Bežne v živote platí, že koľko ľudí, toľko chutí. Je to vidieť pri obyčajných situáciách ako keď chcete vedieť názor blízkych na váš outfit. Zvyčajne dostanete úplne odlišné odpovede. Pýtať sa, kedy uverejňovať príspevky na Facebooku je niečo veľmi podobné. Existuje množstvo štúdii založených na diferentných kritériách, ako sú napríklad údaje o angažovanosti, názory odborníkov, či iné.

Ako teda rozlúsknuť dilemu uverejňovania príspevkov v prospech vášho podnikania? V článku sa zameriame na to, ako vyhodnotiť základnú líniu postovania a následne rozanalyzujeme najideálnejšie časy uverejňovania príspevkov na Facebooku v prospech vašej firmy, publika, či obchodných cieľov.

Naozaj záleží na čase, kedy sa príspevky na Facebooku uverejňujú?

 Áno, na načasovaní záleží. Veľmi dôležité je zachytiť cieľové publikum, keď je aktívne na Facebooku, aby sa zvýšili šance ich interakcie do obsahu.  Táto angažovanosť publika je kľúčová, pretože okrem budovania dôvery, vzťahov a základne publika, je to najlepší spôsob, ako upútať pozornosť algoritmu facebooku.

obrázky troch hodín, pričom každé z nich zobrazujú iný údaj. Ide o výsledky výskumu najlepších časoch postovania pre marketérov spoločnosti HubSpot.
zdroj: HubSpo

Uvedený algoritmus je vzorec, ktorý hodnotí každý príspevok a rozhoduje o tom, kto ho uvidí. Dosah je založený na tom, čo Facebook považuje za najrelevantnejší obsah pre každého používateľa, s konečným cieľom udržať ho na stránke čo najdlhšie. Časť algoritmu, nad ktorým máte najväčšiu kontrolu, je zapojenie publika. Tu prichádza čas na uverejňovanie. Pri uverejňovaní ide o to, aby sa šance zapojenia publika čo najviac zvýšili. Rovnako je veľmi dôležitý aj širší dosah prostredníctvom algoritmu zobrazovania v informačných kanáloch sledovateľov.

Zobrazenie výsledkov v googli, kedy zverejniť príspevok na Facebooku
zdroj: google.com

Najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Facebooku v roku 2022

Prvým krokom je identifikovať najnovšie zdroje informácii. Rozoberme si časovanie príspevkov na konkrétnom príklade štyroch amerických spoločností HubSpot, Coschedule, Hootsuite a Sprout Social.

HubSpot

Americká softvérová a marketingová spoločnosť HubSpot požiadala 300+ amerických obchodníkov so sociálnymi médiami o svoju správu Trendy sociálnych médií za rok 2022. Spolu s informáciami o inkluzivite značky, prieskumoch expertov a meteverse, správa poskytla najlepšie časy odoslania pre každú platformu. Z prieskumu vyšlo, že najlepší čas a deň je sobota 15-21:00 a najhorší čas a deň je pondelok 6-9:00 a 21:00-12:00.

Výsledky spoločnosti HubSpot mohli byť skreslené niekoľkými faktormi. Z 300 spoločností, ktorých sa prieskum týkal, bolo 38% v EST (Eastern Standard Time) a jednotliví účastníci boli poučení, aby odpovedali vo svojom časovom pásme. Výsledky taktiež poukazujú na to, že niektoré odvetvia v drvivej väčšine uvádzali najlepšie časy mimo 18-21:00 v sobotu, z čoho vyplýva, že je dôležité zohľadňovať aj odvetvie či zameranie publika. Napriek tomu, ide stále o veľmi dobre výsledky.

CoSchedule

Prieskum časov uverejňovania príspevkov na sociálnych sieťach CoSchedule pochádza z 37 miliónov správ sociálnych médií od 30 000 organizácií. Výskum ukázal, že pandémia zmenila čas, kedy má publikum na Facebooku najväčšiu interakciu. Predpandémiové publikum sa zvyklo registrovať najčastejšie okolo 10:00 (počas neskorej rannej prestávky na kávu v kancelárii). V roku 2022 sú používatelia najaktívnejší skôr ráno a neskôr popoludní. Najlepší čas a deň je piatok 19:00 a potom pondelok/ streda 7:00 alebo 15:15. Najhoršie dni a časy sú sobota, nedeľa a štvrtok 2:00, 3:00 alebo 12:00.

