Globálna ekonomika v týchto dňoch zažíva šok. Súčasná situácia poriadne otriasa malými a strednými podnikmi, dokonca aj veľkými korporátmi. Korona vírus dosiahol pandemický stav. Zo strany národných vlád si preto situácia spojená s korona vírusom COVID-19 vyžiadala niekoľko nutných opatrení. Sú určené na zamedzenie šírenia nákazy a ochranu zdravia občanov.

Sprísnil sa tok tovarov a služieb. Zamedzilo sa cestovanie cez hranice štátov. V dôsledku situácie sa zvyšuje neistota v domácnostiach a ich odpoveďou je výrazná redukcia nákladov. Podniky odkladajú plánované investície a čakajú, čo prinesie nasledujúce obdobie. Svetová ekonomika je v troskách aj v dôsledku poklesu na globálnych akciových trhoch.

Malí a strední podnikatelia na pokraji krachu

Malé a stredné firmy predstavujú základ európskeho hospodárstva a sú zároveň hlavným zamestnávateľom v rámci štátov Európskej Únie. Podľa Európskeho štatistického úradu Eurostat malí a strední podnikatelia predstavujú 99,8 % všetkých európskych podnikov. Zastrešujú až 67,1 % pracovných miest v súkromnom sektore.

malí a strední podnikatelia covid-19

Niektoré veľké spoločnosti ako Google a Facebook  sa rozhodli podať malým a stredným podnikateľom pomocnú ruku. Podobne sa rozhodol aj Seznam.cz.  V nasledujúcom článku sa dozviete o konkrétnych krokoch ktoré sa rozhodli vykonať, aby tak prispeli k predchádzaniu krachu mnohých firiem.

Google Kredit ako podpora podnikateľov od Google v čase Kronakrízy

Google sa rozhodol byť nápomocný podnikom finančnou podporou v niekoľkých oblastiach. Pomoc sa týka hlavne reklamy a verí tak, že spoločnosti nestratia počas a po kríze kontakt so svojimi zákazníkmi, čím by mohli eliminovať veľké finančné straty.

google ads corona

(Zdroj: https://expandx.com)

Konkrétne opatrenia, ktoré ponúkol sú najmä:

  • Vyčlenenie 340 miliónov dolárov na reklamu.
  • Zriadenie fondu pre mimovládne organizácie.
  • Poskytnutie 20 miliónov dolárov na reklamné granty finančným inštitúciám, ktoré zverejňujú informácie o verejných službách týkajúcich sa finančných prostriedkov na pomoc.

Kto má nárok na bezplatný kredit od Google?

Reklamné kredity sú určené všetkým malým a stredným firmám, ktoré sú na platforme Google Ads aktívne minimálne od začiatku roka 2019. V nasledujúcich dňoch, by mal na ich účty nabehnúť kredit. Ten bude možné použiť na Google Ads do konca roka 2020. Viac informácií o podpore podnikateľov od Google.

Formy podpory od spoločnosti Google

1. Kredit na reklamu Google Ads

Google ponúka malým a stredným podnikateľom v rámci pomoci v situácii v spojitosti s Corona vírusom využite bezplatnej reklamy v hodnote 340 miliónov dolárov. Google tak chce napomôcť predchádzaniu zatvárania podnikov a znižovaniu príjmov zamestnancov. Kredity sa dajú použiť na všetky vyhľadávania vrátane obsahovej siete a YouTube a všetky typy kampaní.

2.Pomoc mimovládnym organizáciám a finančným spoločnostiam

Google tak isto vytvoril fond 200 miliónov dolárov v ktorom celosvetovo ponúka pomoc mimovládnym organizáciám.

3. Spolupráca Google so spoločnosťou Magid Glove & Safety

Google oznámil spoluprácu so spoločnosťou Magid Glove & Safety. Cieľom je zvýšiť produkciu rúšok o 2-3 milióny za nadchádzajúci víkend.

Podpora vo výške 100 miliónov dolárov od Facebooku

Facebook ponúkol reklamné kredity a granty vo výške 100 miliónov dolárov. Oprávnených by malo byť až 30 000 malých podnikov v 30 krajinách v ktorých Facebook pôsobí.

facebook corona

(Zdroj: https://www.techwyse.com)

Komu je pomoc Facebook určená?

Oprávnených bude 30 000 malých podnikov alebo podnikateľov v 30 krajinách sveta, bližšie informácie však zatiaľ nie sú dostupné. V najbližších dňoch sa očakávajú podrobnosti o možnosti uplatnenia týchto grantov zo strany Facebooku. Aktuálne informácie o Facebook podpore podnikateľov v čase Koronakrízy.

Video: Facebooková (COO) Sheryl Sandberg vysvetľuje, ako Facebook pomôže 30 000 firmám po celom svete prežiť počas krízy.

3. Podpora pre podnikateľov od Seznam.cz

Pre spoločnosti najviac postihnuté vírusom COVID-19 ponúkol seznam.cz možnosť požiadať o bezplatnú inzerciu. V programe, ktorý nazvala Nenecháme vás v tom vyčlenila na túto pomoc 100 miliónov českých korún. Vyzýva pri tom podnikateľov, aby vydržali a snažili sa nájsť efektívne spôsoby ako prekonať ťažké obdobie krízy. Zdôrazňuje nutnosť podporiť hlavne segmenty ako cestovný ruch a gastro, ktoré z podstaty ich zamerania utrpeli najviac.

Pre koho je pomoc určená?

Primárne môžu pomoc využívať malí a strední podnikatelia s oblasťou podnikania najviac ovplyvnenou COVID-19.
Pomoc je určená výhradne pre české spoločnosti. Viac si prečítajte tu.

Napriek situácii, ktorá je v týchto dňoch najviac diskutovaná veríme, že sa vášmu podnikaniu túto krízu podarí prekonať. Skúste si aj vy uplatniť pomoc, o ktorej sme sa v článku zmieňovali. Pokiaľ by ste mali záujem o pomoc s PPC reklamou, alebo napríklad reklamou na Facebooku a prekonať tak toto ťažké obdobie, neváhajte nás kontaktovať. Urobíme všetko pre to, aby vaša spoločnosť utrpela čo najmenej.

Buďte o krok vpred

Získajte novinky z online marketingu ako prvý:

* indicates required