Marketingová agentúra posunie vaše podnikanie na celkom iný level. Ako ju však vybrať?
To, že čítate tento článok pravdepodobne znamená, že uvažujete nad výberom vhodného partnera, ktorému zveríte propagáciu vášho biznisu. Na začiatku každého podnikania často majitelia zastávajú celé spektrum funkcií. Predajca, stratég, účtovník, marketér, copywriter. Má to pôvod hlavne v obmedzenom rozpočte, ktorému mnoho firiem na začiatku čelí. Tak, ako firma rastie, rastú aj nároky na výkon jednotlivých činností, ktoré zabezpečujú jej plynulý chod. Bez premyslenej delegácie nastáva vyhorenie. Ak chcete úspešne viesť prosperujúcu firmu, nemôžete byť odborníkom na všetko.

A práve tu nastupuje spolupráca s profesionálmi.

Nebojte sa veci delegovať

Nemôžete byť totiž dobrý súčasne vo všetkých činnostiach, ktoré si firma vyžaduje. A už vôbec nie  so zachovaním zdravého nadhľadu a pozitívnym prístupom k životu a podnikaniu. Marketing je jedným zo segmentov, ktorý pokiaľ nemáte zastrešený v rámci interného tímu, budete ho musieť delegovať. A to napríklad formou externej spolupráce s marketingovou agentúrou. Nie každá je vhodná pre každý tip podnikania. A tiež každá marketingová agentúra sa zameriava na iný okruh činností. 

V našom článku sa vám teraz pokúsim načrtnúť možnosti, ktoré v rámci propagácie prostredníctvom agentúry máte a aj to, ako vybrať tú správnu.

Zdroj: www.freepik.com

Čo očakávať od marketingovej agentúry? 

Marketingové agentúry nahrádzajú interný tím ľudí, ktorých by ste inak viedli ako samostatné oddelenie. Mať totiž v zálohe človeka na spravovanie Google Analytics, Google Ads, SEO špecialistu, copywritera a social media manažéra je hlavne v prípade menších a stredných firiem takmer nemožné. Taktiež môžete všetky tieto zručnosti očakávať od jedného freelancera. Agentúra však zastrešuje celé spektrum špecialistov pod jednou strechou. A to v rozsahu, aký si to váš projekt vyžaduje. 

 Alternatív, ako propagovať váš biznis je veľa. A takisto aj typov marketingových agentúr. Jedno však majú spoločné. Ich zručnosti a vedomosti v danej oblasti marketingu prevyšujú skúsenosti freelancerov. Vedia vám dodať komplexnú službu, nie iba jej časť. Odbremenia vás od činností, v ktorých jednoducho nemáte možnosť za krátky čas nabrať potrebné skúsenosti.  

Spolupráca s dobrou agentúrou vám pomôže identifikovať potreby vašej cieľovej skupiny, rozpoznať, kto sú vaši zákazníci a navrhnúť strategické kroky k dosiahnutiu marketingových cieľov. Spoľahlivá marketingová agentúra bude vašu spoluprácu monitorovať a progres a výsledky vám vypracuje a dá k dispozícií v intervaloch, na ktorých ste sa dohodli. 

Fullservisové marketingové agentúry

Tieto vám zabezpečia takmer všetko. Od tvorby kreatívnych kampaní až po nákup mediálneho priestoru. Za ich služby si inkasujú naozaj slušné sumy a využívajú ich hlavne veľké spoločnosti a korporáty.

Tu je len malá ochutnávka z ich služieb:

  • Tvorba televíznych a rozhlasových spotov
  • PR a linkedbuilding
  • Guerilla marketingové kampane
  • Eventy
  • Marketing sociálnych sietí
  • Videoprodukcia
  • Grafické služby v online aj offline priestore.

Digitálne marketingové agentúry

Svoje služby zameriavajú na celý online priestor. Vypracujú vám stratégiu, ktorou sa dostanete do povedomia vašej cieľovej skupine, zvýšia návštevnosť webstránky, podporia predaj na e-shope. Zamestnávajú hneď niekoľko profesionálov z rôznych oblastí online marketingu. V úzkej špecifikácii sa od seba mnohé líšia.

Toto je len zopár činností, ktoré poskytujú:

Na trhu nájdete digitálne agentúry, ktoré sa špecializujú na konkrétnu oblasť, v ktorej sú naozaj silné:

  • PPC marketingové agentúry
  • Performance agentúry
  • Výkonnostné marketingové agentúry
  • Agentúry zamerané na sociálne médiá
  • Brandingové marketingové agentúry
  • Marketingové agentúry zamerané na copywriting
  • Content marketingové agentúry
  • Content marketingové agentúry
  • Brandingové agentúry
  • Grafické štúdiá

Ako si teda vybrať tú správnu marketingovú agentúru?

Premyslite si, čo všetko chcete realizovať. Zvoľte agentúru so zameraním, ktoré s vašou predstavou korešponduje. 

V tomto článku nechcem zachádzať do detailov, ktoré vysvetľujú jednotlivé činnosti v oblasti marketingu a propagácie. Načrtnem ich teda iba stručne. Veľa z týchto výrazov nájdete v našom marketingovom slovníku. 

