Obdobie koronavírusu nie je ľahké pre mnohých obchodníkov. Spoločnosť Google sa preto rozhodla pomôcť im získať nových zákazníkov.
Štát zaviedol nutné opatrenia, aby zabránil šíreniu nákazy a ochránil tak zdravie svojich občanov. Súčasťou týchto opatrení je aj zatvorenie mnohých prevádzok. Pre niektorých obchodníkov je súčasná situácia likvidačná a čím dlhšie trvá, tým väčšie následky má na ich podnikanie.
Mnohí obchodníci sa učia ako podnikať online a naštartovať svoje predaje. Avšak zatiaľ čo niektoré odvetvia sa tešia zvýšeným tržbám, veľa ďalších firiem nemá rozpočet na podporu marketingu. Práve tieto firmy najviac potrebujú nových zákazníkov.
Ako zareagoval Google na súčasnú situáciu?
Vyzerá to, že Google vypočul trápenia všetkých obchodníkov a predstavil plán ako im pomôže nájsť zadarmo viac online zákazníkov.
Začiatkom mája spoločnosť umožnila obchodníkom bezplatne zobrazovať svoje produkty v službe Google Shopping, ktorá dokáže osloviť sto miliónov kupujúcich denne.
(Zdroj: https://brand-heart.co.za)
Nie je to prvýkrát čo Google predstavil takúto ponuku. V roku 2012, keď táto spoločnosť ešte len spúšťala Google Shopping, ponúkala maloobchodníkom túto službu zadarmo. Neskôr ju ale zmenila na platený reklamný priestor.
V súčasnej koronavírusovej situácii sa spoločnosť Google rozhodla urobiť tento krok opäť a pomôcť obchodníkom, ktorých táto kríza najviac zasiahla.
Čo je Google Shopping a ako funguje?
Google Shopping (Google Nákupy) je služba, ktorá pomáha predávajúcim propagovať produkty s cieľom zvýšiť ich predaj. Najväčšou výhodou je, že vďaka nákupnej kampani, získajú potenciálni zákazníci podrobné informácie o tom čo predávate, skôr než kliknú na vašu reklamu.
Služba Google Nákupy bola donedávna využívaná najmä v zahraničí a pochvaľovali si ju predajcovia aj kupujúci. Od júna 2019 je táto služba oficiálne sprístupnená aj na Slovensku.
(Zdroj: https://mstwotoes.com)
Prečo by ste mali propagovať produkty na Google Shopping?
Ak ešte stále uvažujete nad tým, či sa oplatí využívať službu Google Shopping, pozrite si aké najväčšie výhody ponúka:
-
Vaše produkty budú viac viditeľné ako konkurenčné.
Táto služba má totiž reklamný priestor priamo nad textovými reklamami vo výsledkoch vyhľadávania. Vďaka takému formátu sa zvýši vaša šanca na predaj vybraných produktov oproti konkurencii.
-
Zákazník vníma vizuálnu stránku vašich produktov.
Vizuálnu stránku by ste nemali podceňovať, zákazník ju vníma oveľa skôr ako textovú reklamu.
-
Vyššia pravdepodobnosť, že zákazník klikne práve na váš produkt.
Zákazník má vďaka poskytnutým informáciám o produkte väčší prehľad a teda dokáže sa lepšie rozhodnúť či si daný produkt kúpi.
-
Presné zacielenie produktov na zákazníka.
Reklama vašich produktov sa vytvára automaticky na základe produktových dát, ktoré sú nahrané v Google Merchant Centre.
(Zdroj: https://www.yotpo.com)
Kde nájdem svoje produkty vo výsledkoch Google vyhľadávania? (Ak si neplatím aj Google Ads)
Ako začať s Google Shopping?
Ak chcete aby sa vaše produkty zobrazovali na stránkach Google musíte si vytvoriť bezplatný účet v Google Merchant Centre. Následne je potrebné vytvoriť Google Shopping Feed pre každý z vašich produktov.
Vytvára sa formou tabuľky, ktorá by mala obsahovať údaje o vašich produktoch. Tie používa spoločnosť Google na vytvorenie záznamu o produktoch a priraďuje ho k relevantným výsledkom vyhľadávania.
(Zdroj: https://www.wordstream.com)
Každý produkt v Google Shopping Feed musí mať uvedené nasledujúce informácie:
- ID: číslo pod ktorým evidujete váš produkt a je jedinečné pre každú položku
- Názov produktu: mal by sa zhodovať s názvom konkrétneho produktu na webstránke
- Popis produktu: môžete využiť až 5000 znakov, ktoré popisujú váš produkt, popis pomáha priradiť ho ku konkrétnemu vyhľadávaniu
- Odkaz: URL adresa webstránky vášho produktu
- Odkaz na obrázok: URL adresa hlavného obrázku produktu
- Cena produktu: cena by sa mala zhodovať s cenou na vašom e-shope
- Značka: názov pod akým poznajú zákazníci vaše produkty
- GTIN (global trade item number): číslo, ktoré používajú výrobcovia na identifikáciu svojich produktov u maloobchodníkov
VIDEO: Podrobný návod ako si nastaviť Google Shopping pre Slovensko
Video: Celý tutoriál o tom, ako si nastaviť bezplatný Google Shopping
Ako si optimalizovať bezplatné Google Nákupy?
Spoločnosť Google si sťahuje všetky informácie o vašom produkte z informačného kanála v Google Merchant Centre. Ak chcete z tejto bezplatnej služby vyťažiť čo najviac, zamerajte sa na optimalizáciu informačného kanála. Viac informácií o optimalizácii nájdete tu.
Kto má nárok na bezplatný Google Shopping?
Po odoslaní informačných kanálov produktov do služby Google Merchant Center sa všetci predajcovia môžu bezplatne prihlásiť na zobrazenie svojich produktov v službách Google. Myslite však na to, že spoločnosť Google obmedzuje záznamy pre nelegálne, regulované alebo citlivé produkty.
Ako táto zmena ovplyvní Google ads v službe Google Shopping?
Obchodníci môžu aj naďalej zobrazovať platené reklamy popri bezplatných Google Nákupoch. Majú tak väčšiu flexibilitu v tom ako propagovať svoje produkty na Google. Ak sú produkty schválené v Google Merchant Centre predajca si môže vytvoriť kampaň v rámci Google ads.
Súčasní predajcovia v tejto službe budú mať svoje reklamy naďalej zobrazované na karte Google Shopping. Pri neplatených záznamoch sa zvyšná časť presunie na túto kartu.
Chápeme, že nastaviť vaše produkty na Google Shopping môže byť pre vás technicky náročné a preto vám veľmi radi poradíme. Neváhajte využiť našu online konzultáciu, ktorá je bezplatná.
Matej Tóth je zakladateľom a CEO úspešnej online marketingovej agentúry Digitalman. Svojej práci sa venuje už 15 rokov, pričom má bohaté skúsenosti nielen zo Slovenska a Čiech, ale aj z krajín ako sú: Rakúsko, Nemecko a Veľká Británia. Svojou odbornosťou a skúsenosťami v oblasti online marketingu je Matej rešpektovanou osobou v odvetví. Jeho prístup k práci je zameraný na kreativitu a inováciu, pričom jeho cieľom je vytvárať kampane ktoré prinášajú výsledky.