Nie každý potenciálny zákazník sa aj stane vašim platiacim zákazníkom. Na jednej strane, chceme mať týchto zákazníkov čo najviac, na druhej strane, musíme pre to niečo urobiť. Odpoveďou je generovanie potenciálnych zákazníkov. To znamená nielen získavať potenciálnych zákazníkov, ale aj robiť opatrenia, ktoré vedú k tomu, že prejavia naozajstný záujem o službu. Že z návštevníka webovej stránky – sledovateľa sa stane zákazník.

Prečo je získavanie potenciálnych zákazníkov tak dôležité

Získavanie potenciálnych zákazníkov je procesom, počas ktorého získavame kontaktné informácie o potenciálnych zákazníkoch firmy. Kontaktné informácie sú alfa a omega, pretože návšteva webovej stránky z užívateľa ešte neurobí aj vášho zákazníka. Ak však máte možnosť ho spätne kontaktovať, je to pre vás veľké plus. Cieľom získavania potenciálnych zákazníkov je budovanie dôvery a neustále pripomínanie sa. Keď sú potom potenciálni zákazníci pripravení uskutočniť kúpu, vyberú si práve vás.

Spôsoby získavania potenciálnych zákazníkov
Zdroj: www.freepik.com

Pre niektoré podniky je získavanie potenciálnych zákazníkov dôležitejšie ako pre iné. Profitovať však z neho môže každá firma, aj tá vaša.

Princípy získavania potenciálnych zákazníkov

Na získavanie potenciálnych zákazníkov marketéri používajú mnohé stratégie. Zahŕňajú získavanie potenciálnych zákazníkov z online zdrojov, kontaktovanie a opätovné oslovenie zákazníkov s cieľom povzbudiť ich k budúcemu nákupu a zostať s potenciálnymi zákazníkmi v nepretržitom kontakte.

Každá firma potrebuje vlastnú stratégiu získavania potenciálnych zákazníkov. Avšak, bez ohľadu na to, o akú firmu ide, existujú štyri základné princípy, ktoré platia v podstate vždy.

1. princíp: Ponuka

Ponuka sa líši v závislosti od kanála, na ktorom ju propagujete. Môže to byť webová stránka, vyhľadávače alebo sociálne médiá. Tiež sa mení v závislosti od publika, na ktorý ju cielite.

Ponuka je v podstate to, čo vám pritiahne zákazníka. Potenciálny zákazník musí dostať nejakú protihodnotu za jeho kontaktné informácie. Môžu to byť:

  • rôzne bezplatné nástroje, ako napríklad kalkulačky a porovnávače,
  • bulletiny, e-booky,
  • bezplatné skúšobné verzie,
  • bezplatné konzultácie,
  • návody a mnohé iné.

Cieľom jednotlivých položiek ponuky je v prvom rade prilákať potenciálnych zákazníkov a ponúknuť im niečo navyše, za čo budú ochotní vymeniť kontaktné informácie.

2. princíp: Vstupná stránka

Vstupná webová stránka je základom úspechu. Je to stránka, na ktorú sa potenciálny zákazník dostane po kliknutí na reklamu. Jej úlohou je presvedčiť zákazníka zostať na vašej oficiálnej webovej stránke.

Vstupná stránka, alebo landing page, ak chcete, je to prvé, čo potenciálny zákazník uvidí. Takže si na nej dajte naozaj záležať. Dôležitý je prvý dojem. Nemáte viac ako 10 sekúnd, aby ste potenciálneho zákazníka presvedčili, že ostať na vašej stránke je to, čo potrebuje. A aká by mala byť, aby zaujala?

  • Vstupná stránka musí nadväzovať na reklamný inzerát alebo odkaz vo vyhľadávači.
  • Neplytvajte slovami. Upriamte pozornosť na to, čo je najdôležitejšie.
  • Dajte si záležať na jej grafickom spracovaní.
  • Prispôsobte ju vašej cieľovej skupine.
Vstupná webová stránka ako spôsob získavania potenciálnych zákazníkov
Zdroj: www.pexels.com

3. princíp: Stránka s poďakovaním

Ak sa zákazník rozhodne zanechať na seba kontaktné informácie, určite by ste sa mu za to mali poďakovať. Na to slúžia stránky s poďakovaním, na ktoré je používateľ po odoslaní kontaktných informácií presmerovaný.

Stránka s poďakovaním sa dá vytvoriť síce veľmi jednoducho, ale to neznamená, že vždy plní aj svoj účel. Dajte si pozor na to, aby zákazník vždy vedel, že jeho údaje boli bezpečne odoslané a poďakujte sa mu za jeho záujem o vaše služby. Stránku s poďakovaním môžete využiť na ďalšiu propagáciu. Nezabudnite sledovať konverzie, a teda to, čo sa stalo po interakcii so zákazníkom s vašou reklamou. Čo zákazník po kliknutí na ňu urobil? Kúpil si výrobok, zaregistroval sa na odber newslettra, stiahol si aplikáciu alebo vás kontaktoval? Všetky tieto informácie sú veľmi cenné.

