V dnešnej dobe, kedy sú ľudia netrpezliví a všetko by chceli najradšej hneď, je okamžitá a efektívna komunikácia viac než dôležitá. Aj z toho dôvodu prichádza Google s praktickou novinkou. Do svojich Google Ads kampaní pridal možnosť Message Assets, teda četových prvkov.
Táto funkcia umožňuje priame prepojenie vašich PPC reklám s WhatsApp komunikáciou, čím sa vám otvoria dvere k priamej a okamžitej komunikácii s potenciálnymi zákazníkmi. To vám zaistí plynulý prechod od prvého kontaktu až po konverziu. Zároveň vám to pomôže získať konkurenčnú výhodu. Hoci je táto funkcia zatiaľ v testovacej fáze, má potenciál zmeniť spôsob, akým firmy komunikujú so svojimi zákazníkmi.
Čo sú to Message Assets (četové prvky)?
Četové prvky sú špeciálne rozšírenia reklám, ktoré umožňujú používateľom okamžite začať konverzáciu s vašou firmou cez aplikáciu WhatsApp. Po kliknutí na reklamu s četovým prvkom budú presmerovaní priamo do chatu, kde môžu klásť otázky, vyžiadať si viac informácií alebo dokonca uskutočniť nákup.
Message Assets umožňujú pridať tlačidlo alebo textové rozšírenie do responzívnych reklám vo vyhľadávaní v Google Ads. Po kliknutí na toto tlačidlo sú používatelia presmerovaní priamo do aplikácie WhatsApp, kde môžu okamžite začať konverzáciu s vašou firmou. Četové prvky sú dostupné v kampaniach vo vyhľadávaní (Search campaigns) a v maximálnych výkonnostných kampaniach (Performance Max campaigns). Vďaka nim môže používateľ prejsť priamo do konverzácie, čím sa skracuje čas rozhodovania a zvyšuje pravdepodobnosť konverzie.
Google na svojom webe uvádza, že Message Assets sú dostupné len v Argentíne, Brazílii, Čile, Číne, Hongkongu, Indii, Indonézii, Kolumbii, Malajzii, Mexiku, Peru, Singapure a Thajsku. Pri spravovaní reklamných účtov našich klientov sme ale zistili, že četové prvky sú dostupné už aj na Slovensku. Aj keď by zatiaľ malo ísť len o beta verziu, vyzerá to tak, že táto funkcia sa postupne zobrazuje vo viacerých reklamných účtoch. Skontrolujte preto svoj Google Ads účet, aby ste zistili, či aj vy môžete začať s testovaním tejto novinky.
Výhody četových prvkov
- prirodzená komunikácia – chat je pre väčšinu ľudí prirodzeným spôsobom komunikácie (napríklad v porovnaní so zatelefonovaním na zákaznícku linku),
- vyššia miera interakcie a konverzií – priamy prechod do konverzácie môže znížiť bariéry pri rozhodovaní používateľa. Ak má potenciálny zákazník otázky o produkte alebo službe, môže ich okamžite položiť a získať odpoveď, čo môže viesť k vyššej miere konverzií,
- personalizovaná komunikácia – vďaka priamemu kontaktu cez četovaciu aplikáciu WhatsApp môžete poskytovať personalizované odpovede a lepšie reagovať na individuálne potreby ľudí, čo posilňuje vzťah medzi značkou a zákazníkom,
- zvýšená dôvera a prístupnosť – možnosť priameho kontaktu so značkou prostredníctvom četu môže zvýšiť dôveru používateľov. Budú vnímať vašu značku ako prístupnú a ochotnú pomôcť, čo môže zlepšiť celkový imidž vašej firmy.
Ako pridať Message Assets (četové prvky) do Google Ads kampaní?
Presné pokyny na pridanie četových prvkov (Message Assets) do reklamných kampaní nájdete aj v centre pomoci v Google Ads pomocníkovi.
Pridanie četových prvkov do novej kampane:
- V účte Google Ads kliknite na tlačidlo Vytvoriť a vyberte možnosť Kampaň (Campaign).
- Zvoľte cieľ kampane Potenciálni zákazníci (Leads).
- Najskôr použite existujúce konverzné ciele na úrovni účtu. Keď kampaň dosiahne prvú konverziu, môžete pridať cieľ Potenciálni zákazníci zo správ (Leads from Messages) ako konverzný cieľ na úrovni účtu. Tento cieľ bude následne dostupný aj pri tvorbe ďalších kampaní.
- Po potvrdení cieľov konverzií vyberte typ kampane: Search alebo Performance Max a kliknite na Pokračovať.
- Vyberte možnosť Správy z vašich reklám (Messages from your ads) ako preferovaný spôsob dosiahnutia cieľa kampane.
- Kliknutím na Pokračovať (Continue) dokončite tvorbu kampane.
Pridanie četových prvkov do existujúcej kampane:
- V účte Google Ads kliknite na ikonu Kampane.
- V ponuke sekcií otvorte rozbaľovacie menu Kampane a vyberte požadovanú kampaň.
- Kliknite na ikonu Nastavenia (ozubené koliesko).
- V okne Nastavenia vyberte sekciu Ciele (Goals) a zvoľte možnosť Správy z vašich reklám (Messages from your ads).
- Kliknite na Uložiť (Save).
- Po dosiahnutí prvej konverzie môžete pridať cieľ Potenciálni zákazníci zo správ (Leads from Messages) ako konverzný cieľ.
Ako konfigurovať Message Assets (četové prvky)
Po pridaní základných podkladov do kampane máte dve možnosti konfigurácie četových prvkov – na úrovni účtu Google Ads alebo počas tvorby kampane v Google Ads.
Konfigurácia četových prvkov na úrovni účtu
- V účte Google Ads prejdite do sekcie Kampane.
- V ponuke sekcií otvorte rozbaľovací zoznam Podklady (Assets) a kliknite na Podklady (Assets).
- Kliknite na modré tlačidlo + a vyberte možnosť Správa (Message).
- Zadajte číslo pre aplikáciu WhatsApp a napíšte úvodnú správu, ktorá sa zobrazí v reklame.
Konfigurácia četových prvkov počas tvorby kampane
- Pri vytváraní kampane postupujte podľa štandardných pokynov na vytvorenie kampane.
- V sekcii Ďalšie typy podkladov (More asset types) vyberte možnosť Správy (Message).
- Zadajte číslo pre aplikáciu WhatsApp a úvodnú správu, ktorá sa zobrazí v reklame.
Týmto spôsobom zabezpečíte, že vaša reklama poskytne používateľom jednoduchú a okamžitú možnosť kontaktovať vašu firmu prostredníctvom WhatsAppu, čím zvýšite interakciu a potenciál na získanie nových zákazníkov.
Zaujala vás táto novinka?
Četové prvky v Google Ads predstavujú inovatívny a zaujímavý nástroj, ktorý umožňuje firmám byť bližšie k svojim zákazníkom a poskytovať personalizovanú podporu v reálnom čase. Ak hľadáte spôsob, ako zvýšiť mieru interakcie a konverzií, táto novinka môže byť pre vás skvelým riešením.
Máte otázky alebo chcete začať s konfiguráciou Message Assets vo vašej kampani? Kontaktujte nás a radi vám pomôžeme s nastavením a optimalizáciou, aby ste dosiahli maximálne výsledky.