Google môžeme považovať za naozaj mocný nástroj, či už sa to týka spotrebiteľského hľadiska, alebo jeho využitia z hľadiska marketingového zacielenia. Ak chcete aby vaše reklamy naozaj vynikali, nestačí vám len dobrý koncept reklamy, potrebujete i kvalitne nastavené Google stratégie.

Google vám ponúka nekonečné množstvo využitia reklamy a je len na vás ako ďaleko sa s tou vašou dostanete. Kvalitne nastavené SEO postupy a efektívne využívanie Google nástrojov vás dokáže značne odlíšiť od vašej konkurencie a pomôže vám vytvoriť dlhodobú organickú návštevnosť spojenú s preklikmi na vaše webové stránky.

SEO stratégie - vynikajte na Googli

Aby ste i vy so svojou kampaňou boli konkurencieschopný a značne vynikali, pripravili sme pre vás 7 dôležitých bodov, ktoré by ste mali dodržiavať pri tvorbe vašej marketingovej Google stratégie.

1. Vytvorte bezkonkurenčnú reklamu

Existuje množstvo spôsobov na to, aby ste dokázali vytvoriť úžasnú reklamu. Či to bude vďaka jej kreatívnemu nápadu alebo sa zamierate na Google stratégie a ich funkciu. Urobte si dokonalý prieskum kľúčových slov, vyskúšajte jej rôzne variácie alebo využite možnosť rozšírenia reklamy.

Nikdy však nezabúdajte na spätnú väzbu, ktorú od užívateľov dostávate, pretože oni rozhodujú o tom ako veľmi je vaša reklama efektívna. Nezabudnite s vašou stratégiou neustále pracovať a inovovať ju. Cieľte na vaše publikum rozumne a strategicky, či už podľa veku, demografie a podobne.

2. Google stratégie a obsahové reklamy

Jednou zo stratégii ako vynikať na reklamnej sieti Google je zacieliť na kľúčové slová, ktoré sú vo vaších reklamných kampaniach najvyhľadávanejšie. A na tie, ktoré dosahujú najlepšie výsledky, teda vám privedú najväčšie množstvo potencionálnych zákazníkov. Nezabudnite skontrolovať i organický obsah, vďaka ktorému zistíte, čo vašemu publiku rezonuje. Skontrolujte tiež, či sa vaše reklamy zobrazujú na správnych weboch. Môžete skontrolovať, ktoré stránky by boli najlepšie, a to kontrolou svojej sprostredkovanej návštevnosti v službe Google Analytics.

Pri obsahovej reklame nezabudnite klásť dôraz na kreatívny dizajn. Ak si nahrávate svoj vlastný,vytvorte ho vo viacerých veľkostiach, aby ste boli flexibilný pri jeho používaní. Ak používate responzívne obsahové reklamy, nezabúdajte na dôležitosť nadpisov, ktorú sme vám spomínali i v prvom bode. Podľa umiestnenia reklamy sa budú od vás požadovať krátke alebo dlhé nadpisy, podnadpisy či popisy produktov a služieb. Ubezpečte sa, že všetky tieto možnosti máte nastavené, čo najlepšie. Pretože sa nikdy nebudú zobrazovať súčasne.

3. Optimalizujte svoje vstupné stránky

Nezabudnite aktualizovať a neustále pracovať na svojej hlavnej stránke. Skontrolujte svoje kľúčové slová a ubezpečte sa, že ich obsah je optimalizovaný. Vďaka tomu, že vaše hlavné domény sú aktualizované a správne optimalizované, dostávajú viac možností zobrazovania sa a následnej návštevnosti. Kliknutia a aktivita na vašom webe vás dostávajú do popredia Googlu a dávajú Vám tak možnosť vynikať.

Aby ste mali správne optimalizovanú svoju hlavnú stránku uveďte kľúčové slová na správnych miestach. Tými správnymi miestami sú:

  • vo vašej značke – respektívne v nadpise H1
  • v aspoň jednej alternatívnej značke
  • v minimálne v jednom podnadpise H2
  • v URL adrese
optimalizácia hlavnej domény
Zdroj: https://www.wordstream.com/

Nezabúdajte ani na obsah svojej hlavnej domény. Používajte externé odkazy, kvalitnú grafiku, prelinkujúce interné odkazy či multimediálne súbory. Pomocou týchto jednoduchých zmien, môžete zhodnotiť vašu stránku minimálne o jednu úroveň vyššie.

4. Nezabúdajte na svoj firemný profil Google

Váš profesionálny profil vám dáva príležitosť vynikať, je na len na vás aby ste ho mali dostatočne kvalitný. Pomocou účtu Moja firma získajte recenzie od svojich užívateľov, aktívne na ne reagujte a odpovedajte. Až 96% potencionálnych zákazníkov číta obchodné recenzie a odpovede na ne. Ak stále nie ste presvedčení, zvážte tieto štatistiky z prieskumu spotrebiteľských prieskumov spoločnosti BrightLocal 2020 :

  • 93% spotrebiteľov použilo v minulom roku na nájdenie miestnej firmy internet.
  • V roku 2020 číta 87% spotrebiteľov online recenzie miestnych firiem.

