Sila reklamy je jedným z ukazovateľov, ako môžete sledovať a vyhodnocovať svoje Google Ads reklamy. Mnohí marketéri a majitelia firiem sa zameriavajú na to, aby ich reklamy boli silné, pričom zabúdajú na iné dôležité faktory, ako rozpočet, kľúčové slová alebo cieľové publikum. Je teda sila reklamy skutočne najdôležitejšia?
Čo znamená pojem sila reklamy (Ad strenght)? Ide o ukazovateľ toho, ako dobre je vaša reklama optimalizovaná podľa odporúčaní Google. Vo svojom Google Ads účte ju môžete nájsť aj ako účinnosť reklamy. Tento ukazovateľ zohľadňuje viacero faktorov, vrátane počtu nadpisov, rozmanitosti nadpisov, použitia kľúčových slov a ich relevantnosti, ako aj používateľské skúsenosti s reklamou. Google odporúča, aby bola reklama čo najviac prispôsobená cieľovej skupine, bola pútavá a obsahovala rôzne prvky, ktoré môžu zlepšiť jej výkonnosť.
Podľa Google vám sila reklamy poskytuje spätnú väzbu, ktorá vám pomôže zamerať sa na poskytovanie správnych posolstiev pre vašich zákazníkov. Meria sa viacerými metrikami, od “Incomplete”, “Poor”, “Average”, “Good”, až po “Excellent”. Dobre hodnotená sila reklamy môže mať vplyv na lepšie umiestnenie, vyššie konverzie alebo nižšie náklady na kliknutie.
„Stručne povedané, sila reklamy vám má pomôcť v tom, aby ste vytvorili silné reklamy, ktoré majú väčšiu pravdepodobnosť úspechu a dobrého výkonu. Používa sa ale len ako ukazovateľ, nie je to skutočný faktor hodnotenia.“
Ako uvádza portál WordStream, v tomto smere je veľmi podobná hodnoteniu kvality alebo hodnoteniu optimalizácie. Obe majú inzerentom pomôcť vytvoriť silné zoznamy kľúčových slov a reklamné účty, ale nie sú skutočnými indikátormi toho, ako si účet bude počínať.
Je sila reklamy naozaj dôležitá?
V súčasnosti sa o sile reklamy hovorí čoraz častejšie. Dôvodom sú informácie spoločnosti Google o niektorých nových funkciách, ktoré prichádzajú na platformu. Sústredili sa najmä na aktualizácie, ktoré prichádzajú do funkcií Performance Max využívajúcich umelú inteligenciu pre text a obrázky.
Web Optmyzr zase hovorí o tom, že sila reklamy využíva model strojového učenia, ktorý skúma, aké atribúty reklamy majú tendenciu zodpovedať dobrým výsledkom pre inzerenta. Ak budete mať dobrú základnú reklamu, môžete podľa týchto odborníkov zabudnúť na silu reklamy. Tá síce odráža to, čo v minulosti fungovalo dobre pre masy, ale nezaujíma sa o to, čo funguje vám. Inzerent, ktorého reklama so „slabou“ silou reklamy začne fungovať veľmi dobre, bude stále označený ako „slabý“.
Sila reklamy sa teda nemení na základe vášho výkonu. Aj inzerenti s výbornými konverznými pomermi, nízkymi CPA a vysokým ziskom môžu mať slabú silu reklamy. V tomto prípade je dôležité sledovať svoj úspech a nie to, čo si Google myslí o vašej reklame.
Ak ste teda skúsený marketér alebo máte svoju vlastnú firmu, uvedomte si, že nie je nič zlé na tom, ak vytvoríte reklamu, o ktorej si myslíte, že bude mať naozaj dobrý výkon, aj keď má podľa predpovedí spoločnosti Google slabú silu reklamy. To isté platí v prípade, ak vaše Google reklamy spravuje agentúra. To, že sila reklamy nedosahuje excelentné výsledky neznamená, že to ľudia z agentúry robia zle. Viac by ste sa mali zamerať na výsledky. Sledujte skôr, či skutočný výkon odráža to, čo si myslíte, že reklama môže dosiahnuť.
Aj my z vlastných skúseností vieme, že výsledky reklamy sú dôležitejšie ako údaj o Ad strenght. Napríklad inzerát s vyšším CTR má označenie sily ako „Average“ alebo „Poor“, zatiaľ čo inzerát s dobrou silou reklamy má CTR nižšie.
Ovplyvňuje sila reklamy výkonnosť vašich Google Ads reklám?
Slabá reklama automaticky neznamená, že sa bude zobrazovať menej často. Ak je ale vaša reklama naozaj zlá a má nízku silu, môže dôjsť k zhoršeniu jej výkonu. Rovnako to môže mať dopad na aukcie, v ktorých nemusí zvíťaziť. Preto je dôležité sledovať to.
Google vo svojich nedávnych vyjadreniach uviedol, že odteraz bude pri hodnotení sily reklamy zohrávať väčšiu úlohu množstvo a rozmanitosť prostriedkov použitých v kreatíve. To znamená, že by ste mali vytvárať (alebo si nechať vytvoriť) reklamy, ktoré sú pre vašich zákazníkov najrelevantnejšie a najvýznamnejšie. Ak to robíte dobre, pravdepodobne hneď na začiatku dosiahnete väčšinu kritérií pre vysokú silu reklamy. A to platí pre všetky reklamné formáty.
V prípade, že neviete, čo by mohlo zafungovať najlepšie, môžete otestovať tzv. responzívne reklamy. Tieto reklamy sa automaticky prispôsobujú reklamným priestorom a kombinujú rôzne nadpisy a popisy, aby vytvorili najlepšiu verziu pre každého používateľa.
Ako zlepšiť silu reklamy v Google Ads?
Ak by ste predsa len chceli zlepšiť silu vašej reklamy, pomôžu vám v tom aj nasledovné tipy:
- používajte pútavé titulky a texty, ktoré vzbudia zvedavosť,
- vyberajte relevantné kľúčové slová, ktoré vaše publikum vyhľadáva,
- odpovedajte na otázky zákazníka alebo sa snažte riešiť jeho problém,
- uistite sa, že vaše pristávacie stránky (landing pages) sú rýchle, ľahko ovládateľné a poskytujú všetky dôležité informácie,
- testujte rôzne varianty reklám,
- skúste použiť návrhy, ktoré si pre vás pripravil Google.
Nesnažte sa ale silou mocou o dosiahnutie najlepšej sily reklamy, pretože by to mohlo byť kontraproduktívne. Vyššia sila reklamy neznamená automaticky lepšie CTR alebo lepší konverzný pomer. V prípade, že potrebujete pomôcť so správou Google reklám, neváhajte nás kontaktovať. V agentúre Digitalman vám radi pomôžeme s optimalizáciou vašich Google Ads kampaní a pozrieme sa aj na silu vašich reklám.