Zamysleli ste sa niekedy nad tým, koľko služieb od spoločnosti Google skutočne používate a koľko osobných informácii s týmto gigantom zdieľate? V nasledujúcom článku sa vám pokúsime objasniť, akým spôsobom Google získava informácie, ako ich využíva a aj to, ako môžete zistiť čo o vás v skutočnosti vie. Poďme sa na to teda spolu pozrieť.
Akým spôsobom Google zhromažďuje informácie?
Na to, aby ste pochopili, ako funguje celý tento proces, si primárne vysvetlíme, akým spôsobom o vás Google zhromažďuje informácie. Pri využívaní služieb Google si o vás táto spoločnosť zaznamenáva dáta a zároveň ich zhromažďuje a využíva hlavne na cielenie platenej reklamy. Na základe týchto dát je na vás cielená PPC reklama tak povediac šitá na mieru. Či už využívate Google Street View, Kalendár, Google +, Drive, Google fotografie….. Google pozná všetky vaše kroky, záujmy, na čo a kedy ste klikli a kde sa práve nachádzate.
Buďte si istí, že toto o vás Google zaručene vie……
Na základe najčastejších vyhľadávaní Google dokáže poskladať váš osobný, či pracovný život s takmer dokonalou presnosťou. Desivé? Pozrite sa na najčastejšie príklady, ktoré by pre vás ako názorná ukážka mohli byť zaujímavé.
Čo si o vás Google myslí?
Zaujímalo by vás, ako vás vidí Google v kontexte vášho správania počas vyhľadávania na internete, prípadne využívania jeho služieb a aplikácií? Google si o vás pripravil podrobnú anylýzu. Obsahuje predpoklady o vás založené na informáciách, ktoré ste počas používania Google produktov a aplikácií spoločnosti poskytli. Google poskytuje tieto informácie inzerentom, ktorí za ne následne platia.
Čo myslíte, odhadol vás správne?
Produkty Google
Spomínate si na situáciu, keď ste čosi hľadali cez Google vyhľadávač, prípadne Chrome a potom vás reklama na daný produkt či službu prenasledovala po celý čas prehliadania webových stránok? Prečo je to tak a ako to celé funguje?
Google Analytics a Google Ads
Väčšina firemných webových stránok je prepojená s Google Analytics. Google Analytics zbiera dáta o návštevníkoch daného webu, ktorí svojim potvrdením dávajú súhlas na ich spracovanie. Správca webu je tak schopný presne určiť pomerne presnú analýzu návštevníkov webu. A síce: zariadenie, z ktorého sa na web potencionálny zákazník dostal, demografické údaje ako vek, pohlavie, či dokonca záujmy návštevníkov webu. Na základe týchto získaných informácií správcovia webov platia Googlu za presné cielenie reklám prostredníctvom Google Ads.
Fulltextový vyhľadávač Google
Celú vašu históriu vyhľadávaných výrazov Google starostlivo uchováva. Pokiaľ si chcete prezrieť históriu všetkých výrazov, ktoré ste v minulosti vyhľadávali, nech sa páči.
YouTube
Google má zmapované aj informácie o vašich vyhľadávaniach na YouTube. Celú históriu si môžete pozrieť TU.
Google Maps
Používate Google Mapy pri vyhľadávaní zaujímavých atrakcií v okolí, či využívate funkciu navigácie? Dávate tak Googlu prístup k vašej polohe. Google si ukladá históriu vašej lokalizácie, ktorú si môžete pozrieť v nasledujúcom linku. Pokiaľ chcete vidieť podrobný prehľad o tom, kde ste sa posledné týždne, mesiace, či roky nachádzali, vedzte, že Google vám pripravil kompletný itinerár vášho pohybu. Prezrite si stránku Google časová os a budete prekvapený z toho, aké informácie o vašom pohybe Google zaznamenáva.
Ako vymazať históriu hľadaní na Google?
Myslíte si, že informácií, ktorých ste poskytli Google je príliš veľa? Je ale možnosť, ako sa rozhodnúť, čo Googlu dovoliť a čo už nie. V nasledovnom linku ľahko zmažete históriu svojich hľadaní. Vyberiete si iba údaje, ktoré Googlu chcete naozaj poskytnúť.
Bonus
V nasledovnom videu od Business Insider si prezrite jednoduchý návod na to, ako si vyhľadať informácie, ktoré o vás Google vie 🙂
Na záver
Pokiaľ vás téma zaujala a chceli by ste vedieť viac, neváhajte nás kontaktovať. Pokiaľ hľadáte odborníka na zacielenie vašich PPC reklám ste na správnej adrese. Môžeme si napríklad dohodnúť bezplatnú konzultáciu na kávičke s Digitalmanom, kde vám objasníme všetky možnosti ako naštartovať váš biznis online.
Matej Tóth je zakladateľom a CEO úspešnej online marketingovej agentúry Digitalman. Svojej práci sa venuje už 15 rokov, pričom má bohaté skúsenosti nielen zo Slovenska a Čiech, ale aj z krajín ako sú: Rakúsko, Nemecko a Veľká Británia. Svojou odbornosťou a skúsenosťami v oblasti online marketingu je Matej rešpektovanou osobou v odvetví. Jeho prístup k práci je zameraný na kreativitu a inováciu, pričom jeho cieľom je vytvárať kampane ktoré prinášajú výsledky.