Ak nemáte momentálne zriadený svoj účet Moja firma na Googli, urobte z toho vašu prioritu. Pomocou neho môžete aktualizovať fotografie, ktoré sa vo vyhľadávaní zobrazujú, môžete reagovať na vašich klientov a odpovedať im na ich otázky.

účet Moja firma na Googli a jeho výhody

5. Kvalitné popisy sú pre Google stratégie naozaj dôležité

Na rozdiel od štandardných meta popisov, ktoré zadávate k svojím produktom bežne, využite podrobné popisy. Podrobné popisy odkazujú na rôzne typy výsledkov, ktoré Google ľahšie dokáže zaradiť na stránky s výsledkami vyhľadávania. Na rozdiel od meta popisov, tie podrobné, odpovedajú na otázky a vyzývajú užívateľov k interakcii, a tak zvyšujú návštevnosť webu.

bežný úryvok vs podrobný úryvok na Googli

Najlepšiu taktiku akú môžte zvoliť, je vytvorenie štruktúrovaných úryvkov, k tomu však potrebujete aby váš web obsahoval konkrétne informácie vo forme štrukturovaných údajov. Na základe týchto údajov Google pracuje s vašou stránkou a získava konkrétne informácie pre vyhľadávanie.

Google odporúča svojím užívateľom nastavenia úryvku, ktorý nazýva “Pozícia nula”. Jedná sa o úryvok, ktorý sa zobrazuje organicky vo forme políčka a zvýrazňuje užívateľom vyhľadávanie s najrelevantnejším obsahom. Ukazovatele na vytváranie obsahu vhodného pre úryvky obsahujú:

  • špecifické zameranie sa konkrétne dotazy
  • vo svojom obsahu využívajú explicitné odpovede – využívajte zoznamy s odrážkami či číslovaním
  • urobte si prieskum súvisiacich vyhľadávaní a tieto kľúčové slová zaraďte do svojich textov

úryvok - pozícia 0

6. Zamerajte sa na kvalitné prepojenie

Pri vytváraní silného marketingového plánu, ktorý vám umožní odlíšiť sa od konkurencie na Googli, nemôžete ignorovať vytváranie odkazov. Tu je niekoľko osvedčených taktík, ktoré vám pomôžu posilniť vaše SEO:

  • produkujte, čo najkvalitnejší obsah, ak vytvoríte naozaj kvalitný obsah, je veľká pravdepodobnosť, že ľudia naň budú odkazovať
  • pridajte svoje skúsenosti a inšpirácie a podeteľte sa o o relevantných blogoch a webowých stránkach
  • urobte si konkurenčný prieskum a posúďte sami, čo ostatní zdieľajú
  • vytvárajte prípadové štúdia, ktoré sú vyplnené údajmi, na ktoré viete odkazovať

Linkbuilding je momentálne jeden z najdôležitejších nástrojov SEO a to hlavne z dôvodu, že vám prináša na váš web nových návštevníkov. Ak sa chcete zamerať na tento dôležitý faktor a robiť ho správne, je dôležité venovať sa mu dlhododo a precízne.

7. Správne optimalizovaný obsah blogu je základ pre Google stratégie

Google stratégie vám pomáhajú dostať potencionálnch zákazníkov na váš web. Ak chcete zvýšiť svoje hodnotenie, musíte sa zamerať viac ako len na vstupné stránky. Obsah vášho webu či blogu vám poskytuje možnosť zacieliť na viac kľúčových slov, prilákať viac návštevníkov a zároveň im poskytovať hodnotné informácie.

Nezabudnite optimalizovať tento obsah umiestnením kľúčových slov na všetky správne miesta, použitím osvedčených postupov pre interné a externé prepojenie a vytváraním spätných odkazov na tento obsah pomocou uverejňovania príspevkov hostí. Vyskúšajte tohto bezplatného sprievodcu pre výskum kľúčových slov a doplnok Yoast WordPress, ktorý zabezpečí, že všetky blogové príspevky budú optimalizované pre SEO.

optimalizácia SEO

Odlíšte sa od svojej konkurencie

Súťažte so svojimi konkurentmi tam, kde je to najdôležitejšie: na Googli. Pomocou týchto stratégií a taktík môžete zoradiť svoje dôležité cieľové stránky, vytvoriť silnejší profil spätných odkazov, umiestniť svoje recenzie do popredia.

Čím lepšie sa umiestnite na Googli, tým ľahšie vyniknete a raz a navždy vyhráte boj s konkurenciou. Dodržiavajte jednotlivé body, ktoré vám zaručia väčšiu konkurenciaschopnosť :

  1. Vytvorte vražedné reklamy vo vyhľadávaní Google
  2. Vyskúšajte obsahové reklamy Google
  3. Optimalizujte svoje vstupné stránky
  4. Vytvorte svoj firemný profil Google
  5. Využite úryvky Google
  6. Zamerajte sa na vysoko kvalitné vytváranie odkazov
  7. Vytvorte obsah blogu optimalizovaný pre SEO

Ak máte pocit, že je to pre vás veľa informácií a neviete, kde začať, s radosťou vám pomôžeme. Využite náš kontaktný formulár a náš tím profesionálov vám určite poradí a pomôže s vašou reklamnou kampaňou.

 

Buďte o krok vpred

Získajte novinky z online marketingu ako prvý:

* indicates required