Valentín nie je len sviatkom lásky, ale je to aj jedinečná obchodná príležitosť. Ak sa posnažíte, predáte aj to, čo s ním absolútne nesúvisí. Nemusíte vymýšľať za každú cenu niečo nové a neopozerané. Stavte na starú dobrú klasiku a iba ju občas premiešajte s trochou originality a nápadu. Vytvorte virálny obsah. Ak neviete, ako na to, čítajte ďalej. Máme pre vás pár marketingových tipov.
Tip č. 1: Spustite valentínsky výpredaj
Výpredaj alebo zľavy pri príležitosti Valentína sú ideálna príležitosť ako podporiť predaj. Ponúknite zákazníkom zľavu (napr. 25 %) alebo spustite množstevnú zľavu (napr. 2 + 1) na vaše produkty. Nakupovanie za menej alebo s nejakou inou výhodou je presne to, čo váš zákazník hľadá. Dajte mu vedieť, že ide o niečo špeciálne. Zľavu vyčleňte konkrétnym dátumom a pridajte napríklad aj odpočítanie. Motivujete tak zákazníka, aby nakúpil čo najskôr a práve u vás.
Grafické spracovanie je dôležité
Nezabudnite do valentínskej kampane začleniť aj vášho grafika. Odlíšte sa od konkurencie. Vytvorte príspevky na sociálne siete, ktoré budú reprezentovať vašu značku, ale zároveň aj zaujmú spracovaním.
Oslovujte zákazníkov viacerými spôsobmi
Aj keď je zľava presvedčivá, kľúčom k úspešnej predajnej kampani je to ako, kedy a kde propagujete svoje produkty. Kombinujte preto viaceré spôsoby oslovovania zákazníkov, napríklad vyskakovacie okná predaja alebo propagačné e-maily.
Valentínsky výpredaj spustila aj spoločnosť FEXI, predávajúca tieniacu techniku. Počas valentínskeho výpredaja od 11. do 14. februára zákazníci kúpia rolety so zľavou až 45 % a ak pri nákupe použijú zľavový kód VALENTÍN, získajú navyše ešte 10 %. Spoločnosť si pre kupujúcich pripravila aj malý darček.
Tip č. 2: Vytvorte darčekového sprievodcu
Uľahčite vašim zákazníkom tento rok na Valentína nákupy a sebe zlepšite predaj vytvorením darčekového sprievodcu. Dovoľte zákazníkom filtrovať produkty napríklad podľa ceny, pohlavia a ak sa do toho obujete, aj podľa záujmov. Propagujte tie produkty, o ktorých viete, že majú potenciál na Valentína niekoho potešiť.
Darčekového sprievodcu vytvoríte rýchlo a jednoducho, avšak efektívne môžete jeho zdieľaním formou e-mailov, kontextových okien a umiestnením na homepage podporiť marketing na Valentína a zvýšiť si obrat.
Marketing na Valentína
Vedeli ste, že minulý rok dosiahli tržby na Valentína v USA približne 23,9 miliardy USD? Informovala o tom NRF (National Retail Federation). Inšpirujte sa a implementujte skutočne fungujúce marketingové stratégie na Valentína aj vy.
Darčekového sprievodcu zákazníkom tradične ponúka aj spoločnosť AVON. Koho chcete darčekom potešiť? Manželku, manžela? Priateľku, priateľa? Alebo oboch? Aký typ darčeka hľadáte? Produkty pre starostlivosť o pleť? Parfumy? Líčidlá? Darčekový sprievodca dodá nakupujúcim množstvo tipov na valentínske darčeky. Stačí zodpovedať pár otázok a urobiť niekoľko klikov.
Tip č. 3: Zamerajte sa na obmedzené produktové rady
Zvýšte predaj na Valentína zaradením takého produktu do predaja, ktorý si inokedy zákazníci kúpiť nemôžu. Môže mať napríklad špeciálny obal. Limitované edície sú hodnotnejšie a zvyšujú dopyt. Nejde síce o marketingovú stratégiu na poslednú chvíľu, ale ak máte zdroje, určite vytvorte exkluzívny produkt.
Inšpirujte sa spoločnosťou MIXIT a ich limitovanou valentínskou edíciou, ktorú nazvali Elixír z lásky. Namiešali tradičné müsli, ale zabalili ho do tubusu s valentínskou tematikou.
Tip č. 4: Kombinujte produkty do tematických balíčkov
Vytvorte darčekové sady, ktoré pomôžu vašim zákazníkom pri nákupe. Jedným kliknutím získajú celý darčekový kôš alebo balíček produktov, ktorý môžu na Valentína podarovať blízkej osobe. Do balíčka zaraďte tie produkty, o ktoré je stály záujem a ktoré ponúkate aj bežne. Pridajte sviatočný obal v tematike Sviatku sv. Valentína a efektívna marketingová stratégia je na svete.
