1.6.2019 bol pre všetkých slovenských marketérov, freelancerov a PPC špecialistov veľmi špeciálnym dátumom. Na Slovensku bola oficiálne sprístupnená služba Google Shopping alebo, ak chcete Google Nákupy. Tento dátum ale zatiaľ stále nie je oficiálne potvrdený.

Čo je to Google Shopping?

Google Nákupy (Google Shopping) je veľmi zjednodušene povedané služba Googlu, ktorá zobrazuje produkty spolu s ich cenami priamo vo vyhľadávaní Googlu. Ľudia si tak môžu pozerať a porovnávať produkty priamo vo vyhľadávacom okne.

Ako vyzerá Google Shopping?

Pri googlení výrazu “červené tenisky”, vyzerajú výsledky vyhľadávania v Googli nasledovne:

Google shopping search example

Zdroj

Nastaviť Google Shopping je o čosi náročnejšie ako nastavenie klasickej vyhľadávacej či displejovej reklamy. Pre spustenie Google Nákupov je potrebné mať vytvorené dva typy účtov:

  • Google Ads účet,
  • Google Merchant Centre účet

Ako optimalizovať Google Shopping kampane?

Google nákupné kampane môžeme optimalizovať hlavne týmito dvoma spôsobmi:

  1. V Google Ads rozhraní, predovšetkým prostredníctvom pridávania negatívnych kľúčových slov na ktoré sa naša reklama nemá zobrazovať. Ďalej tiež úpravou výšky rozpočtu, lokality, a použitého jazyka podobne ako pri ostatných typoch kampaní.
  2. Prostredníctvom úpravy Google Shopping Feedu a to najmä optimalizáciou poľa “Product Title”.

Čo je to Google Shopping Feed?

Google Shopping Feed je vlastne dôsledne urobená napríklad excellovská tabuľka ktorá popisuje a prehľadne organizuje katalóg produktov takým spôsobom, aby ho Google mohol ľahko prehľadávať a informácie z neho indexovať.

Google Merchant Center je zase miestom, kde má predajca zoradené svoje produkty, ich popis, farby či čiarové kódy.

Ako si správne zorganizovať produktové skupiny?

V prvom rade si bude treba jasne zadefinovať, koľko chcete a hlavne môžete minúť na reklamu na jeden produkt.

Ak máte menší zoznam produktov (do 200) oplatí sa vám nastaviť si rozpočet na úrovni samotného produktu podľa jeho ID. Použite navigáciu na vašom webe, ktorá vám napovie uroveň segmentácie aj pri kampani na Google nákupoch.

Google shopping segmentation

Zdroj

Ak máte viac produktov, tu už úroveň segmentácie podľa produktov nie je realistická a preto pomôže, ak budete produkty segmentovať podľa podobných produktov, či už cenou alebo značkou či typom produktu.

Načo si dať pri spúšťaní kampane v Google Nákupoch pozor?

Samozrejme, že každú novinku, ktorá sa objaví treba otestovať. No vždy sa treba riadiť heslom: “Dva krát meraj a raz rež”. Toto platí hlavne čo sa týka Google Ads a s tým aj Google nákupov. Keďže do týchto typov kampaní sa investujú peniaze, často klientove, treba to robiť tak, aby to bolo čo najviac efektívne a hlavne poriadne.

Zhrnuli sme niekoľko základných bodov čo NErobiť:

  • Treba sa ubezpečiť, aby v názvoch produktov neboli chyby a boli bohaté na kľúčové slová alebo frázy. Googlu to pomáha určiť, či sú produkty relevantné tomu, čo záujemca vyhľadáva.
  • Určite sa ubezpečte, že všetky produkty, ktoré sú v kampani zahrnuté majú na 100% správne uvedenú cenu a obzvlášť ak svoje produkty predávate aj v inej mene ako je euro. Inak ich Google jednoducho vo vyhľadávaní neukáže.
  • Ak máte e-shop, ktorý siaha za hranice Slovenska a svoje produkty predávate aj v iných krajinách, musíte si vytvoriť nový produktový feed pre každú krajinu zvlášť. Dôvodom je, že nákupné kampane v Google Adwords sú špecifické pre konkrétnu krajinu, v ktorej inzerujete.
  • Fotky produktov by mali byť pre vás doslova sväté. Sú totiž pomyselnou “bránou” do vašej ponuky a musia zaujať. To znamená, že musia byť vo vysokej kvalite, nesmú nikoho urážať a vo všeobecnosti pôsobiť zle či vulgárne a mali by byť ostré, čisté a bez vodoznakov.
  • URL linky vašich produktov sú na tom podobne ako vyššie spomínané obrázky.

Uistite sa, že všetky produktové linky fungujú a nemajú chyby. Inak vám ich Google odmietne zobraziť.

  • No a nakoniec sa ubezpečte, že všetky vaše kampane sú v súlade s tým, čo ponúkate na vašom webe. Inak vám ich opäť raz Google odmietne zobraziť.

Google Nákupy sú na Slovensku zatiaľ ešte dosť čerstvá záležitosť a preto vám v tom radi poradíme. Neváhajte nás preto kedykoľvek kontaktovať.

Buďte o krok vpred

Získajte novinky z online marketingu ako prvý:

* indicates required