PPC je skvelý spôsob, ako prilákať cieľovú skupinu na vašu stránku, avšak nie vtedy, ak na vašu reklamu nikto neklikne. Nízka miera prekliku totiž môže znížiť vaše skóre kvality, čo následne zvýši náklady na reklamu.

Preto je písanie výnimočných reklamných textov najdôležitejšou vecou, ktorej môžete venovať svoj čas v rámci plateného vyhľadávania.

Takže… čo je to vlastne výnimočný reklamný text? Je to text, ktorý nielenže dodržiava najlepšie praktiky, ale venuje pozornosť aj jemným detailom, ktoré vaši konkurenti prehliadajú.

V tejto príručke sa s vami podelíme o 10 tipov na vytvorenie presvedčivých PPC reklám, ktoré získajú vysoké skóre kvality, upútajú pozornosť zákazníkov a získajú kliknutia – to všetko v záujme väčšieho počtu konverzií a nižších nákladov.

Anatómia textovej reklamy Google

Aby sme sa dostali k časti, v ktorej budeme písať náš najlepší reklamný text, musíme sa najprv venovať základom textových reklám v službe Google (ktoré sa nazývajú kampane vo vyhľadávaní). Tu sú ich časti: 

URL:

URL adresa je miesto, kde sa používatelia dostanú, keď kliknú na vašu reklamu.

Cesta:

Cesta je to, čo sa zobrazí za adresou URL, teda za lomítkom. Nazýva sa aj „zobrazovacia“, pretože to nemusí byť skutočná adresa URL danej stránky. Ide o nepovinnú súčasť reklamy, ktorá sa používa na to, aby používateľovi poskytla jasnejšiu predstavu, kde na vašom webe sa ocitnú po kliknutí na vašu reklamu. 

Nadpis:

Nadpis je veľký modrý text, ktorý sa zobrazuje pod adresou URL. Je to najvýraznejšia časť vašej reklamy a s najväčšou pravdepodobnosťou prvá (a niekedy jediná) vec, ktorú používatelia čítajú. Inzeráty môžu mať dva alebo tri nadpisy, každý do 30 znakov.

Popis:

Popis je text, ktorý sa zobrazuje pod nadpisom a poskytuje viac informácií. Môže mať maximálne 90 znakov.

Rozšírenia:

Ide o ďalšie prvky, ktoré môžete pridať k inzerátu, aby ste mu dodali väčšiu pútavosť. Sú to odkazy na stránky, telefónne čísla, obrázky, propagačné akcie a ďalšie. Upozorňujeme, že nie je zaručené ich zobrazenie pri každom zobrazení.

textová reklama google, digitalman blog, anatómia textovej reklamy
Zdroj: google.com

10 tipov na písanie výnimočných PPC reklám

Teraz, keď už vieme, s čím pracujeme, môžeme prejsť k tomu najdôležitejšiemu – ako napísať reklamný text, ktorý získa vysoké skóre kvality, upúta pozornosť a získa kliknutia.

1. Premýšľajte o vlastnostiach, benefitoch a emóciach

Nie každý titulok musí obsahovať kľúčové slovo, na ktoré sa zameriavate – niektoré z nich by mali obsahovať vlastnosti alebo výhody. Vlastnosti a výhody sú veľmi bežné súčasti marketingového textu. Avšak na čo často zabúdame, a čo je paradoxne najdôležitejšie, sú emócie.

Čo je v konečnom dôsledku dobrý pocit, ktorý sa snaží používateľ dosiahnuť, alebo zlý pocit, ktorému sa chce vyhnúť?