Podobnou cestou ide aj spoločnosť MANBOXEO.SK. Zameriava sa na tematické balíčky a ten valentínsky v ponuke samozrejme nesmie chýbať. Pre zákazníkov pripravili aj zľavu 12 Eur a 50 % zľavu na fotku do vnútra veka a na ozdobenie mašľou. Takto dokázali tradičný tematický balíček urobiť aj na Valentína niečím výnimočný.
Tip č. 5: Využite výhody priameho marketingu
Využite tie najefektívnejšie nástroje priameho marketingu – SMS a e-mailové kampane. Pošlite zákazníkom propagačnú správu, aby ste dali vedieť o svojej špeciálnej valentínskej ponuke. Svojim zákazníkom môžete poslať e-mailom aj valentínku s poďakovaním. Pridajte zľavový kód alebo malý darček pri ďalšom nákupe, aby ste zákazníka k nákupu motivovali.
SMS marketing
Miera otvorenia SMS je ohromujúcich 98 %. SMS marketing je jednou z najefektívnejších metód, ako dať zákazníkovi včas vedieť o vašej valentínskej ponuke.
Tip č. 6: Ponúknite zákazníkom čo najviac výhod
Valentín je ideálna príležitosť na dopravu zadarmo, ak si ju nemôžete dovoliť počas celého roka. Aj takto časovo obmedzená ponuka dokáže ovplyvniť nákupné správanie spotrebiteľov. Cieľom je, aby ste sa odlíšili od konkurencie. Čo môžete ponúknuť, ale konkurencia nie? Zľavu na ďalší nákup? Malý darček? Zľavový kód? Expresnú dopravu? Možnosť vyzdvihnúť si produkty v kamennej predajni? Každá výhoda, ktorá dá zákazníkovi pocítiť, že dostal niečo navyše a zadarmo, sa ráta.
Balenie darčekov
Vyskúšať môžete aj bezplatné balenie darčekov. Zákazník tak má ďalšiu motiváciu, prečo nakupovať práve u vás.
Tip č. 7: Oslovte nakupujúcich na poslednú chvíľu
Nakupovanie darčekov na poslednú chvíľu nie je výnimkou ani na Valentína, preto je dodanie produktov do 24 hodín jednou z najväčších konkurenčných výhod na trhu. Ponúkajte však len tie produkty, ktoré na sklade naozaj máte a ich dodanie viete garantovať.
Ideálne sú darčekové poukážky v elektronickej forme s atraktívnou zľavou, ktoré si zákazník môže sám vytlačiť. Výborným marketingovým ťahom je, ak vaše poukážky nemajú dátum vypršania platnosti, prípadne viete prispôsobiť hodnotu darčeku podľa prianí zákazníka.
Darčekové karty na poslednú chvíľu
Ak ponúkate darčekové karty, sviatky sú ideálne na ich promovanie. Zákazníci kupujúci darčeky na poslednú chvíľu ich ocenia a vašim ziskom pomôžu tiež.
Tip č. 8: Propagujte rozličné formy lásky
Na Valentína podporujte prejavy lásky rodine, priateľom a iným špeciálnym ľuďom, nielen zaľúbencom. Marketingovú aktivitu môžete zacieliť aj na majiteľov domácich zvierat. Spropagujte spoluprácu so značkou priateľskou ku zvieratám alebo pridajte k nákupu malý darček vhodný pre domáce zvieratko. Prípadne vyslovte túto myšlienku v e-maili a dajte vedieť zákazníkom, že myslíte aj na nemé tváre. Podporte napríklad útulok kúpením krmiva, pridajte content na sociálne siete a uvidíte, akú odozvu bude váš prejav lásky k zvieratám mať.
Zamerajte sa aj na zákazníkov, ktorí sú single. Podporte koncept sebalásky. Vyzvite ľudí, aby si kúpením darčeka urobili radosť aj sami sebe.Vsadiť však môžete aj na úplne opačnú kartu a spustiť ANTIvalentínsku marketingovú stratégiu. Mnoho ľudí by využilo možnosť vyjadriť názor ku komercii tohto sviatku práve kúpou niečoho, čo ho zásadne popiera. Čo tak ANTIvalentínsky smaltovaný hrnček?
Veríme, že naše marketingové tipy vám pomôžu oživiť marketingovú stratégiu a na Valentína vám zvýšia dopyt. Ak si však aj napriek tomu neviete dať rady a máte pocit, že ste pre vašu cieľovú skupinu neviditeľní, napíšte nám. Poradíme vám, ako využiť online marketingové stratégie na internete na 100 %.
Volám sa Denisa Hajdúková a tvorbou textov sa živím od roku 2014. Písaniu sa však venujem oveľa dlhšie. Mojím najväčším úspechom sú knihy vydané v rokoch 2003 a 2004. Vyštudovala som žurnalistiku, pracovala som ako grafička, PR manažérka, textárka a v súčasnosti ako copywriterka a blogerka. Venujem sa aj umeleckej tvorbe, no mojou vášňou je tvorba textov, ktoré zaujmú, dobre sa čítajú, ale zároveň aj predávajú.