Ďalšia marketingová pražská konferencia je za nami. Tentokrát na super hot a dosť „IN“ tému, LinkedIn.

LinkedIn Summit Praha 2019

#LinkedinSummit 2019 priniesol do Prahy po prvý krát extrémne kreatívny a biznisovo založený marketér Martin Hošek, ktorý pracuje ako Head of Marketing v českej J&T Banke. Martin má vždy plnú hlavu ideí, príležitostí, vízií a čo je najdôležitejšie, vie ich perfektne dotiahnuť do úspešného konca.

Tím okolo Martina #CheckLi stojí aj za sériou LinkedIn workshopov a plánujú dať do predaja novučičké extra užitočné off-line diáre na uľahčenie každodennej práce s LinkedInom a som si istá, že týmto „merchom“ nekončia ?. Martin má cez 27 000 followerov na LI, takže ho právom považujeme za (ne)oficiálneho LinkedIn infuencera v Čechách aj na Slovensku.

LinkedIn Summit 2019 bol programovo extrémne silná medzinárodná konferencia, na ktorej hovorili poprední predstavitelia priamo z EMEA LinkedIn a taktiež zástupcova klientskej či agentúrnej strany, ktorí na platforme robia biznisové divy pre svojich klientov. Vždy ma veľmi teší, keď konferencia vie odovzdať svojim účastníkom reálnu a uchopiteľnú pridanú hodnotu. A toto bol ten prípad.

Poďme si to teda rozložiť na drobné, čo podstatné zaznelo v krásnom Cubex Coference centre na #LinkedinSummite2019. 

Dmitry Krajnov – LinkedIn a Česká republika

630 miliónov užívateľov globálne. 30 miliónov firiem. 90 tisíc škôl. 24 tisíc unikátnych skills. 20 miliónov pracovných ponúk. Nejak takto vyzerá LinkedIn globálne dnes. Dmitry Krajnov je Senior Account Director v LinkedIn a počas jeho prezentácie nám odhalil nie len štatistiky, ale aj víziu, misiu a ciele LinkedIn do budúcna. Bolo veľmi zaujímavé počúvať, ako sám vníma obrovské možnosti tejto platformy a jej rýchly pokrok. Zároveň však priznal, že LinkedIn je stále na ceste neustáleho zlepšovania.

Česku je cez 1,5 milióna používateľov, Slovensko má aktuálne 0,5 milióna. Oba trhy patria medzi dynamicky rastúce, ale jednotkou v raste na LinkedIne pre regióm EMEA je, celkom prirodzene a logicky, Poľsko.

Martin Hošek a #FENOMENLINKEDIN

Martin nám priblížil najpodstatnejšie fakty z prvého prieskumu o platforme LinkedIn #fenomenlinkedin, na ktorej sa zúčastnilo cez 2300 respondentov z Čiech a Slovenska.  Typický užívateľ v našom regióne je muž z Prahy alebo Bratislavy, používa iPhone a AppleWatch, no v počítači naň žmurká Windows. Je to zároveň marketér okolo 30tky so záujmom o nové technológie. Nie je aktívny v tvorení vlastného obsahu, ale veselo like-uje a komentuje a to najmä ráno na WC. Ženy sú aktívne na LI zas večer pred spaním. Pre obe skupiny je najpodstatnejší motív reakcie, keď ich niečo skutočne zaujme, alebo edukuje, inšpiruje alebo ak ide o nové trendy.

Mňa osobne veľmi pobavili aj gender nekorektné slidy ktoré poukazuvali na to, ako to vyzerá s randením na LinkedIn. Síce nie som v skupine  „mladé HR ženy“, ale aj marketérky môžu potvrdiť, že aktívne riadenie súkromných LI správ je na dennom poriadku. Ale aj o tom je tento fenomén. Odporúčam stiahnuť si celý report.

Lara Julio  a Sepideh Dundon  LinkedIn Marketing Solutions + budúcnosť reklamy na LinkedIne

Lara aj Sepideh sú priamo z LinkedIn a porozprávali o tom, ako pracovať s LinkedIn Marketing Solutions a ako dosahovať rast obchodných aktivít na platforme. Taktiež predstavili najnovšie novinky z oblasti LinkedIn reklamy.

Medzi novinky, na ktoré sa môžeme tešiť už na prelome rokov 2019/2020 patria:

  • Eventy – Pražský LinkedIn Summit 2019 bol jeden z prvých eventov globálne, ktorý sa na platforme nachádzal a poskytoval možnosti:
    • označiť svoj záujem o tento event,
    • uviesť svoju aktívnu účasť ,
    • zobraziť zoznam ďalších účastníkov konferencie,
    • vlastný wall, na ktorom sa zobrazovali príspevky s označím názvu konferencie alebo s # podujatia.

Od 2020 by mala byť táto funkcia spustená globálne.

