzy SMS Comparison má percento otvorení SMS 98 %.

Ikona otvorených sms v porovnaní s e-mailom

Zdroj: www.wordstream.com

Výhody: 

  • jednoduché nastavenie 
  • vysoká miera doručenia, otvorenosti, odozvy a konverzie
  • jednoduchá integrácia do lievika predaja
  • skvelý kanál na zapojenie potenciálnych zákazníkov do vášho zoznamu

Nevýhody:

  • môže to byť nákladné
  • stáva sa rušivým elementom, ak nie je vykonaný správne
  • v niektorých krajinách sú proti nemu predpisy
  • môže podliehať spamovým filtrom
  • je ťažké ho merať a monitorovať

Náš tip:
Niekoľko tipov, ako začať s SMS marketingom, nájdete tu

5. Video marketing

Otvorený laptop s ikonami videa: kamera, youtube ikona, mikrofón,nahrávacia páska

Dnes je takmer nemožné prehliadnuť silu video marketingu. Väčšina platforiem sociálnych sietí dnes uprednostňuje video obsah pred akoukoľvek inou formou obsahu. Video môže byť efektívnym spôsobom komunikácie, či už ide o vzdelávacie návody, reklamy, ukážky produktov alebo vysvetľujúce videá. Jeho schopnosť osloviť divákov vizuálnym a auditívnym spôsobom robí z videa významný nástroj na priblíženie sa ku svojej cieľovej skupine.

Výhody:

  • video vám poskytuje konkurenčnú výhodu, pretože vám umožňuje nielen povedať, ale aj vizuálne demonštrovať svoju hodnotu a ukázať, aké výhody váš produkt prináša
  • video poskytuje dostatok priestoru pre nápady a kreativitu, ktoré vám pomôžu poukázať na vašu značku
  • nákupné prenosy ‘live’ sú čoraz populárnejšie

Nevýhody:

  • úprava videa si vyžaduje čas a správne vybavenie, aby ste od začiatku pracovali s kvalitným záznamom
  • vyžaduje si dôslednosť. Ak chcete získať pozornosť pre svoj YouTube kanál, musíte pravideľne zverejňovať videá a monitorovať svoje analýzy 
  • môžete čeliť silnej konkurencii – video marketing používa veľa influencerov

Náš tip:

: 24 jednoduchých nápadov na videá YouTube pre firmy (s príkladmi)
: 3 spôsoby, ako vytvoriť videoreklamy s nízkym rozpočtom
: 10 krokov ako inzerovať na YouTube

6.Reklama s platbou za preklik (PPC)

Reklama s platbou za preklik (Pay-per-click advertising – PPC) je skvelou voľbou pre nových majiteľov eshopov s obmedzeným marketingovým rozpočtom. V podstate ide o to, že platíte reklamným sieťam za zobrazovanie vašich marketingových správ alebo bannerov, ktoré sú zobrazené vo vyhľadávačoch alebo iných online médiách.

Výhody:

  • prináša okamžité výsledky
  • táto metóda je nákladovo efektívna pretože prostredníctvom PPC môžete presne zacieliť na veľmi špecifické publikum a platíte len vtedy, keď niekto klikne na vašu reklamu
  • s jasným prehľadom o tom, ktoré kampane sú úspešné a ktoré nie, môžete robiť rozhodnutia založené na údajoch s cieľom optimalizovať svoje kampane a maximalizovať návratnosť investícií a zlepšiť celkový výkon vašich kampaní

Nevýhody:

  • efektívne prevádzkovanie Google Ads a iných PPC kampaní si vyžaduje pravidelnú údržbu, audity a hlásenia
  • ak svoje kampane podfinancujete, nebudú generovať dostatok údajov potrebných na to, aby prebehlo strojové učenie a aby sa kampane mohli efektívne optimalizovať s cieľom dosiahnuť lepší zisk
  • prostredie online inzercie sa neustále mení, preto je dôležité mať prehľad o aktualizáciách platformy

Náš tip: 

Tu sú naše najlepšie zdroje pre PPC
: Ako zvýšiť mieru preklikov v Google Ads? 1. Časť
: Ako zvýšiť mieru preklikov v Google Ads? 2. Časť
: Kúzlo PPC reklám spočíva v týchto 7 bodoch
: PPC a SEO: Do čoho by ste mali radšej investovať?
: 10 tipov, ako získať preklik: Ako písať výnimočné PPC reklamy?

7. Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)

Modrá mapa sveta s nápisom SEO

SEO (Search Engine Optimization) je disciplína, ktorá sa zaoberá optimalizáciou webovej stránky s cieľom dosiahnuť popredné miesta vo výsledkoch vyhľadávania pre výrazy relevantné pre vašu firmu a vaše služby. Čím viac relevantnú návštevnosť získate, tým väčšiu šancu máte premeniť týchto návštevníkov na potenciálnych zákazníkov a následne s nimi uzavrieť obchod.

Výhody:

  • SEO je zadarmo! Jeho zacielený obsah na kľúčové slová vytvára dlhodobý rast návštevnosti
  • SEO je škálovateľné, takže si môžete udržať výkon, ak sa vaša návštevnosť zvýši
  • v kombinácii s optimalizáciou miery konverzie môže vaše SEO zvýšiť predaj

Nevýhody:

  • Dlhodobá stratégia. Trvá čas, kým uvidíte výsledky.
  • SEO je síce zadarmo, ale vyžaduje si čas na písanie článkov, prieskum kľúčových slov a údržbu stránok

Náš tip:

Ak sa chcete dozvedieť viac o SEO stratégiách, tu vám ponúkame niekoľko užitočných príspevkov
: SEO faktory na rok 2023: Vaša cesta k online úspechu
:10 spôsobov, ako zlepšiť sociálne signály pre svoje SEO
:Top 10 SEO faktorov: On-page a Off-page
:Ako premeniť SEO návštevníka na platiaceho zákazníka: SEO tipy pre tých, ktorí chcú zarábať

Záverečné tipy na výber najlepšej marketingovej stratégie pre eshopy

  1. Viackanálová stratégia je tá správna cesta. Každý kanál má svoje silné a slabé stránky, ale najlepšie výsledky vám predsalen prinesie použitie viacerých kanálov vo vzájomnej zhode.
  2. Zistite, ktoré platformy vaša cieľová skupina používa najčastejšie. Napríklad Tik Tok pracuje viac s generáciou Z (zoomery) ako s generáciou baby boomu. A e-maily fungujú lepšie s generáciou baby boomu ako s generáciou Z.
  3. Ak budete venovať pozornosť svojim metrikám, budete vedieť ako každá stratégia funguje s vašim níšom (s vašou špecializáciou).

Na monitorovanie a meranie výsledkov používajte nástroje ako Google Analytics, Data (Looker) Studio, CRM a analytické nástroje v rámci každého kanála. To vám umožní vidieť, ktoré kanály prinášajú najvyššiu návratnosť investícií, ako aj testovať rôzne prístupy v rámci každého kanála.

Záverečné zhrnutie

Využitie najlepších marketingových stratégií pre elektronické obchody môže výrazne posilniť úspech vášho nového eshopu. 

Spolupráca s influencermi otvára cestu k rýchlemu získaniu dôvery a pozornosti verejnosti. Marketing prostredníctvom sociálnych sietí, SMS, a e-mailová kampaň vám umožňujú efektívne komunikovať so zákazníkmi a budovať ich záujem o vaše produkty. SEO a PPC optimalizácia zabezpečujú, že sa zvýši viditeľnosť vášho e-shopu a bude vo svete online ľahko vyhľadateľný. Video marketing je moderným spôsobom oslovenia publika a zviditeľnenia vašej značky. 

Spočiatku môže byť obtiažne vybrať si správne stratégie, ale s cieľavedomým prístupom a s týmito efektívnymi nástrojmi môžete prekonať konkurenciu a vytvoriť si silnú prítomnosť v elektronickom obchodovaní. 

Nezabudnite, že kľúčom k úspechu je neustále prispôsobovanie sa potrebám zákazníkov a flexibilný prístup k dynamike online trhu.

Ak by ste mali nejaké otázky a potrebovali poradiť, neváhajte nás kontaktovať, sme tu pre vás.
Prečo si vybrať práve nás?
Prečítajte si náš článok, v ktorom vám odhalíme naše silné stránky a dáme vám dôvody, prečo by ste mali zvážiť spoluprácu práve s nami.”

Prajeme vám veľa úspechov s vašim eshopom !

Buďte o krok vpred

Získajte novinky z online marketingu ako prvý:

* indicates required