Nie je žiadnym prekvapením, že dané údaje naznačujú, že najhoršie časy na postovanie sú, keď väčšina ľudí spí. Je však potrebné poznamenať, že je dôležité zohľadňovať aj časy v príslušných časových pásmach respondentov.

Laptoppoložený na stole, za ním tabuľa s grafmi. Na laptope je otvorená stránka facebook.com
zdroj: bigstockphoto.com

Sprout Social

Prieskum spoločnosti Sprout Social sa zameral na metriky od viac ako 30 000 jej zákazníkov a výsledky tohto prieskumu sú v priamom rozpore s výsledkami CoSchedule. Sprout súhlasí s tým, že dopoludnie nie je najideálnejšie na postovanie. Ak však zohľadňujeme medzinárodné publikum, navhodnejší čas uverejňovania príspevkov je skoré ráno, presnejšie pondelok až piatok 3:00, utorok 10:00 a 12:00. Najhorší čas a deň je celá sobota a takisto aj väčšina nedele.

Hootsuite

Hootsuite analyzoval viac ako 30 000 príspevkov na sociálnych sieťach. Vo všeobecnosti sa predpokladá, že najlepší čas uverejňovania na Facebooku je v utorok a štvrtok od 8:00 do 12:00. Z výsledkov štúdii Hootsuite však vyšlo, že najlepší čas je medzi 6:15 a 12:15 počas pracovných dní.

DeňNajlepší čas postovania
Pondelok7:00, 9:00, 11:00, 16:00
Utorok7:00, 9:00, 10:00, 11:00
Streda7:00, 8:00, 9:00, 10:00
Štvrtok9:00, 10:00, 11:00, 16:00
Piatok7:00, 9:00, 10:00, 16:00
Sobota8:00, 9:00, 10:00, 13:00
Nedeľa8:00, 9:00, 12:00, 13:00

Deň

Najhorší čas postovania
Pondelok3:00, 4:00, 5:00, 12:00
Utorok2:00, 3:00, 5:00, 12:00
Streda2:00, 3:00, 5:00, 12:00
Štvrtok2:00, 3:00, 5:00, 12:00
Piatok2:00, 3:00, 4:00, 23:00
Sobota2:00, 3:00, 5:00, 12:00
Nedeľa 2:00, 4:00, 5:00, 12:00

Najlepšie časy uverejňovania príspevkov na Facebooku podľa odvetvia

Pochopenie najvhodnejšieho času na uverejňovanie príspevkov na Facebooku podľa odvetvia môže pomôcť v prípade, že ste v rovnakom odvetví alebo ak podnikáte v oblasti B2B. Môžete sa tak potenciálne zamerať na uverejňovanie príspevkov v čase, keď sú ľudia vo vašom cieľovom odvetví online.

HubSpot

Z výsledkov vyšlo, že najlepší čas uverejňovania príspevkov pre poľnohospodárstvo, potraviny, nápoje a pohostinstvo je od 9:00 do 12:00.

Sprout Social

Spoločnosť Sprout Social dokázala výsledky výskumu uplatniť v rámci desiatich rôznych odvetví, pričom niektoré odvetvia stále dodržiavajú typickú kadenciu, teda pred prácou, obed a po práci.

Najvhodnejšie časy vyšli

  • spotrebný tovar: (maloobchod) piatok o 10:00,
  • vzdelávanie/ školstvo: pondelky 8:00 -10:00, utorok 12:00, streda 9:00, piatok 9:00 -11:00,
  • financie: utorok a streda 11:00, štvrtok 10:00 a 12:00.

Z daného výskumu spoločnosť Sprout Social zaznamenala zmenu v správaní finančných inštitúcii v sociálnych médiách. Kým predtým sa užívatelia zapájali pravidelne počas pracovného týždňa od pondelka do piatka, teraz zaznamenávajú koncentrovanejšiu aktivitu v čase obeda počas pracovného týždňa.

  1. Neziskové organizácie: Piatok o 12:00. Správanie neziskových organizácií pri uverejňovaní príspevkov sa takisto medzi rokmi 2021 až 2022 značne zmenilo. V súčasnosti dosahujú úspechy v uverejňovaní príspevkov počas celého týždňa s prudkým poklesom cez víkendy, napriek tomu je piatkový obed najideálnejší čas.
  2. Technický smer: Utorok o 15:00 a 17:00, streda 11:00, piatok 9:00, 11:00 a 12:00.

