Google Ads Performace Max so sebou prináša mnohé výhody aj nevýhody. Zároveň aj polaritu názorov. Súčasný technokratický trend poháňa vpred všetko v digitálnom svete a marketing nevynímajúc. Technologickí giganti ako Google a Meta (Facebook) neúnavne hľadajú spôsoby, ako svoje reklamné platformy čo najviac zjednodušiť a automatizovať. Jeden z počinov spoločnosti Google v oblasti automatizácie, Google Ads Performance Max, bol uvedený na trh v novembri 2021.
Je ďalším evolučným krokom v digitálnej reklame a podstata stojí na spojení vyhľadávacej reklamy a grafickej reklamy do jednej kampane. Aké sú výhody a nevýhody tohoto typu reklám?
Čo sú to kampane Google Ads Performance Max?
Hlavný rozdiel medzi Performance Max a inými kampaňami je v tom, že Google automatizuje zacielenie a zobrazovanie kampane na základe informácií, ktoré poskytne inzerent.
Performance Max je automatický typ kampane, ktorý pripomína inteligentnú kampaň (ale stále sa od nej mierne líši). Google zautomatizuje vytváranie reklám, ale iba na základe poskytnutých podkladov, podobne ako fungujú responzívne obsahové reklamy. Môžete tiež nájsť určité podobnosti medzi maximálnou výkonnosťou a kampaňami v sociálnych sieťach v tom zmysle, že prebieha na viacerých umiestneniach pomocou dynamických formátov reklamy a v skutočnosti, že prehľady výkonnosti podľa publika a umiestnenia sú obmedzené.
Google potom automaticky vygeneruje reklamy, ktoré sa môžu zobrazovať na všetkých dostupných miestach. To znamená, že z jednej kampane môžete spustiť reklamy vo vyhľadávaní, mapách, zobrazení, YouTube, Gmaile a sieťach Discovery. Znie to výborne, čo poviete?
Ako fungujú kampane Performance Max?
Performance Max v podstate posúva responzívne reklamy a inteligentné kampane na ešte vyššiu úroveň a kombinuje tieto funkcie na jednom mieste. Aby ste ich však mohli spustiť, musíte spoločnosti Google poskytnúť nasledovné údaje a dáta :
- Marketingové ciele a zámery
- Rozpočet
- Kreatívny obsah (text, obrázky, video)
- Geografické ciele
- Kanály (voliteľné)
- Služba Google My Business
- Centrum obchodníkov Google
- Dynamický reklamný kanál
- Zdroje obchodných údajov
- Signály publika (voliteľné)
- Audiencie prvej strany (zoznamy)
- Publiká Google (manuálne cielené)
Kedy je vhodné použiť službu Google Ads Performance Max?
Najčastejšou otázkou mnohých v súvislosti s Google Ads Performance Max je, či by mali nahradiť ich súčasné kampane a byť ich jediným zdrojom propagácie v účte.
NIE. Jasná a stručná odpoveď, ale prečo? Performance Max je najlepšie používať ako doplnok k už existujúcim reklamám. A keďže ide o typ kampane založený na cieľoch, najlepšie sa používa, keď máte špecifické ciele konverzie (ciele konverzie je relatívne nová funkcia z novembra 2021), ako je napríklad podpora online predaja, alebo generovanie potenciálnych zákazníkov) a keď nie ste obmedzení tým, na ktorom kanáli sa vaše reklamy zobrazujú.
Google Ads Performance Max sú pre vás vhodné aj keď:
- Nemáte čas a rozpočet na optimalizáciu pre každý kanál.
- Nemáte veľký rozpočet, ale chcete aby sa zobrazovalo celé spektrum reklám Google Ads.
- Máte neobmedzený rozpočet a chcete objaviť nové publikum.
- Chcete preskúmať nové geografické trhy.
Výhody verzus nevýhody Performance Max
Hlavnou myšlienkou Performance Max je zjednodušiť inzerciu v sieti Google a sprístupniť ju aj začínajúcim inzerentom. Pozrime sa hlbšie na to, aké výhody a nevýhody poskytuje svojim používateľom.
