Až 98% užívateľov si vyberá firmu zobrazenú na 1. strane v rámci Google výsledkov. Ste tam?

+421 917 736 905

Google Ads reklama

Čo to je a ako funguje Google Ads (AdWords)?

Google AdWordsGoogle reklama alebo po novom Google Ads je internetová forma PPC (Pay-Per-Click) reklamy, ktorá patrí medzi najefektívnejšie formy reklamy v súčasnosti. Zjednodušene povedané je to platená reklama na google.

Reklamy vytvorené v Google Ads sa zobrazujú, vo výsledkoch vyhľadávania,  na prvých 4 miestach a tiež na posledných miestach.

To v praxi znamená, že Google reklama sa zobrazuje nad výsledkami neplateného (organického) vyhľadávania a aj pod týmito výsledkami. Zo skúsenosti však vieme, že práve prvé 4 inzeráty umiestnené na prvých pozíciách v google získavajú najviac preklikov. Ich miera prekliku býva zvyčajne nasledovná :

  • 1. pozícia = 30%
  • 2. pozícia = 14%
  • 3. pozícia = 9%
  • 4. pozícia = 6%

Uvedené hodnoty CTR sú len orientačné. Išlo nám najmä o poukázanie na koreláciu pozícia reklamného inzerátu vo vyhľadávaní google reklamy VS miera ich prekliku na inzerát.

 Výhody Google reklamy

  • Efektivita – platíte len za návštevníkov, ktorí kliknú na vašu adwords reklamu.
  • Rýchlosť – kampaň môže byť spustená alebo aj vypnutá do 3 minút.
  • Dostupnosť – nakoľko Google nedefinuje minimálny kredit, ktorý je pred spustením kampane potrebné zakúpiť, google ads reklama je dostupná pre malé aj veľké firmy.
  • Regulácia – mediálny rozpočet sa dá regulovať podľa vašich potrieb. Opäť žiadne limity.
  • Cielenie google adwords reklamy – podľa krajiny, jazyka, času, zariadenia, atď.
  • Text reklamy – je možné veľmi rýchlo zmeniť a flexibilne tak reagovať na novo vzniknutú situáciu vo vašom businesse.
  • Merateľnosť – možnosť veľmi presne merať dosah google reklamy (počet klikov, počet nákupov, počet odoslaných formulárov, a ďalšie)
  • Google ads cena sa dá pravidelne sledovať a optimalizovať
Google AdWords

Ako funguje Google reklama?

Nakoľko inzerentov je mnoho a priestor na reklamu adwords obmedzený, pri každom vyhľadávaní v Google vyhľadávači prebieha aukcia, kde vyhráva najvyššia ponuka. Maximálna cena za preklik však nie je jediným faktorom, ktorý ovplyvňuje výsledky aukcie.

Výpočet pozície a počet zobrazených výsledkov reklám sa odvíja od dvoch faktorov:

  • Maximálna cena, ktorú ste ochotný zaplatiť, ak niekto klikne na vašu google adwords reklamu
  • Skore kvality reklamy v google

Od čoho závisí skóre kvality?

  • očakávaná miera prekliku na inzerát (CTR)
  • relevancia google adwords reklamy (najmä použitie kľúčových slov v reklamnom texte)
  • skúsenosti so vstupnou stránkou (napr. aký je bounce rate vstupnej stránky)

Príklad výpočtu poradia inzerátu v platenej inzerci Google Ads

  Hodnotenie   Max CPC   Skóre kvality Výsledná pozícia
Fero 7 = 1,00€ x 7 2.
Michal 10 = 1,00€ x 10 1.
Ondrej 6 = 2,00€ x 3 3.

Google AdWords ukážka

Zdroj: Google.sk

 

Aký je cenník google adwords alebo pay per click reklamy (PPC)?

Skutočná CPC = (Hodnotenie reklamy konkurenta / Skóre kvality) + 0,01€

Ak sa pýtate aká je cena adwords alebo reklamy na Google tak čítajte ďalej. Síce sa cena google reklamy nedá nájsť online, jej cenník sa ovpyvniť dá. Z praxe vieme, že cena google reklamy na slovenskom trhu a tiež cena za preklik sa pri priemerne konkurenčných výrazoch pohybuje v intervale od 0,3€ – 1,00€. Vysoko konkurenčné výrazy môžu stáť aj niekoľko eur. To je však najmä pri vysoko konkurenčných odvetviach ako je poisteníctvo či bankovníctvo. Určite je vhodné ak svoj zámer prekonzultujete so špecialistom online reklamy, ktorý vám rád poradí.

Viac informácií o cene reklamy na Google.

Kedy použiť Google AdWords?

Dovolíme si tvrdiť, že je len veľmi málo prípadov kedy by sme Google AdWords reklamu neodporúčali, najmä ak hovoríme o vyhľadávacích kampaniach.

Google AdWords môže byť tá správna voľba, ak potrebujete zacieliť svoje reklamy na správnych ľudí, v správnom čase a na správnom mieste.

Veľkou výhodou tejto formy reklamy je okamžitý prístup k aktuálnym informáciám ako sú napríklad:

  • počet google ads reklamy ,
  • cenu za klik na google adwords reklamu
  • počet klikov na reklamu 
  • počet nákupov či odoslaných formulárov na vašom webe,
  • spotrebovaný Google kredit a iné…

Ak by ste mali záujem o typ reklamy akou je práve ppc reklama, správu google adwords resp.radu ako vytvoriť adwords kampaň za čo najideálnejšiu cenu reklamy na internete neváhajte nás kontaktovať. Radi sa staneme vašim google ads kontaktom.