  • Live videá – veľmi podobná funkcia, ktorú poznáme z ostatných sociálnych sietí
  • Conversation Ads – ide o reklamy do správy, ktoré budú mať po novom možnosť odpovedať pomocou prednastavených odpovedí, aby sa konverzácia mohla ľahko začať
  • Pomocou externého nástroja MOAT sa má zaviesť vertikálny formát videa + trackovanie video reklám

Denis Zamaletdinov a ako Kaspersky pracuje s employer brandom

Úžasná case study, ktorá išla pekne od podlahy, bez akéhokoľvek rúžového závoja či prikrášľovania. Denis nám porozprával, aké nevhodné asociácie boli spájane s employer brandom Kasperky a ako márne sa to pokúšali zmeniť. Testovaním a omylmi prišli ku komplexnej a fakt dosť premakanej stratégii. Vďaka nej sa im za rok 2018 podarilo získať až 80% svojich zamestnancov cez LinkedIn. A to je ozaj slušné číslo pri ročnom hiringu niekoľko tisíc ľudí.

Nosné piliere úspechu (Kaspersky): pokora, otvorená komunikácia, feedbacková kultúra, silná analytika, neustále zlepšovanie a odvaha skúšať nové veci.

IT svetu LinkedIn pristane. Odporúčam z času na čas  sledovať Kaspersky na ich LI company page, ktorá sa hrdí viac ako 182k followermi.

Daniel Šilha – Kampaně v praxi: Stojí LinkedIn za to?

Daniel bol extra praktický. Predstaviteľ SocialSharks potvrdil, že aj u ich klientov rastie záujem o LinkedIn kampane. Bol presný, jasný a optimistický k výške rozpočtov, ktoré sa bežne aplikujú na LinkedIn kampane.

Keypoints pre LinkedIn Ads: vždy nastavujte maximálny bid (napr. 10 eur za CPM v prípade CZ/SK regiónu), nenechávať automatické optimalizácie (pre náš región zbytočné), zvoliť optimalizáciu na engagement.

Ako to vyzerá v Čechách s reklamou na LinkedIn feed-e? 1000 zobrazení reklamy stojí približne 5-10 EUR(CPM), preklik z LI reklamy na Váš web stoji okolo 0,1-2 EUR (CPC), za vzhliadnutie videa zaplatíme cca 0,06 EUR. Používate InMail? To je dobre. Pretože český trh dosahuje open rate týchto sponzorovaných správ až 72% a približne 40 centov stojí jedna správa. Aby ľudom nezaplavovala inbox inzercia, takýto typ správy môže užívateľ dostať na LinkedIne iba 1 krát za 45 dní.

Radek Špicar – LinkedIn a český business? LinkedIn a politika?

Predstaviteľ Zväzu českého priemyslu, Radek Špicar, hovoril o ich prístupe k onlinu a neustáleho vzdelávania sa. Prišiel bez PowerPointu, sadol si na barovú stoličku, bol autentický a inšpiratívny. Vzhľadom na pracovné prostredie z ktorého pochádza to bolo milé prekvapenie.

Radek aj napriek tomu, že osobne viac preferuje Twitter ako LinkedIn, k budovaniu LinkeIn pre zväz a rovnako aj pre ich členov,  pristupujú strategicky a cielene. Radek je kreatívny, má rád diverzitu a spájanie veci, ktoré nie sú na prvý pohľad zrejmé. Napríklad zväz spája malé firmy s veľkými, podporujú ženy vo vysokých pozíciách a taktiež mnohé programy pre mladých ľudí.

Jaub Zegzulka, študent grafického dizajnu – Prekvapenie konferencie

Chlapec, ktorý začal s LinkedInom v jeho 14. rokoch. Teraz, o 2 roky neskôr, má poctivo vybudovanú sieť s cca 2200 followermi a hovorí o tom, ako si vybudovať LinkedIn, a to pred 150 dospelákmi.

Jakub miluje produktový dizajn, má svojho anglického coacha a ponuky na rôzne zaujímavé stáže a intershipy. Popri škole tvorí, pracuje, a buduje si LinkedIn. A toto sú jeho lessons learned, milí dospeláci:

  • Skúmajte LinkedIn, čo sa tam deje dennodenne, ako majú ľudia z vašej profesie vyplnené profily, kde sú aktívni a pod.
  • Vytvorte si stratégiu, ktorú budete pravidelne dodržiavať – dôležité je si ujasniť, čo idem aktuálne riešiť (personal brand build alebo chcem získať novy job?) a podľa toho zvoľte ďalšie kroky
  • Tvorte si profil po anglicky
  • Pripojte personálnu správu, ak žiadate o nový kontakt o prepojenie sa
  • Pravidelne si aktualizujte svoj profil, každá nová relevantná skúsenosť má svoje miesto na profile
  • Buďme slušní a profesionálni, s jasným cieľom pred nami

LinkedIin Summit Praha 2019 - účastníci

Úžasné zakončenie pilotnej konferencie LinkedIn Summit 2019. Gratulujem organizátorom, speakrom, moderátorovi aj všetkých zúčastnením. Odniesli sme si toho veľa. ?

Buďte o krok vpred

Získajte novinky z online marketingu ako prvý:

* indicates required