Zhrnutie hlavných benefitov
- Zjednodušuje inzerciu na Googli
V rámci jednej jednej kampane môžete dosiahnuť všetky ciele bez toho, aby ste museli nastavovať niekoľko ďalších kampaní. Toto je zaujímavé hlavne pre začínajúcich užívateľov. - Umožňuje inzerentom zamerať sa na strategické faktory výkonu
Pomocou Performance Max je jednoduché získať optimalizáciu kreatív, plánovanie kampaní a vytváranie prehľadov PPC. Pri stratégii viacerých kampaní môžete mať responzívne reklamy vo vyhľadávaní, responzívne obsahové reklamy atď. s rôznou kreatívou a posolstvom. Môžete ich otestovať z jedného miesta, čo vám umožní efektivitu pri nastavení strategických krokov. - Pri správnom použití dosiahnete zaujímavé výsledky:
Ak máte správne vstupy s jasne definovanými cieľmi, potom by pre vám mali kampane Performance Max fungovať.
Nevýhody Performance Max
- Potreba jasného a konkrétneho zacielenia
Ak ich nemáte, tento typ kampaní nebude prinášať také výsledky, aké by ste očakávali. Umelá inteligencia za vás nespraví inzerciu atraktívnejšiu ako je tá konkurenčná. Nemusíte urobiť všetko, čo je vo vašich silách, aby ste zacielili kreatívne vstupy. - Menej kontroly
Veľká kritika týchto kampaní spočíva aj v tom, že v určitom ohľade berie inzerentovi kontrolu. Tí, ktorí majú radi kontrolu nad každým detailom zobrazovania svojich reklám, nemusia byť úplne stotožnení v takej prevahe automatizácie svojich úloh. - Obmedzené prehľady štatistík
Hoci spoločnosť Google postupne pridáva nové funkcie prehľadov, všeobecná je ťažké získať individuálne štatistiky o každej kampani zvlášť. Úplne sa spoľahnúť na umelú inteligenciu je veľká chyba. Ak nie ste dôslední v nastavení kampaní, môže sa stať, že miniete veľa peňazí.
Cielenie kampaní Google Performance Max
Každá kampaň má iba jednu množinu zacielenia (teda žiadne reklamné skupiny). Môžete vybrať publiká, ktoré vám pomôžu získať prehľad o tom, na koho by mal Google zacieliť. Vaše reklamy sa budú automaticky zobrazovať ľuďom, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou uskutočnia konverziu pre vaše ciele. Optimalizáciu môžete urýchliť poskytnutím signálov publika. Znamená to, že vaše kampane sa nemusia zobrazovať iba týmto publikám. Tieto údaje Google použije na identifikáciu podobných spotrebiteľov, ktorí pravdepodobne prejavujú rovnaké správanie a záujmy.
Malý TIP od nás: používajte rozšírena
Pre viac konverzií nezabudnite použiť rozšírenia. Môžete sa rozhodnúť používať existujúce rozšírenia o odkazy na podstránky na úrovni účtu, alebo vybrať a vytvoriť konkrétne odkazy na podstránky pre kampane Google Performance Max. Kampaň navrhne formáty rozšírení na základe vašich cieľov. Ak napríklad váš primárny cieľ zahŕňa generovanie potenciálnych zákazníkov, kampaň navrhne vytvorenie rozšírenia o formulár pre potenciálnych zákazníkov. Môžete tiež pridať štruktúrované úryvky, rozšírenia o ceny, rozšírenia o promo, popisy a rozšírenia o telefonické funkcie.
Neviete ako na efektívne kampane?
Nevadí. Preto sme tu my. Dohodnite si konzultáciu s Digitalmanom a poradíme vám, čo je pre vaše podnikanie najvhodnejšie. Preberieme zodpovednosť za vašu inzerciu a nastavíme ju tak, aby vám prinášala výsledky.
Matej Tóth je zakladateľom a CEO úspešnej online marketingovej agentúry Digitalman. Svojej práci sa venuje už 15 rokov, pričom má bohaté skúsenosti nielen zo Slovenska a Čiech, ale aj z krajín ako sú: Rakúsko, Nemecko a Veľká Británia. Svojou odbornosťou a skúsenosťami v oblasti online marketingu je Matej rešpektovanou osobou v odvetví. Jeho prístup k práci je zameraný na kreativitu a inováciu, pričom jeho cieľom je vytvárať kampane ktoré prinášajú výsledky.