Najmä počas posledného roku a pol s korona krízou si mnohí uvedomili, že byť online sa oplatí. A byť online viditeľní ešte viac. Váš web nemusí závisieť od vládnych opatrení a vy môžete generovať zisky, nech sa deje čokoľvek. A práve na to slúži digitálny marketing, online marketing, internetová reklama, SEO optimalizácia a všetky tie ďalšie súvisiace pojmy. Možno o nich máte len nejakú všeobecnú predstavu, tak si na ne poďme spoločne posvietiť.

Digitálny marketing – čo to presne značí?

Marketing je nám všetkým známy. Inak povedané, obchodná politika firmy / spoločnosti / produktu. Alebo cesta ku potenciálnym zákazníkom. No a prenesme si ju do online sveta a máme marketing digitálny.  Formy poznáme nasledovné: obsahový marketing, email marketing, PPC reklama, social media marketing…

Čo všetko môže byť hybnou silou digitálneho marketingu?

V prvom rade je to vaša webstránka s produktami, logo a potom je tu kráľ obsah, vďaka ktorému vás ľudia vedia nájsť cez Google. Tento obsah môže byť formou klasických blogov, externých článkov a iných webov, obrázkov, videí… Ďalšou významnou silou sú recenzie. No a v dnešnom svete hýbu aj marketingom sociálne médiá.

Stratégie digitálneho marketingu

Predstavme si tie najpoužívanejšie, s ktorými ste sa už pravdepodobne stretli alebo ste sa nad nimi zamýšľali v súvislosti s vaším webom a online biznisom.

PPC

Pay per click advertisement značí, že v tejto reklame platíte za klik. Respektíve za každého užívateľa, ktorý na ňu klikne. Výhodou je, že platíte až za výkonnosť reklamy. Najbežnejšie formáty sú reklama vo vyhľadávaní a bannery.

YouTube kampaň

Po Google je práve Youtube druhým online prístavom, kde by ste mali smerovať vaše marketingové aktivity. Je veľmi efektívna, keďže za pomerne malý kredit viete osloviť široké publikum.

Pozrite si o druhoch YouTube kampaní viac vo videu.

Remarketing

Nedokončil niekto na vašom webe nákup a chcete si na neho posvietiť? Dá sa to. Takýchto zákazníkov viete získať späť vďaka súborom cookies. Tie používateľov označujú a následne vytvoria zoznam. Prostredníctvom nazbieraných informácií sa im môžu nasledovne zobrazovať  relevantné reklamy vašich produktov alebo služieb.

To všetko na základe toho, čo si predtým pozerali.

SEO

Aj vás už mnohí navádzali na SEO optimalizáciu webu, no stále sa vám do toho akosi nechce? Tak na rovinu. Darmo sa budete snažiť mať svoj web špičkový a rovnako tak aj produkty, keď vás ľudia nenájdu. Bez definovania a zapracovania kľúčových slov na homepage i podstránky sa budete zobrazovať len niekde v úzadí Google (pozícia 50+).

Tento proces síce trvá dlhšie než nasadenie reklamy, ale výsledok stojí za to. Spolu s prácami na kvalitnom obsahu a linkbuildingu vám to neskôr vie zabezpečiť prvú stranu v Google (prvých 10 pozícii).

SEO optimalizácia

Obsahový marketing

Content marketing zahŕňa texty v akejkoľvek forme: blogy, odborné články, štúdie, rozhovory, PR články, e-booky… Ich spoločnou úlohou je budovať povedomie, zvyšovať brand a hodnotenie vášho webu (to si viete skontrolovať prostredníctvom základných parametrov ako sú DA – autorita domény, PA – autorita stránky, CF – citation flow a TF – trust flow), no a v neposlednom rade nosiť vám aj konverzie (leady, transakcie, objednávky…).

Natívna reklama

Áno, prekladáte si to správne. Táto reklama má vyznievať prirodzene, nenútene. Najčastejšie ju objavíte ako zoznam navrhovaných článkov alebo tipov dňa, či odporúčaní. Jej zámerom je ale splynúť s ostatným obsahom, čiže by vám pri čítaní tohto článku v prvých chvíľach, možno aj druhých, nemalo dôjsť, že vlastne čítate reklamu. Až na tie prelinky. Ale tie dnes mávame aj v obyčajnom texte.

Email marketing

A máme tu dinosaura. Hoci starého, ale stále výkonného. Určite sa s ním stretáva takmer každý vo svojej emailovej schránke formou špeciálnych ponúk alebo bulletinov, prípadne promo eventov od online shopov či cestovných kancelárii.

Strossle

A čo tak pracovať s tým, čo už máte a získať miesto s jedným článkom / blogom súčasne na desiatkach kvalitných portálov? Presne to ponúka Strossle. Kontextuálne cielená reklama, ktorá vyskočí na užívateľa v momente, keď si prehliada súvisiace témy.

Článok sa ťahá priamo z vášho webu a ostatné portály vám takto pomáhajú získavať návštevy prostredníctvom kvalitného obsahu.

Strossle

Social Media marketing

V našich zemepisných šírkach sa používa najmä Facebook a Instagram. Výhodou sú stovky miliónov užívateľov, zapojenie influencerov, ktorí majú potenciál prínosu ďalšieho publika, ale v prvom rade detailné zacielenie na publikum. A v porovnaní s inými platformami sa tu kampane nastavujú veľmi jednoducho a ani v štatistikách sa nestratíte.

No nemusí to byť len reklama, aj stránku na Facebooku si viete dlhodobo budovať a navyšovať si publikum prostredníctvom pravidelných príspevkov.

Affiliate marketing

No a ak zapojíme do nášho marketingového úsilia ešte tretiu stranu, hovoríme o affiliate marketingu. Môže ísť o publisherov, ktorí nám následne promujú produkt, resp. spúšťajú kampane na svojich stránkach. Alebo cashback portály, kde si užívatelia vytvoria konto, prekliknú sa cez ne na váš web a následne ide provízia aj cashbacku aj zákazníkovi (Tipli, Plná peňaženka…).

Pozrite si, ako funguje affiliate marketing, vo videu.

Ako vidíte, ciest na rozbehnutie digitálneho marketingu je veľa. Záleží len na vás, akú kombináciu si zvolíte. Čo sa vám javí najefektívnejšie a pri čom máte pocit, že nebudete tápať. Nezabúdajte, že Google je v dnešných časoch TOP predajným priestorom, kde je treba byť viditeľný.

***

Prečítajte si tiež ďalší blogový článok:

Ako vyniknúť na internete aj bez platenia?

***

V prípade, že si na vaše plánované marketingové stratégie netrúfate sami a zišla by sa vám rada odborníka, neváhajte nás kontaktovať.

Buďte o krok vpred

Získajte novinky z online marketingu ako prvý:

* indicates required