Remarketing je marketingová stratégia, ktorá umožňuje cieliť reklamy na používateľov, ktorí už v minulosti interagovali s vašou značkou, navštívili váš web alebo mobilnú aplikáciu.

Ako remarketing funguje?

Počas návštevy webovej stránky sa do prehliadača používateľa uloží cookie súbor alebo sa zaznamená jeho aktivita pomocou pixelu. Na základe týchto dát je možné následne zobrazovať personalizované reklamy na rôznych platformách, ako sú Google Ads, Facebook Ads či ďalšie reklamné siete.

Výhody remarketingu

  • Zvyšuje konverzie – Pripomína sa už zákazníkom, ktorí prejavili záujem a motivuje ich k dokončeniu akcie.
  • Cielene oslovuje správne publikum – Umožňuje segmentovať používateľov podľa ich správania (návštevníci produktových stránok, opustené košíky atď.).
  • Efektívne využíva reklamný rozpočet – Namiesto oslovovania nových ľudí sa zameriava na už zainteresovaných zákazníkov, čím sa znižujú náklady na akvizíciu.

Typy remarketingu

  1. Štandardný remarketing – Zobrazovanie reklám ľuďom, ktorí navštívili web.
  2. Dynamický remarketing – Zobrazuje personalizované reklamy s konkrétnymi produktmi, ktoré si používateľ prezeral.
  3. Remarketing vo vyhľadávaní (RLSA) – Umožňuje prispôsobenie reklám vo výsledkoch Google vyhľadávania na základe predchádzajúcej interakcie používateľov s webom.
  4. E-mail remarketing – Cielenie na používateľov cez personalizované e-maily, napríklad pri opustených košíkoch.

Remarketing je jedným z najefektívnejších nástrojov digitálneho marketingu, pretože pomáha budovať vzťah so zákazníkmi a postupne ich presúvať k finálnemu rozhodnutiu o nákupe.

« Back to Glossary Index