Kontaktovať nás môžete pon-pia v čase: 8:00-18:00

+421 917 736 905

Čo je to Google Ads (AdWords) ?

Google AdWordsGoogle reklama alebo po novom Google Ads je internetová forma PPC (Pay-Per-Click) reklamy, ktorá patrí medzi najefektívnejšie formy reklamy v súčasnosti.

Reklamy vytvorené v Google Ads sa zobrazujú, vo výsledkoch vyhľadávania,  na prvých 4 miestach a tiež na posledných miestach. To znamená, že Google reklama sa zobrazuje nad výsledkami neplateného (organického) vyhľadávania a aj pod týmito výsledkami. Zo skúsenosti však vieme, že práve prvé 4 inzeráty získavajú najviac preklikov. Ich miera prekliku býva zvyčajne nasledovná :

  • 1. pozícia = 30%
  • 2. pozícia = 14%
  • 3. pozícia = 9%
  • 4. pozícia = 6%

Uvedené hodnoty CTR sú len orientačné. Išlo nám najmä o poukázanie na koreláciu pozícia inzerátu vo vyhľadávaní VS miera prekliku na inzerát.

 Výhody (Google Ads) Google Reklamy

  • Efektivita – platíte len za návštevníkov, ktorí kliknú na vašu reklamu.
  • Rýchlosť – kampaň môže byť spustená alebo aj vypnutá do 3 minút.
  • Dostupnosť – nakoľko Google nedefinuje minimálny kredit, ktorý je pred spustením kampane potrebné zakúpiť, reklama je dostupná pre malé aj veľké firmy.
  • Regulácia – mediálny rozpočet sa dá regulovať podľa vašich potrieb. Opäť žiadne limity.
  • Cielenie reklamy – podľa, krajiny, jazyka, času, zariadenia, atď.
  • Text reklamy – je možné veľmi rýchlo zmeniť a flexibilne tak reagovať na novo vzniknutú situáciu vo vašom businesse.
  • Merateľnosť – možnosť veľmi presne merať dosah reklamy (počet klikov, počet nákupov, počet odoslaných formulárov, a ďalšie)
Google AdWords

Ako funguje Google Reklama?

Nakoľko inzerentov je mnoho a priestor na reklamu obmedzený, pri každom vyhľadávaní v Google vyhľadávači prebieha aukcia, kde vyhráva najvyššia ponuka. Maximálna cena za preklik však nie je jediným faktorom, ktorý ovplyvňuje výsledky aukcie.

Výpočet pozície reklám sa odvíja od dvoch faktorov:

  • Maximálna cena, ktorú ste ochotný zaplatiť, ak niekto klikne na vašu reklamu.
  • Skóre kvality.

Od čoho závisí skóre kvality?

  • očakávaná miera prekliku na inzerát (CTR)
  • relevancia reklamy (najmä použitie kľúčových slov v reklamnom texte)
  • skúsenosti so vstupnou stránkou (napr. aký je bounce rate vstupnej stráky)

Príklad výpočtu poradia inzerátu v platenej inzerci Google Ads

  Hodnotenie   Max CPC   Skóre kvality Výsledná pozícia
Fero 7 = 1,00€ x 7 2.
Michal 10 = 1,00€ x 10 1.
Ondrej 6 = 2,00€ x 3 3.

Google AdWords ukážka

Zdroj: Google.sk

Koľko bude stáť preklik?

Skutočná CPC = (Hodnotenie reklamy konkurenta / Skóre kvality) + 0,01€

Z praxe však vieme povedať, že na Slovenskom trhu sa cena za preklik, pri priemerne konkurenčných výrazoch pohybuje v intervale od 0,3€ – 1,00€. Vysoko konkurenčné výrazy môžu stáť aj niekoľko eur. To je však najmä pri vysoko konkurenčných odvetviach ako je poisteníctvo či bankovníctvo.

Viac informácií o cene reklamy na Google.

Kedy použiť Google AdWords?

Dovolíme si tvrdiť, že je len veľmi málo prípadov kedy by sme Google AdWords neodporúčali, najmä ak hovoríme o vyhľadávacích kampaniach.

Google AdWords môže byť tá správna voľba, ak potrebujete zacieliť svoje reklamy na správnych ľudí, v správnom čase a na správnom mieste.

Veľkou výhodou tejto formy reklamy je okamžitý prístup k aktuálnym informáciám ako sú napríklad:

  • počet zobrazení reklamy,
  • počet klikov na reklamu,
  • počet nákupov či odoslaných formulárov na vašom webe,
  • spotrebovaný Google kredit a iné…

Ak by ste mali záujem o tento typ reklamy, neváhajte nás kontaktovať.