4. princíp: Sledovanie a CRM systém

Je dôležité sledovať potenciálnych zákazníkov a poznať ich cestu. Vďaka CRM softwéru zachytíte potenciálnych zákazníkov a môžete začať s nimi ihneď pracovať.

CRM system na sledovanie potenciálnych zákazníkov na obrazovke počítača
Zdroj: www.pexels.com

CRM systém pomáha firme budovať a zlepšovať vzťahy so zákazníkmi. Zbiera, organizuje a analyzuje údaje o nich. Zavedením CRM systému do podnikania firmy získavajú množstvo benefitov, ktorým sú napríklad aj integrované nástroje na komunikáciu. Poskytuje informácie o zákazníkoch počas celého nákupného procesu a uľahčuje komunikáciu s nimi. Cieľom jeho používania je nielen získavať nových zákazníkov, ale aj udržať tých starých.

Tipy, ako získavať potenciálnych zákazníkov prostredníctvom webovej stránky

Existuje množstvo spôsobov ako získavať potenciálnych zákazníkov. Najvýhodnejšie je využiť na generovanie vašu webovú stránku. Každá stránka môže byť upravená tak, aby efektívne získavala potenciálnych zákazníkov. Pozrime sa spoločne na to, ako to môžete dosiahnuť:

  • Tlačidlá: Ubezpečte sa, že sú dostatočne viditeľné. Celkový grafický dizajn stránky je veľmi dôležitý.
  • Vložené formuláre: Neposielajte používateľov na vstupnú stránku, ale vložte formulár na spodnú alebo bočnú lištu. Napríklad na prihlásenie sa na odber newslettra.
  • Chatbot: Využite Chatbota na zhromažďovanie informácií o potenciálnom zákazníkovi ešte pred pripojením k živej osobe.
  • Vyskakovacie okná: Kontextové okná môžu mať priamo v sebe vložený formulár alebo odkaz na vstupnú stránku. Nesmú však byť obťažujúce.
  • Priliehavé miniaplikácie: Bočné panely a spodné lišty môžu byť viditeľné bez ohľadu na to, na ktorej stránke sa používateľ nachádza.

V podstate každá časť vašej webovej stránky má možnosť pritiahnuť potenciálneho zákazníka. Zámery návštevníka sa však líšia od toho, ktorú časť vášho webu navštívil:

  • Domovská stránka: Dôležité je, aby potenciálny klient vedel ihneď identifikovať produkt alebo službu.
  • Stránka produktov a služieb: Hlavnou výzvou je zakúpenie produktu alebo služby. Môžete pridať Chatbot, ak má potenciálny zákazník nejaké otázky.
  • Stránka s referenciami: Ide o výborný spôsob, ako pritiahnuť potenciálnych zákazníkov. Môžete doplniť o formulár na posielanie newslettru.
  • Blog: Hlavným zámerom návštevníka vášho blogu nie je kúpa, ale skôr to, aby sa dozvedel niečo nové. Vytvorte napríklad rôznych sprievodcov alebo e-book odmenou za registráciu.
  • Stránka kontaktu: Jedinou ponukou na získanie potenciálnych zákazníkov na stránke kontaktu by mal byť kontaktný formulár. Vďaka nemu dostanete aj upozornenie na váš e-mail.
Kontaktný formulár a ikony zobrazujúce možnosti kontaktu
Zdroj: www.pixabay.com

Tipy, ako zvýšiť návštevnosť webovej stránky

Existuje niekoľko tipov, rád a odporúčaní, ktoré urobia z vašej webovej stránky nielen stránku optimalizovanú pre webové vyhľadávače, ale aj stránku, ktorá sama generuje návštevnosť webu. A to je to, čo potrebujete. Verte nám. Ako na to? Použite SEO a stratégie na podporu predaja:

