Platená reklama na Facebooku sa stala jedným z najlacnejších spôsobov, ako propagovať svoje produkty alebo služby online. Viete, že mesačne je na Facebooku až 2,80 miliardy aktívnych používateľov? To je už celkom pekné číslo a potenciál, ktorý rozhodne stojí za to, aby ste ho vo vašom podnikaní využili. Facebook umožňuje presnejšie zacielenie na relevantných užívateľov. V praxi to znamená, že reklamu na vaše produkty dostane presne ten segment používateľov, u ktorých sa predpokladá, že by mohli mať o vašu ponuku relevantný záujem. A práve toto je dôvod, prečo sa PPC reklama na Facebooku teší z veľkého záujmu užívateľov.
Prečo by ste platenú reklamu na FB mali využiť pre váš biznis?
- Vaši súčasní i potenciálni zákazníci trávia veľa času na sociálnych sieťach. Koľko ľudí je na Facebooku z vašej cieľovej skupiny, toľko potenciálnych šancí máte. Facebook a platená reklama na ňom je preto ideálna forma propagácie vašej značky.
- Reklama na Facebooku je jednou z najcielenejších foriem reklamy. Jej veľkou výhodou je schopnosť exaktne zadefinovať vašu cieľovú skupinu, čím zasiahneme relevantné Facebook publikum. Kampaň na Facebooku môžeme cieliť podľa veku, pohlavia, záujmov, lokality a správania.
- Facebook reklama je jednou z najlacnejších foriem reklamy. Oproti tradičným formám reklamy ako sú billboardy, televízna reklama, ale napríklad aj reklama na webe, Facebook kampaň zasiahne za nižšie náklady veľkú skupinu ľudí. V niektorých prípadoch je to takmer bezplatná reklama.
- Facebook reklama je rýchla. Reklamou na Facebooku zasiahnete i tisíce ľudí za jeden deň s okamžitými výsledkami.
- Facebook reklamou zvýšite návštevnosť vášho webu i povedomie o vašej značke. Sami môžete rozhodnúť o tom, aký má vaša značka cieľ. Môže ísť o zvýšenie návštevnosti, budovaní povedomia a podobne.
- Výsledky FB reklamy sa dajú ľahko zmerať. O tom, ako funguje reklama na Facebooku, budete oboznámení prostredníctvom počtu klikov, zobrazení a konverzií.
- Facebook reklama môže zvýšiť offline predajnosť vašich produktov alebo služieb. Mnohí užívatelia zazrú kampaň na Facebooku, navštívia webovú stránku, no uskutočnia nákup priamo v niektorých z prevádzok.
- Remarketing na Facebooku umožňuje zasiahnuť užívateľov, ktorí navštívili váš web, avšak v danom momente nenakúpili alebo nespravili vami požadovanú akciu. Môžete ich cez Facebook reklamu znovu osloviť.
- Facebook reklama zvyšuje povedomie. Ak vaše reklamy oslovujú správnych ľudí, pravdepodobne ich budú zdieľať s priateľmi.
- Sponzorovaná reklama na Facebooku vám môže pomôcť získať nové e-mailové adresy potenciálnych i súčasných zákazníkov.
- Pomôže vám zlepšiť vaše SEO hodnotenie. Vyhľadávač sa spolieha na sociálne signály (Facebook prihlásenie, počet like, komentárov, zdieľaní príspevku).
- Facebook reklama je v reálnom čase, čiže sa môžete na priebeh vašej kampane pozrieť, ak nebudete spokojní s vašimi výsledkami, môžete kampaň upraviť a spustiť znova.
- Propagácia stránky na Facebooku je zároveň propagáciou vášho firemného webu. Prostredníctvom obsahu, ktorý zdieľate na vašom firemnom profile totiž lákate zákazníkov na váš web.
Ako bude reklama na Facebooku efektívna?
Aby bola Facebooková reklama efektívna, vyžaduje si množstvo teoretických vedomostí. Najlepšie výsledky dosiahnete pri pochopení algoritmu a experimentovaní s rôznymi typmi publík a reklám. Kvalitné výsledky si vyžadujú zručnosti šikovného Facebook odborníka s preukázateľnými skúsenosťami v pokročilých kampaniach. Ak teda chcete vyťažiť čo najviac, nepúšťajte sa do Facebook kampane sami.