Povedzme napríklad, že spúšťate reklamu pre osobného online trénera:

  • Vlastnosť: Tvoj online osobný tréner
  • Výhoda: 7-dňová bezplatná skúšobná verzia
  • Emócia: Získaj lepšiu kondíciu a buď silnejší 
PPC reklama, digitalman, textová reklama google, anatómia textovej reklamy
Zdroj: google.com

2. Použite rozlišovací prvok

Takže ste stanovili svoje kľúčové vlastnosti a výhody. Skvelé. Ale hádajte čo – vaša konkurencia poskytuje presne tie isté. Nebojte sa, vieme, že tie vaše sa líšia na podrobnejšej a detailnejšej úrovni, ale to nemôžete zachytiť v jednej textovej reklame. Takže pre všetky reklamné účely v SERP-e je to v očiach spotrebiteľov všetko rovnaké.

Musíte teda identifikovať, čím sa odlišujete. To je kľúč k akémukoľvek dobrému predaju.

Je to jednoduché, ak ste niektorý z týchto subjektov:

  • Originálny
  • Oficiálny
  • Jediný
  • Najrýchlejší
  • Prvý
  • S najnižšou cenou
  • Najlepšie hodnotený

Ale aj keď nie ste ani jedným z vyššie uvedených, môžete sa od konkurencie odlíšiť napríklad konkrétnymi číslami (ako sú recenzie a hodnotenia).

3. Ukážte trochu osobnosti

Ďalší spôsob, ako odlíšiť svoju firmu od ostatných reklám v SERP-e? Ukážte trochu osobnosti. Bez možnosti použitia obrázkov alebo brandingu nám textové reklamy poskytujú len malý priestor na kreativitu, avšak aj to sa dá tvorivo využiť.

Pozrite si príklady uvedené nižšie. Majú rovnaký počet modrých a čiernych znakov ako má každá iná reklama, avšak tieto sú nabité osobnosťou:

Nevymysleli sme profesionálny copywriting, len sme v ňom všetko zmenili.

Vychutnajte si remeselný obsah vytvorený s láskou, trávou kŕmenými, 100% organickými copywritermi. 

PPC reklama, digitalman, textová reklama google
Zdroj: google.com

Takéto reklamy jednoznačne vynikajú spomedzi ostatných. Samozrejme, nie každé odvetvie môže byť takto kreatívne, ale ak máte možnosť, odporúčam pozrieť si rôzne príklady reklám na Google a inšpirovať sa.

4. Buďte konkurencieschopní

Ako sa hovorí, držte si priateľov blízko a nepriateľov ešte bližšie. Sledujte, čo používa vaša konkurencia vo svojich reklamných textoch, a využite to pre svoj vlastný pozicioning. V nasledujúcom príklade môžete vidieť reklamu spoločnosti Got Print, ktorá ponúka 500 vizitiek za 8,50 USD. Hneď nad ňou je reklama spoločnosti Overnight Print za 8,49 USD. Je to drobný detail – a priznávame, že hraničí s lacným trikom – ale zaujme vás? Áno.

PPC reklama, digitalman, textová reklama google
Zdroj: google.com

5. Pridajte do titulkov CTA

Vyhnite sa vágnym vyhláseniam ako „Kúpiť teraz“ a „Zistiť viac“ a nahraďte ich konkrétnymi údajmi. Napríklad:

  • Kúpte teraz a ušetrite → Ušetrite 50 eur z prvej objednávky.
  • Výpredaj sa čoskoro skončí → Uplatnite si zľavu do 25.9.
  • Zistite viac → Rezervujte si 30-minútový hovor ešte dnes

Čím lepšie sa vaši potenciálni zákazníci vidia pri vykonávaní požadovanej akcie, tým je pravdepodobnejšie, že ju vykonajú.

6. Používajte zobrazovacie cesty

Zobrazovacia cesta je text, ktorý sa zobrazuje za adresou URL priradenou k vašej reklame. K dispozícii máte dve 15-znakové zobrazovacie cesty, s ktorými môžete pracovať. Sú voliteľné a nie je zaručené ich zobrazenie, ale mali by ste ich nechať prázdne? Nie.

