Používatelia služby Google Merchant Center môžu pre svoj biznis využívať funkciu, o ktorej vie málokto – The Best Sellers Report (prehľad najpredávanejších produktov). Ako funguje a ako môžete túto službu využiť vo svoj prospech?
Výsledný report má inzerentom uľahčiť výber vhodných produktov a značiek, do ktorých sa oplatí investovať, a zaradiť ich do svojich ponúk.
Ako môžete využiť report o najpredávanejších produktoch?
V prvom rade môžete s jeho pomocou analyzovať produkty, ktoré sú medzi zákazníkmi najobľúbenejšie, a následne niektoré z nich zaradiť do svojej ponuky. S cieľom uľahčiť proces výberu tovaru, ktorý zodpovedá vášmu sortimentu, umožnilo centrum Google Merchant Center filtrovanie tovaru podľa kategórií alebo krajín Google.
Okrem toho vám report poskytuje informácie o prvkoch vašej ponuky, ktoré sa v súčasnosti zaraďujú medzi najobľúbenejšie a najžiadanejšie. To vám zase uľahčí prispôsobiť ponuky alebo rozpočet situácii.
Čo je report o najpredávanejších produktoch (The Best Seller Report) ?
Report o najpredávanejších produktoch je druh reportu, ktorý – hádate správne – informuje o najpredávanejších produktoch a značkách v službe Nákupy Google (Google Shopping). Údaje sa aktualizujú každý deň a môžete ich rozdeliť, a spresniť tak informácie, ktoré sú pre vás najdôležitejšie, napríklad najpredávanejšie značky športového oblečenia pre ženy. Správa obsahuje len informácie o nových produktoch, nie o použitých.
Ak chcete správu vygenerovať, vyberte si kategóriu výrobkov a krajinu. Potom môžete ďalej filtrovať na základe podkategórií alebo konkrétnych názvov výrobkov alebo značiek. Každý výrobok v zostave bude obsahovať základné identifikačné údaje, ako je obrázok, značka, názov, kategória výrobku Google a GTIN.
Nasledujúce metriky sú však miestom, kde sa údaje stávajú zaujímavými:
- Poradie obľúbenosti: Opisuje, aká je obľúbenosť konkrétneho výrobku v rámci vybranej kategórie a krajiny.
- Zmena oproti minulému týždňu: Je to číselná hodnota, ktorá opisuje, ako veľmi sa popularita výrobku zvýšila alebo znížila počas minulého týždňa.
- Relatívny dopyt: Tento ukazovateľ opisuje, aká je popularita výrobku v porovnaní s výrobkom na najvyššom mieste. Výrobok s “veľmi vysokým” relatívnym dopytom má 51 % až 100 % dopytu po výrobku na najvyššom mieste, zatiaľ čo výrobok, ktorý je zaradený na “veľmi nízkom” mieste, má 5 % alebo menej.
- Stav zásob značky: Tento údaj informuje o tom, či je daná značka na sklade vo vašom vlastnom kanáli.
- Stav zásob výrobku: Tento údaj hovorí o tom, či je výrobok na sklade vo vašom vlastnom kanáli, alebo či vôbec nie je na sklade.
- Cenové rozpätie: Táto metrika vám udáva cenový rozsah výrobku (pred odoslaním).
Ako získať prístup k reportu?
Ak chcete získať prístup k reportu, postupujte podľa nasledujúcich krokov:
- Otvorte si službu Google Merchant Center a prejdite do časti Growth vľavo dole.
- Kliknite na položku Spravovať programy a zapnite funkciu Market Insights. Začiarknite políčko, že ste si prečítali zásady a súhlasíte s nimi, a potom začiarknite tlačidlo Súhlasím.
- Teraz, keď je služba Market Insights povolená, by sa v časti Growth mali objaviť nové zostavy vrátane zostavy Najpredávanejšie. Vyberte kritériá filtrovania a vygenerujte report.