8 krokov k úspešnej Facebook kampani
- Ujasnite si, aký je váš cieľ.
- Výstižný názov Facebook kampane.
- Vymedzenie rozpočtu a jeho plánovanie.
- Správne zacielenie publika.
- Miesto a umiestnenie Facebook reklamy.
- Nastavenie bezpečia a kontrola rozpočtu.
- Nastavenie formátu Facebook kampane.
- Sledovanie a optimalizácia výkonu.
Koľko stojí reklama na Facebooku?
Cena reklamy na Facebooku je založená na aukčnom systéme platby, čo znamená, že nie je presne definovaná cena, za ktorú sa naša reklama zobrazí a darmo by ste hľadali cenník FB reklamy.
Cena za reklamu na FB je ovplyvnená mnohými faktormi:
- Časom a dňom v týždni, kedy bude vaša Facebook kampaň prebiehať. V najfrekventovanejšie hodiny alebo dni sú ceny reklamy vyššie.
- Vašou cenovou stratégiou. Môžete si sami nastaviť priemernú cenu alebo nastaviť cenový limit, od ktorého sa cena Facebook reklamy bude odvíjať.
- Umiestnením, ktoré si vyberiete. Rôzne umiestnenia majú rozličné ceny.
- Relevanciou reklamného inzerátu.
- Publikom, na ktoré cielite vaše Facebook reklamy. Cena reklamy Facebook kampane sa zvýši, ak sa konkurenční inzerenti snažia svojou reklamou zasiahnuť rovnakých užívateľov. Newsfeed na Facebooku je limitovaný.
Za čo budete platiť ?
Každý inzerent si môže sám nastaviť cenovú stratégiu reklamy na Facebooku. Môžete sa sami rozhodnúť, aký obchodný model využijete vo svojej kampani:
- Cena za kliknutie (CPC) – Platíte len vtedy, ak užívateľ klikne na vaše Facebook reklamy. Nemusí si pri tom kúpiť žiadny váš produkt alebo službu. Musí jednoducho len kliknúť.
- Cena za zobrazenie (CPM) – Platíte za 1 000 zobrazení. Táto cena je spravidla nižšia než cena za kliknutie. Keď chcete budovať povedomie o vašom produkte alebo značke, je pre vás tento spôsob platby vhodný.
- Cena za akciu/konverzie (CPA)– Pri tomto spôsobe platby platíte len za určitú akciu na vašom webe. Môže ísť o vyplnenie formulára, prihlásenie sa do newslettera, objednanie produktu. V priemere každé kliknutie optimalizované na konverzie vedie ku konverzii.
Tieto obchodné modely vo veľkej miere ovplyvnia cenu, ktorú zaplatíte. Cena za konverziu môže byť drahšia než cena za zobrazenie.
Kde budú reklamy umiestnené?
Každý inzerent si sám zvolí i umiestnenie, kde chce zobrazovať svoje reklamy. Nastaviť si môžete buď automatické alebo vlastné umiestnenie. Každé z daných umiestnení má svoje špecifiká:
- Automatické umiestnenie – Facebook automaticky vyberie odporúčané umiestnenia, pre ktoré sú vaše platené reklamy vhodné. Rozhoduje sa na základe vašich nastavených cieľov a reklamy.
- Vlastné umiestnenie – Každý inzerent si môže ručne vybrať svoje umiestnenie. V ponuke síce máte 6 umiestnení, avšak nie každé umiestnenie je pre Vás vhodné. Napríklad, ak chcete, aby užívatelia sťahovali vašu mobilnú aplikáciu, zameriate sa skôr na mobilný Newsfeed a na Audience Network. Vašu aplikáciu naopak neumiestnite na desktopových zariadeniach.
Typy reklamy na Facebooku alebo aké formáty si môžete vybrať?
Aké sú formy reklamy na Facebooku? Môžete si vybrať tieto Facebook reklamné typy formátov:
- Obrázkové Facebook reklamy – Ide o najjednoduchší spôsob Facebook propagácie. Túto reklamu si vytvoríte celkom jednoducho kombináciou textu a pútavej grafiky.