SEO

Niektoré z agentúr sú silné práve v oblasti optimalizácie webových stránok pre organické vyhľadávanie. SEO je investícia do budúcnosti. Jeho výsledky neuvidíte okamžite, časom sa však celkom určite dostavia. Ak chcete byť na relevantné kľúčové slová na prvých priečkach, vyberte si partnera, ktorý má silný záber práve v tejto oblasti. 

Čo získate? Dlhodobú návštevnosť z organického vyhľadávania na váš web.
Práve prvé priečky totiž rozhodujú, či potencionálny zákazník navštívi vaše stránky, alebo tie konkurenčné.

Na nasledujúcom príklade vidíte, ako sa podarilo nám dostať na zaujímavú pozíciu na kľúčové slovo Guerilla Marketing. Chcete tam byť aj vy? Dohodnime si bezplatnú konzultáciu.

PPC reklama

Agentúra, ktorá sa zameriava na PPC stratégie, nastavovanie a cielenie PPC kampaní ale aj FB reklám. Zabezpečí vám dobré miesta vo vyhľadávaní prakticky okamžite.
Prostredníctvom remarketingu dovedie späť na web vašich potenciálnych zákazníkov a v ideálnom prípade ich premení na nakupujúcich. 

Nasleduje príklad vyhľadávacej reklamy na Google. Nachádza sa vždy pred, respektíve pod organickými pozíciami, s označením, z ktorého je zrejmé, že sa jedná o inzerciu.

V prípade vyhľadávacích reklám veľa zaváži nielen dobré zacielenie, ale aj to, ako je text inzerátu napísaný. Ak ste sa rozhodli o propagáciu práve prostredníctvom PPC stratégie, sme tu pre vás. Pomôžeme vám tiež so zlepšením výkonnosti vašich kampaní tak, ako mnohým našim klientom.

Sociálne siete

Facebook, TikTok, či Instagram? Kde všade sa nachádza vaša cieľová skupina? Agentúra zameraná na manažment a správu sociálnych sietí vám vypracuje funkčnú stratégiu, redakčný plán a dostane vás do povedomia. Cielenie na bonitnú skupinu viete riešiť takto.
V Digitalman vám pomôžeme určiť vaše publikum a prostredníctvom reklám na Facebooku získavať očakávané konverzie.

Branding

Ako vás vníma okolie? Je komunikácia vašej firmy smerom ku klientom konzistentná? Brandingová agentúra vytvorí z vašej spoločnosti silnú značku, ktorá sa stane zapamätateľnou. 

Kým sa rozhodnete komu zveriť svoje dáta….

Čítate správne. Marketing pracuje sa aj s dátami. Chcete predsa vedieť, či sa spolupráca posúva tým správnym smerom. Ukazovatele z analytických nástrojov poskytnú reálny obraz o stave vášho online marketingu a pomôže odborníkom nastaviť správnu stratégiu určenú práve vám. 

Ich výsledky môžu byť tiež použité na zlepšenie SEO, UX a UI webu, nastavenie sociálnych sietí a podobne. Partner, ktorému sa rozhodnete otvoriť výkladnú skriňu vášho biznisu by si už od prvého momentu mal získať vašu plnú dôveru a v ideálnom prípade by ste si mali aj ľudsky sadnúť.

Zdroj: www.freepik.com

Identifikujte váš rozpočet

Koľko ste ochotný do marketingu investovať? Určite si priority a zvážte reálne možnosti. Za profesionálne služby sa platí, a nie málo. To však neznamená, že na trhu nenájdete ideálny pomer cena a kvalita. Treba sa však pripraviť na to, že služby marketingovej agentúry sa počítajú v stovkách až tisícoch eur. V praxi platí, čím väčšia agentúra, tým vyššia sadzba. Je pre vás dôležitejšia, kvalita, promptná komunikácia,  alebo rýchlo dodaný výstup? Cenová kalkulácia je väčšinou o kompromisoch a drvivá väčšina agentúr vám ju ušije na mieru.

Pozrite sa na recenzie reklamnej agentúry

Činy vravia za slová. Recenzie vo Firemnom profile na Googli a na prezentačnej stránke agentúry sa dajú získať pomerne ľahko. Napríklad aj od dobrých známych, alebo výmenou za služby. Ak nemá agentúra prípadové štúdie uverejnené na webovej stránke, neváhate požiadať o odprezentvanie zaujímavých projektov. Vyberajte si takú agentúru, ktoré má skúsenosti zo segmentu v ktorom pôsobí vaša firma. Znamená to, že spolupráca nebude prebiehať štýlom pokus-omyl, ale ľudia z agentúry už presne vedia, do čoho idú. 

Vybrali ste si? Dohodnite si osobné stretnutie

A to hlavne v prípade, že do marketingu hodláte investovať väčší obnos, váš projekt nie je úplne štandardný, alebo presne neviete, čo od spolupráce očakávať. Jedno stretnutie napovie viac, ako niekoľko telefonátov a formálnych e-mailov. Tu majú obe strany možnosť komunikovať alternatívy budúcej spolupráce.

Buďte o krok vpred 🥇

Získavajte novinky zo sveta online marketingu ako prvý.