Používajte cesty na zobrazenie:

  • Kľúčových slov
  • Značkových výrazov
  • CTA

V nasledujúcom príklade reklama používa /anglictina/helen-doron ako zobrazovacie cesty na zahrnutie kľúčového slova a značkového výrazu.

kľúčové slová, URL, zobrazovacia cesta, digitalman
Zdroj: google.com

7. Opakujte a zdôrazňujte, ale nepreháňajte to

Jasné, chcete využiť priestor, ktorý máte v inzeráte k dispozícii, a áno, relevantnosť kľúčových slov je dôležitá pre skóre kvality. Ale opakovaním tých istých kľúčových slov a fráz sa nikam nedostanete.

Bohate stačí, ak ich do nadpisu, zobrazovacej cesty alebo opisu zahrniete raz. Zvyšok priestoru využite na vlastnosti, výhody alebo súvisiace kľúčové slová. Ide o to, aby ste ich posilnili alebo zopakovali bez toho, aby boli prebytočné.

PPC reklama, digitalman, textová reklama google
Zdroj: google.com

8. Buďte sezónni

Skúste v inzeráte použiť sezónny nadpis, aj keď svoj produkt alebo službu ponúkate celoročne. Môže to podporiť pocit novosti a naliehavosti a podnietiť kliknutia. Ako ukážkový príklad by sme mohli použiť nadpis „Jesenná akcia končí 1. 12.“. Extra bonusové body za konkrétnosť dátumu.

9. Používajte magické slová

Hoci mnoho ľudí vyhľadáva so zámerom niečo nakúpiť, veľa z nich má štandardne nejaké pripomienky. Tie sú, samozrejme, špecifické pre váš produkt alebo službu, ale vo všeobecnosti patria do jedného z troch okruhov:

  1. Nemôžem si to dovoliť
  2. Je to príliš zložité
  3. Nepotrebujem to

Našťastie, existuje niekoľko čarovných slov (a synoným), ktoré sú vynikajúcimi zbraňami na tieto námietky. Sú to tieto výrazy:

  • Free: Zadarmo, lacno, výhodne,  % zľava, len…, ušetrite, nízke ceny, cenovo dostupné, čo najlacnejšie
  • Easy: Jednoducho, rýchlo, okamžite, ľahko, len, za pár minút/dní/hodín
  • Worth it: Výhodne, garantovaná návratnosť investície, používaný už tisícmi ľudí, už nikdy nebudete potrebovať nič iné, revolučný

10. Využívajte vzťahy na vyvolanie emócií

Vráťme sa späť k tipu č. 1: Emócie sú najsilnejším nástrojom reklamného textu, ktorý máte k dispozícii. Pozitívne aj negatívne emócie ovplyvňujú správanie. A aký je najlepší zdroj pre emocionálny reklamný text? No predsa vzťahy.

Predstavte si 6 kľúčových hráčov:

  1. Zákazník
  2. Vaša firma
  3. Niečo, čo majú radi
  4. Niečo, čo nenávidia
  5. Ich najlepší priateľ
  6. Ich najväčší nepriateľ

Medzi týmito šiestimi hráčmi je 15 vzťahov, ktoré môžete využiť na vytvorenie emocionálnych nadpisov pre svoje reklamy. Napríklad:

  • Nedovoľte, aby vám [ich najväčší nepriateľ] bránil v [niečo, čo majú radi].
  • Keď sa stane [niečo, čo nenávidia], [vaša firma] [niečo, čo majú radi].
  • Uvoľnite si čas na [niečo, čo majú radi] s [niekým, koho majú radi].

Majte však na pamäti, že to s emotívnymi slovami a frázami netreba preháňať – najmä pri reklamách vo vyhľadávaní. Chcete vyvolať emócie tak, aby inšpirovali k akcii, nie tak, aby rozptyľovali alebo pôsobili zúfalo či predajne. Ako sa hovorí, niekedy je menej viac.

Error: Your requested Widget "Mailchimp Sign-Up form" is not in the "Widgets for Shortcodes" sidebar