Čo to je SEO a ako funguje? Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO optimalizácia web stránok) je kľúčom k zviditeľneniu vašej firmy vo výsledkoch vyhľadávania na Google, Microsoft Bing a ďalších vyhľadávačoch. Lepšia viditeľnosť znamená viac potenciálnych zákazníkov a vyššie predaje.
Cieľom SEO optimalizácie je zlepšiť pozície vášho webu vo výsledkoch vyhľadávania, čím sa zvyšuje pravdepodobnosť, že zákazníci nájdu vaše produkty alebo služby.
Kedy je dobré zvážiť SEO optimalizáciu webu?
Už od 2010 sa venujeme SEO optimalizácii web stránok našich verných klientov. Ich výsledky hovoria jasnou rečou. Ponúkame vám jeden príklad za všetky:
- vaša firma sa objavuje na nízkych priečkach vo výsledkoch Google vyhľadávania,
- návštevnosť vášho webu klesla a vy neviete prečo,
- zaznamenali ste pokles záujmu o vaše produkty alebo služby,
- rozbiehate nový web / biznis a prajete si zvýšiť predaje, resp. získať nových klientov.
Na reálnom grafe z nástroja Google Search Console vidieť nárast organických zobrazení firmy v Google vyhľadávaní v priebehu jedného roka.
Prečo vám ukazujeme práve ročný interval? Pretože výsledky SEO sa nedostavia cez noc. Práve dlhodobá a systematická práca prináša stabilné a trvalé výsledky. Čím viac času budeme spoločne venovať SEO, tým lepšie sa vaša firma uplatní vo vyhľadávačoch, čo prinesie skvelé výsledky.
Aj vaši zákazníci používajú Google vyhľadávanie
Vedeli ste, že v roku 2024 až 96 % používateľov na Slovensku využíva Google ako primárny zdroj informácií?
Ak sa neocitnete na prvých miestach v ich hľadáčiku alebo aspoň na prvej strane ich záujmu, strácate šancu na to, aby vás mohli nájsť. S rovnakým výsledkom prichádza aj štúdia Advanced Web Ranking, ktorá ukazuje, že stránky na úvodných pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania (alebo na prvej strane) získavajú 99 % všetkých preklikov. S druhou stránkou percentá rapídne klesajú, od tretej sú už mizivé.
Aj preto je SEO optimalizácia pre Google nesmierne dôležitá.
O vyššie priečky v Google vyhľadávaní sa dá bojovať (bojovať, pretože konkurencia je naozaj veľmi silná) dvoma spôsobmi. Platenou reklamou alebo prácou s organickým dosahom, SEO optimalizáciou.
Platená reklama
S platenou reklamou, presnejšie PPC alebo pay-per-click reklamou sa firmy dostávajú na popredné miesta v Google vyhľadávaní pomerne spoľahlivo. Po celý čas však musia za reklamu platiť a efektivita reklamy aj jej cena závisí od ich šikovnosti. Rovnako ako od šikovnosti konkurencie, ktorá sa neustále zdokonaľuje.
Organický dosah
Lacnejším a dlhodobým riešením je postupné zvyšovanie organického dosahu. Ak chcete dosiahnuť prvé priečky pre vaše kľúčové slová, musíte sa stať najväčšou autoritou vo svojej oblasti a byť pre ľudí hľadajúcich tieto výrazy tou správnou odpoveďou.
K tomu sa dopracujete len pomocou starostlivosti o SEO.
Prečo by ste sa mali SEO venovať?
- Organické vyhľadávanie na webe sa postará o návštevnosť, ktorá prináša najvyššie konverzie – po roku práce na SEO sa organická návštevnosť môže podieľať na celkovej návštevnosti vášho webu pokojne aj najvyšším podielom.
- Zvýšenie konverzného pomeru návštevnosti webu – zákazníci s úzkym záujmom prinášajú vyššie konverzie.
- Dlhodobé výsledky – výsledky práce so SEO vidieť aj po ukončení alebo prerušení kampane.
- Pomoc pri budovaní značky – upevnenie svojho miesta na trhu.
Pre ktoré firmy bude Google optimalizácia cestou k úspechu?