- Carousel – Do tohto formátu môžeme vložiť 2 až 10 obrázkov a videí. Tento formát inzerentom ponúka veľa možností, ako propagovať daný produkt alebo službu. Cez Carousel môžete užívateľom ukázať produktový katalóg alebo vytvoriť jeden panoramatický celok. Pomocou call to action tlačidiel zákazník priamo cez túto formu propagácie prejde na vašu webovú stránku či dokonca k nákupu.
- Video reklama na FB – Facebook ponúka veľa dostupných formátov videa. Reklamné videá sú mimoriadne obľúbenou formou propagácie. Videoreklama sa môže zobrazovať buď priamo v informačnom kanáli, alebo v priamom prenose na Facebooku. Zaujímavosťou sú GIF kampane alebo animácie, ktoré majú tendenciu upútať potenciálneho zákazníka.
- Ankety a prieskumy – Táto interaktívna Facebook reklama podnecuje publikum k akcii. Využíva sa obrázkový aj video formát.
- Prezentácia – Tento formát reklamy vyzerá podobne ako video. Môžete si sami nastaviť, ako dlho po sebe pôjdu obrázky a aký budú mať tvar. Maximálne však môžete použiť 10 obrázkov.
- Kolekcia – Pozostáva z hlavného obrázku, pod ktorým sú umiestnené 4 obrázky z produktovej galérie. Po rozkliknutí danej reklamy sa užívateľovi zobrazí full-screen katalóg produktov, v ktorom je umiestnená cena a názov produktov. Hlavný obrázok alebo video sa sťahuje z produktového katalógu. Ďalšie 4 obrázky si inzerent môže vybrať sám alebo ich Facebook určí sám.
- Instant Experience (Canvas) – Pri tomto type formátu si stačí vybrať šablónu, ktorú ponúka Facebook. Následne sa vyberú obrázky a text. Tento formát reklamy sa načíta až 15 x rýchlejšie ako mobilné web stránky.
- Reklamy na zbieranie Leadov – Lead kampane sú dostupné iba pre mobilné zariadenia. Sú určené na zbieranie informácií, napríklad formou odberov newslettrov, registráciou k skúšobnej verzii produktu a podobne.
- Dynamické Facebook reklamy – Dynamický Facebook remarketing je podsúvanie vybraných produktov potenciálnym zákazníkom, ktorí sa o ne v minulosti už zaujímali, napríklad ak niekto navštívil váš web a uložil produkt do košíka, ale nákup nakoniec nevykonal.
- Messenger reklama – Je to typ reklamy, ktorý sa zobrazuje počas vašej komunikácie prostredníctvom messengeru. Tento typ reklám obsahuje tzv. call to action tlačidlo – výzvu k akcii.
- Stories (príbehy) – V súčasnosti veľmi atraktívny formát reklamy najmä u mladých ľudí.
- Reklamy s rozšírenou realitou – Tento formát využíva funkcie, ako sú napríklad rôzne filtre a animácie a jej cieľom vytvoriť so zákazníkom vzťah k vašej značke. Niektoré z týchto formátov vám umožnia vytvoriť si selfie či vlastné filtre a zdieľať výstupy na vašich kanáloch.
Aký je rozdiel medzi Facebook reklamou a sponzorovaným príspevkom?
Facebooková reklama má obmedzený počet znakov (90 znakov). Táto reklama má zvyčajne za cieľ zvýšiť návštevnosť vášho webu alebo získať like na vašu Facebook stránku. Môžu sa zobrazovať v Newsfeede, v pravom stĺpci ako menšia reklama a na mobilných zariadeniach.
Propagovaný, alebo tiež sponzorovaný príspevok na Facebooku je ďalším typom reklamy na FB. Zvyčajne začína ako organický príspevok uverejnený vo vašom feede. Môžete ho propagovať, aby ste zvýšili povedomie o vašom príspevku. Propagovaný príspevok sa zobrazí nielen fanúšikom vašej Facebook stránky, ale i ostatným užívateľom, ktorí nie sú fanúšikovia vašej Facebook stránky.
Ak chcete vedieť, ako na Facebook reklamu alebo potrebujete nastavenie Facebooku či poradiť, ako propagovať stránku, obráťte sa na nás. Radi Vám pomôžeme.