Facebook dlhé roky patril medzi najobľúbenejšie sociálne siete. V posledných rokoch jeho popularita pomaly klesá a nahrádzajú ho Instagram, LinkedIn či TikTok. Mnohí si preto kladú otázku, či sa ešte oplatí propagácia podnikania a reklama na Facebooku. Myslíte, že to stojí za to aj v roku 2024?
Aj napriek tomu, že niektorí ľudia vo vašom okolí možno prestávajú používať Facebook, neznamená to, že to robia aj ostatní. Z pohľadu mesačných aktívnych používateľov patrí stále medzi najpopulárnejšie sociálne siete. V apríli 2024 mal Facebook viac ako 3 miliardy aktívnych používateľov.
Zaujímavosti o Facebooku, ktoré môžete využiť vo svojom podnikaní:
- viac ako dve tretiny (68,6 %) všetkých mesačných používateľov sú aktívne denne,
- 54,3 % používateľov sleduje a skúma značky a produkty na Facebooku,
- 59 % používateľov Facebooku oslovilo nejakú značku na tejto platforme,
- 76 % spotrebiteľov si všíma a oceňuje, keď spoločnosti uprednostňujú zákaznícku podporu bez ohľadu na sociálnu sieť,
- najvyššiu mieru zapojenia majú príspevky s fotografiami a statusy,
- reklamy na Facebooku zaznamenávajú priemernú mieru prekliku (CTR) 2,50 %,
- priemerná miera konverzie je 8,25 % vo všetkých odvetviach,
- 50 % času, ktorý používatelia strávia na Facebooku, je venovaného sledovaniu videí,
- vertikálne video so zvukom zaznamenáva o 35 % vyššiu mieru prekliku.
6 dôvodov, prečo sa oplatí používať Facebook pre svoje podnikanie
Existuje hneď niekoľko dôvodov, prečo sa propagácia a reklama na Facebooku oplatia aj v roku 2024:
- rozsiahle demografické pokrytie – na Facebooku sa nachádzajú všetky vekové skupiny, od mladých ľudí z generácie Z, až po staršie generácie, ktoré sú lojálnejšie,
- pokročilé možnosti cielenia – môžete si presne vybrať, komu sa bude vaša reklama zobrazovať. Cieliť môžete na konkrétne demografické skupiny, záujmy či správanie, čím môžete zvýšiť efektivitu marketingových kampaní,
- tvorba zaujímavého obsahu – kľúčom úspechu na Facebooku je kvalitný a zaujímavý obsah, ktorý môžete tvoriť pravidelne a zároveň pritom striedať rôzne formáty príspevkov,
- rôzne formáty reklamy – Facebook ponúka širokú škálu reklamných formátov, od jednoduchých obrázkových a textových reklám až po prepracované videá,
- budovanie komunity – táto sociálna sieť vám umožňuje vytvárať silné vzťahy s vašimi sledovateľmi, z ktorých sa môžu stať potenciálni zákazníci,
- dostupnosť analytických nástrojov – k dispozícii máte rôzne analytické nástroje na sledovanie úspešnosti reklám, príspevkov ďalších interakcií s používateľmi, vďaka ktorým môžete optimalizovať svoje kampane.
Objavte svoju ideálnu cieľovú skupinu
Ak chcete na nejakej sociálnej sieti naozaj uspieť, dôležité je poznať svoju cieľovú skupinu. Výhodou Facebooku je to, že sú na ňom zastúpení používatelia všetkých vekových kategórií. Možno vás to prekvapí, ale najviac používateľov je mužov vo veku 25 až 34 rokov. Celkovo bolo v apríli 2024 viac mužov ako žien.
Pre jednotlivé vekové kategórie musíte prispôsobiť aj svoje príspevky a reklamy. To, čo bude zaujímať mladých ľudí v produktívnom veku, nemusí staršiu generáciu, a naopak.
„Nespoliehajte sa len na jeden typ príspevku. Skúšajte rôzne formáty, aby ste zistili, čo funguje najlepšie. Nezabudnite na používanie krátkych videí, ktoré sa z TikToku a Instagramu dostali už aj na Facebook.“
Aká reklama na Facebooku sa oplatí najviac?
Podľa údajov z webu WordStream je Facebook jednou z najrýchlejšie rastúcich reklamných sietí. V skutočnosti sa počet inzerentov využívajúcich Facebook za posledných 18 mesiacov viac ako zdvojnásobil. Facebook má nespočetné možnosti cielenia reklamy, ktoré môžete preskúmať. Podobne ako v Google Ads, aj na Facebooku sa môže výkonnosť v rôznych odvetviach líšiť.
Pozrite si zaujímavý prehľad výkonnosti reklám na Facebooku, z ktorého vyplýva, že propagácia na tejto sociálnej sieti sa stále oplatí. Samozrejme, niektoré odvetvia sú na tom lepšie, iné zase horšie. WordStream sa zameral na tri dôležité parametre:
- CTR = Click Through Rate = miera prekliknutia
- CPC = Cost Per Click = cena za kliknutie
- CVR = Conversion Rate = konverzný pomer
Odvetvie | Priemerné CTR | Priemerné CPC | Priemerné CVR |
Oblečenie | 1,24 % | 0,41 € | 4,11 % |
Auto | 0,80 % | 2,06 € | 5,11 % |
B2B | 0,78 % | 2,32 € | 10,63 % |
Beauty | 1,16 % | 1,66 € | 7,10 % |
Spotrebiteľské služby | 0,62 % | 2,83 € | 9,96 % |
Vzdelávanie | 0,73 % | 0,97 € | 13,58 % |
Zamestnanie | 0,47 % | 2,50 € | 11,73 % |
Financie a poistenie | 0,56 % | 3,47 € | 9,09 % |
Fitness | 1,01 % | 1,75 € | 14,29 % |
Zlepšenie domácnosti | 0,70 % | 2,69 € | 6,56 % |
Zdravotníctvo | 0,83 % | 1,21 € | 11,00 % |
Priemyselné služby | 0,71 % | 1,97 € | 0,71 % |
Právne služby | 1,61 % | 1,21 € | 5,60 % |
Nehnuteľnosti | 0,99 % | 1,66 € | 10,68 % |
Maloobchod | 1,59 % | 0,64 € | 3,26 % |
Technológie | 1,04 % | 1,17 € | 2,31 % |
Cestovanie | 0,90 % | 0,58 € | 2,82 % |
Ako môžete vidieť, reklamu na Facebooku netreba hneď zatracovať. Aj keď sa objavujú nové platformy a trendom sa stáva diverzifikácia prítomnosti značiek na viacerých sociálnych sieťach, Facebook zostáva aj naďalej silným nástrojom pre podnikanie.
Kľúčom je však prispôsobiť svoju stratégiu meniacim sa trendom a správaniu používateľov. Ak budete kreatívni a budete sa neustále zlepšovať, môžete na Facebooku dosiahnuť skvelé výsledky. Keďže viaceré spoločnosti z tejto sociálnej siete odchádzajú na iné, môžete osloviť viac potenciálnych zákazníkov.
Chcete sa dozvedieť viac o tom, ako využívať Facebook na propagáciu svojho podnikania? Prípadne máte rovno záujem o správu Facebooku alebo iných sociálnych sietí? Neváhajte nás kontaktovať. Môžete si s nami dohodnúť nezáväznú konzultáciu.