Do SEO optimalizácie webu nie je potrebné investovať len preto, aby ste ju robili. Naopak, zamerajte sa na ňu hlavne vtedy, ak sú vaše kľúčové slová vyhľadávané a prinášajú vám aspoň trojciferné čísla v rámci návštev stránok mesačne alebo v prípade, že chcete zvýšiť návštevnosť či predaje generované Googlom.
Ak naopak zistíte, že vaša stránka nemá potenciál pre Google, je nutná minimálne technická SEO previerka, vďaka ktorej budete môcť vložiť na svoj web vyhľadávané kľúčové slová.
Čo vám služby SEO nezaručia?
- prvé miesto vo vyhľadávačoch,
- okamžitý výrazný nárast návštevnosti webu,
- prísun zákazníkov, ktorí ešte nepoznajú vaše produkty a nevyhľadávajú ich.
SEO optimalizácia: Ako na to?
Zaujíma vás, ako urobiť SEO optimalizáciu? Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) je komplexná a multiodborová služba, ktorej sa pre zabezpečenie kvality venuje celý tím špecialistov.
Univerzálny návod na SEO optimalizáciu v nasledovných riadkoch nehľadajte. Pre každého klienta vytvárame jedinečné služby prispôsobené jeho potrebám, a od toho sa následne odvíja aj cena za SEO audit a SEO optimalizáciu na mieru.
Analýza kľúčových slov
Jedna z najdôležitejších SEO disciplín zahŕňa analýzu slov a výrazov, ktoré potenciálni zákazníci zadávajú do vyhľadávačov. Tieto kľúčové slová musia byť výsledkom dôkladného prieskumu, musia byť relevantné a presne vystihovať obsah vašich stránok.
Zistite si aj vy, aké kľúčové slová sa aktuálne najviac vyhľadávajú bezplatne a jednoducho.
On-page SEO
Analytická časť optimalizácie stránky zahŕňa technické nastavenie webu, jeho informačnú architektúru, nastavenie URL, titulky a ďalšie technické aspekty, ako aj tvorbu obsahovej stratégie.
Off-page SEO
Riešenia, ktoré sa realizujú mimo samotného webu. Ide napríklad o linkbuilding (získavanie spätných odkazov zvyšujúcich relevantnosť vašich stránok), posilňovanie značky a optimalizáciu pozície v systémoch ako Google Maps a podobne.
SEO audit
Dôkladná kontrola webovej stránky, zameraná na technické, analytické a obsahové prvky, ako aj na spätné odkazy a ďalšie nastavenia. SEO kontrola zahŕňa aj základnú analýzu užívateľskej skúsenosti (UX) a návrhy na prekonanie konkurencie. Výsledkom je detailný plán na SEO optimalizáciu stránky, podložený spoľahlivými dátami.
Prečítajte si, ktoré SEO faktory môžu v roku 2024 posilniť alebo oslabiť vašu prítomnosť v online sektore.
Copywriting
Pravidelná tvorba vysoko kvalitného, originálneho a prepracovaného obsahu pre váš web zvýši jeho relevantnosť, posilní vašu značku, zlepší jej dôveryhodnosť a zvýši aj povedomie o nej.
Zamerajte sa s nami na content
Nie sme obyčajná SEO agentúra. My v Digitalman veríme, že najspoľahlivejšou cestou k vynikajúcemu SEO je tvorba hodnotného a detailného obsahu, ktorý vaši potenciálni zákazníci nenájdu na iných weboch.
Nezameriavame sa len na napĺňanie článkov kľúčovými slovami, ale aj na pochopenie zámeru vyhľadávania. Riešime problémy spotrebiteľov, ich túžby, očakávania a ponúkame riešenia, ktoré im vaša firma prinesie.
Preto sme vytvorili špičkový tím odborníkov v oblasti tvorby, ktorí zabezpečia, že vaše stránky získajú hodnotný obsah a pritiahnu relevantné publikum. Myslíte, že potrebujete SEO poradenstvo?
Ak by ste mali záujem o SEO služby pre váš biznis alebo už teraz viete, že potrebujete odbornú pomoc, obráťte sa na nás a dohodnite si s nami SEO konzultáciu. Spoločne môžeme dosiahnuť tie najvyššie možné priečky vo vyhľadávačoch.