Výhody, nevýhody a polarizované pohľady so sebou prináša táto otázka.

V súčasnosti sa zdá, že všetko je buď „inteligentné“, alebo má nejakú formu „strojového učenia“. Či už ide o telefón, televízor alebo chladničku, naše odovzdávanie moci strojom môže byť na dobrej ceste.

Tento technokratický trend poháňa vpred všetko v digitálnom svete a marketingový priemysel sa rozhodne nelíši. Technologickí giganti ako Google a Meta (Facebook) neúnavne hľadajú spôsoby, ako svoje reklamné platformy urobiť čo najmenej dotykovými a čo najviac automatizovanými podľudskými.

Spoločnosti, ktorým dávate peniaze, môžu kontrolovať, ako im dávate peniaze, je to však naozaj tak revolučný krok vpred pre firmy, ktoré sa venujú online marketingu? Hm, je to otázne.

Jeden z počinov spoločnosti Google v tejto oblasti automatizácie, Google Ads Performance Max, boli uvedené na trh v novembri 2021 a boli stavané ako ďalší evolučný krok v digitálnej reklame na platforme, ale je to všetko, čo sa o nich hovorilo, resp. hovorí? Je ďalšia automatizácia tým najlepším rozhodnutím pre vás alebo vašu firmu?

V tomto blogovom článku to bližšie rozoberieme formou popísania výhod a nevýhod Google Ads Perfomance Max.

Čo sú to kampane Google Ads Performance Max?

Performance Max je typ kampane v službe Google Ads, v ktorej definujete cieľ a poskytnete všetky prostriedky a informácie o tom, čo inzerujete, a Google potom automaticky vygeneruje reklamy, ktoré sa môžu zobrazovať na všetkých dostupných miestach. To znamená, že z jednej kampane môžete spustiť reklamy vo vyhľadávaní, mapách, zobrazení, YouTube, Gmaile a sieťach Discovery. Znie to predsa skvele, nie?

Ako fungujú kampane Performance Max?

Performance Max v podstate posúva responzívne reklamy a inteligentné kampane na ešte vyššiu úroveň a kombinuje tieto funkcie na jednom mieste. Aby ste ich však mohli spustiť, musíte spoločnosti Google poskytnúť nasledovné údaje a dáta :

  • Marketingové ciele a zámery
  • Rozpočet
  • kreatívne prostriedky (text, obrázky, video)
  • Geografické ciele
  • kanály (voliteľné)
    • Služba Google My Business
    • Centrum obchodníkov Google
    • Dynamický reklamný kanál
    • Zdroje obchodných údajov
  • Signály publika (voliteľné)
    • Audiencie prvej strany (zoznamy)
    • Publiká Google (manuálne cielené)
Návody na reklamy Google: Optimalizácia kampane Performance Max a vyhodnocovanie jej výsledkov

Kedy je použiť službu Google Ads Performance Max?

Najčastejšou otázkou mnohých v súvislosti s Google Ads Performance Max je, či by mali nahradiť ich súčasné kampane a byť urobiť ich jediným zdrojom výkonu v účte.

NIE. Jasná a stručná odpoveď, ale prečo?

Performance Max je najlepšie používať ako doplnok k už existujúcim snahám. A keďže ide o typ kampane založený na cieľoch, najlepšie sa používa, keď máte špecifické ciele konverzie (ciele konverzie je relatívne nová funkcia z novembra 2021), ako je napríklad podpora online predaja alebo generovanie potenciálnych zákazníkov) a keď nie ste obmedzení tým, na ktorom kanáli sa vaše reklamy zobrazujú.

Dean Long vo svojej recenzii na stránke Performance Max uvádza, že tento typ kampane je tiež najlepší pre inzerentov, ktorí:

Buďte o krok vpred 🥇

Získavajte novinky zo sveta online marketingu ako prvý.