Správa obsahuje tieto údaje:
- vaša pozícia na základe popularity,
- zmena popularity položiek za posledný týždeň (zmena popularity produktu za 7 dní),
- fotografie,
- názov,
- číslo GTIN,
- kategórie,
- značka,
- stav zásob značky,
- stav zásob výrobku,
- cenový rozsah.
Na snímkach obrazovky nižšie môžete vidieť ukážkové výsledky reportov pre vybrané krajiny a kategórie výrobkov. Správu si môžete stiahnuť kliknutím na tlačidlo „stiahnuť“ v pravom hornom rohu tabuľky.
Stojí za to analyzovať najpredávanejšie produkty a ich výsledky na konkrétnych trhoch, pretože to môže byť užitočné pri navrhovaní vašej vlastnej stratégie predaja.
Správanie spotrebiteľov sa vo väčšine európskych krajín príliš nelíši, preto vám možnosť prístupu k najpredávanejším produktom na miestach podobných vášmu domácemu trhu alebo k najobľúbenejším položkám ponúkaným vašou konkurenciou umožní nielen viesť oveľa lepšiu kampaň SEO, ale aj dosiahnuť oveľa uspokojivejšie výsledky.
Tieto údaje používame na dosiahnutie lepších výsledkov kampaní pre našich klientov od ich zverejnenia.
Správa o najpredávanejších produktoch spoločnosti Google ponúka inzerentom niekoľko praktických výhod – od vývoja produktov až po stratégiu ponuky.
1. Zosúladíte aktuálne zásoby s dopytom na trhu
Správa Google Best Sellers Report vám ukáže, ktoré produkty sú práve teraz „hot“. S týmito informáciami môžete zvýšiť zásoby vami ponúkaných produktov, aby vám nikdy nechýbali na sklade, keď ľudia práve tieto produkty hľadajú.
Keďže v správe sa dozviete aj cenové rozpätie produktu, môžete zistiť, či vás konkurenti predbiehajú v cene, a podľa toho upraviť svoju stratégiu.
2. Rozšírite si portfólio výrobkov
Teraz, keď máte prístup k správe o najpredávanejších produktoch Google, nemáte žiadnu výhovorku, aby ste na vlastnej webovej lokalite neuviedli viac najpredávanejších produktov. Konečne môžete vidieť, ktoré značky sú najobľúbenejšie, a určiť nové produkty – alebo kategórie produktov –, ktoré môžete rozšíriť na základe toho, čo je na trhu horúce.
Okrem toho môžete vidieť, ktoré značky a výrobky sú čoraz populárnejšie, a pridať ich do svojho obchodu skôr, ako to urobí konkurencia. Namiesto toho, aby ste sa snažili predvídať, aké produkty budú úspešné, budete to vedieť a môžete údaje v reálnom čase použiť na informovanie o vývoji vlastných produktov.
3. Optimalizujete svoju reklamnú stratégiu
Môžete tiež použiť prehľad najpredávanejších produktov a značiek Google, pozrieť sa na najpredávanejšie produkty a značky a začať ich ponúkať vo vyhľadávaní. Ak v súčasnosti nespustíte reklamu na niektorú z týchto najpredávanejších značiek, teraz už viete, že to musíte urobiť.
V prípade značiek a produktov, ktoré ponúkate, môžete túto správu použiť na optimalizáciu rozpočtu. Môžete napríklad zvýšiť výdavky na produkty s vysokým relatívnym dopytom a stiahnuť ich z produktov s nízkym relatívnym dopytom.
Matej Tóth je zakladateľom a CEO úspešnej online marketingovej agentúry Digitalman. Svojej práci sa venuje už 15 rokov, pričom má bohaté skúsenosti nielen zo Slovenska a Čiech, ale aj z krajín ako sú: Rakúsko, Nemecko a Veľká Británia. Svojou odbornosťou a skúsenosťami v oblasti online marketingu je Matej rešpektovanou osobou v odvetví. Jeho prístup k práci je zameraný na kreativitu a inováciu, pričom jeho cieľom je vytvárať kampane ktoré prinášajú výsledky.