  • Blog: Nie hocijaký. Vysokokvalitné blogové príspevky na základe najvyhľadávanejších kľúčových slov vedia byť naozajstným lákadlom. Ak si neviete dať rady s témami a s ich kvalitným spracovaním, kontaktujte nás. Urobíme to za vás.
  • Spätné odkazy: Budovanie spätných odkazov zlepšuje pozíciu vášho webu vo výsledkoch vyhľadávania. Získavanie spätných odkazov je dôležitou SEO aktivitou.
  • Miestne SEO: Lokálna SEO optimalizácia je veľmi dôležitá. Výsledky sú ovplyvnené tým, kde sa práve nachádzate. Môžete sa stať viditeľnejším pre miestnych spotrebiteľov. Ak potrebujete pomôcť s optimalizáciou pre miestne vyhľadávače, Digitalman je tu pre vás.
  • Sociálne médiá: Keďže ide o silný nástroj na získavanie potenciálnych zákazníkov, aktivite na sociálnych sieťach sa nevyhnete. Pravidelne preto uverejňujte príspevky s odkazmi na váš blog. Nezabudnite, že viac sledovateľov = väčšia návštevnosť. Zdieľajte aj obsah ostatných, používajte hashtagy, udržujte živú komunikáciu.
  • Influencerstvo: Čo tak spojiť sily so známym influencerom? Zvýšite tak návštevnosť relevantného publika na vašich sociálnych kanáloch a webovej stránke.
  • E-mail: Posielajte zaujímavé a užitočné e-maily s odkazmi na vašu webovú stránku. Ľudia na vašom zozname e-mailov sú totiž aj vašimi potenciálnymi zákazníkmi.
Modré tlačidlo newsletter na klávesnici počítača
Zdroj: www.pixabay.com

Čo dalej? Vyskúšajte ešte viac spôsobov získavania potenciálnych zákazníkov

Mnohé stratégie sú aktívne a presne zacielené, preto pretvoria vašu webovú stránku na nástroj na získavanie zákazníkov. Ako na to:

  • Kampane v platených médiách: Áno, je super, že máte na stránke sprievodcov, kontrolné zoznamy a rôzne bezplatné nástroje, tzv. magnety, je však potrebné ich aj propagovať. Na to sú ako stvorené kampane v platených médiách prostredníctvom reklám vo vyhľadávaní, sociálnych sietí, obsahových reklám a reklám na YouTube.
  • PPC reklama: Oslovte svojich potenciálnych zákazníkov prostredníctvom PPC reklamy. Oslovte cieľovú skupinu a zabezpečte, aby sa im vaša reklama zobrazovala v každej fáze nákupného procesu. Pravidelne vyhodnocujte výkonnosť PPC reklám a kampaní.
  • Súťaže a darčeky: Tie každý miluje. Niet snáď lepší spôsob na získanie potenciálnych zákazníkov ako rozdávanie darčekov a organizovanie súťaží. Uistite sa však, že máte spôsob, ako budete zbierať kontaktné informácie o súťažiacich, inak získavate len sledovateľov, nie potenciálnych zákazníkov.
  • E-book: Niekoľkokrát sme ho už spomenuli. Je to e-kniha, ktorá poskytuje návštevníkom vašej webovej stránky kvalitne spracované informácie. Vytvára pre potenciálnych zákazníkov pridanú hodnotu a pomocou získaných údajov o zákazníkoch môžete následne spustiť e-mail marketing.
  • Webinár: Ide o atraktívnu prezentáciu na internete. Väčšinou netrvá viac ako 45 minút. Má presne zadaný začiatok a koniec. Účastníci sa registrujú prostredníctvom vstupnej stránky a odkaz na webinár dostávajú e-mailom. Takíto potenciálni zákazníci sú obzvlášť cenní.
Webinár na obrazovke počítača
Zdroj: www. pixabay.com

Čo je teda dôležité urobiť, ak chcete získavať čo najviac potenciálnych zákazníkov?

Optimalizujte svoju webovú stránku, hlavne jej úvodnú časť. Tú vidí potenciálny zákazník ako prvú a máte len jednu šancu zanechať dobrý prvý dojem. Zlepšite svoj obsahový marketing, vytvorte obsah s vysokou pridanou hodnotou a nezabudnite byť aktívni na sociálnych sieťach. Investujte do PPC reklamy. Vybudujte si efektívnu PPC stratégiu. Vytvárajte obsah zameraný na vaše cieľové publikum, udržiavajte s potenciálnymi zákazníkmi kontakt, komunikujte a urobte svoj profil na akejkoľvek sociálnej sieti čo najatraktívnejší.

Nezabudnite, že hlavným cieľom získavania potenciálnych zákazníkov je premeniť ich na zákazníkov vašej firmy. Pri prvom stretnutí sa to naozaj len zriedkakedy podarí. Preto sa uistite, že kontaktujete svojich potenciálnych zákazníkov viac ako raz. Nezabudnite ani na SEO. Optimalizujte svoju stránku pre vyhľadávače. Vďaka prieskumu kľúčových slov môžete aktualizovať vašu stránku a na blogu uverejňovať vysokokvalitné príspevky. Začnite hneď a teraz.

Ak neviete, ako na to, alebo ak potrebujete pomôcť so získavaním potenciálnych zákazníkov, s vylepšením vašich pozícií vo vyhľadávaní na Google, s nastavením SEO alebo s vytvorením špičkového blogového obsahu, určite nás kontaktuje. Naši marketéri, SEO špecialisti a copywriteri sú pripravení podať vám pomocnú ruku.

Buďte o krok vpred

Získajte novinky z online marketingu ako prvý:

* indicates required