CoSchedule

Spoločnosť presne tak, ako tie predchádzajúce rovnako robila výskum na  svojich 30 000 respondentoch. Z výsledkov podobne ako u spoločnosti HubSpot vyšlo, že ľudia v rovnakých odvetviach majú tendenciu mať podobné správanie na Facebooku a vo všeobecnosti na sociálnych sieťach. Výsledky roztriedili do jednotlivých kategórii:

  • B2C: 7:00 -9:00, 11:00 -13:00 alebo potom až po 18:00
  • B2B: 14:00 -16:00
  • softvér: 7:00 – 9:00 teda pred prácou, 18:00 – 20:00 po práci, či v práci medzi 14:00 – 16:00 v čase útlmu a prestávky v práci  
  1. Zdravotníctvo: najvhodnejší čas je v skorých ranných hodinách od 5-8:00,
  2. Médiá: Mediálne spoločnosti majú tiež najväčší dosah práve v časoch prestávok a voľna, je to ráno, keď sa ľudia zobudia, keď idú na obed, alebo potom až po práci, keď sú doma.
Na obrázku sú uvedené časy a pri nich aj rôzne sociálne siete. Ide o výsledky výskumu postovania príspevkov. V popredí sú časy pre sociálnu sieť facebook.
zdroj: Image source

Ktorý čas uverejňovania príspevkov je ten VÁŠ?

Postovanie príspevkov na sociálnych sieťach je založené na štatistických aktivitách a takisto na správaní daného publika. Práve preto, ešte predtým, ako sa rozhodnete nejaký príspevok uverejniť, nezabúdajte na týchto pár dôležitých bodov a spravte si osobný prieskum konkrétnych zákazníkov. Ak sa necítite na to, skúšať tieto záležitosti tak povediac na vlastnú päsť, radi Vám pomôžeme.

Použite Facebook Insights

Vstavaná analytická platforma Facebooku vám povie, kedy je vaše publikum najaktívnejšie počas týždňa. Pri tejto funkcii je však veľmi dôležité sledovať aj minulé príspevky, ktoré mali slušný dosah a presvedčiť sa tak, či sa nenaskytli nejaké vzory uverejňovania, na ktorých by ste teraz mohli stavať.

Tablet, na ktorom je nástroj facebooku - facebooku Insights
bigstockphoto.com

Vlastný prieskum trhu = stávka na istotu

Ak dostupné štatistiky neposkytujú informácie, ktoré potrebujete a vyhľadávate, siahnite po vlastnom zákazníckom prieskume. Takýto prieskum nemusí byť až taký zložitý, ako sa na prvý pohľad zdá. Ponúknite zákazníkom 10% zľavu na ďalší nákup, ak vám zodpovedajú pár otázok prieskumu. Otázky formulujte jasne a zreteľne. Zamerajte sa na to, čo chcú na sociálnych sieťach zákazníci vidieť a v akých časoch sú na nich najaktívnejší. Pri vlastných prieskumoch sa nezabúdajte vzdelávať. Ak si potrebujete v otázke vlastného podnikania doštudovať mnohé iné informácie, neváhajte sa obrátiť na náš blog , na ktorom určite nájdete to, čo hľadáte.

Zlyhávajú overené štatistiky – čas na pokus/ omyl!

Pri tejto stratégii je to skôr o pocitoch ako o nejakých štatistikách. Uverejňujte príspevky v časoch, ktoré vám dávajú zmysel a ktoré sú pre vás smerodajné a pravidelne si robte retrospektívu. Každý mesiac vyhodnocujte nakoľko boli vaše príspevky úspešné a koľko ľudí na ne reagovalo. Následne si skúste vytvoriť nejaký vlastný vzorec uverejňovania príspevkov, ktorý aplikujete pri ďalšom postovaní.

Napriek tomu, že je podstatné, kedy sa príspevok dostane na verejnosť, je to iba jedna časť z celého procesu úspešnosti na sociálnych sieťach. Nezabúdajte vytvárať obsah, ktorý si vaše publikum bude rado čítať a komentovať.  Koniec-koncov tieto informácie nemusia platiť u každého. Ide o zložitý proces, ktorý podlieha mnohým premenným, preto nezabúdajte osvojené informácie vždy upravovať podľa svojej potreby.

Error: Your requested Widget "Mailchimp Sign-Up form" is not in the "Widgets for Shortcodes" sidebar