Kto by dnes nepoznal TikTok? Už dávno nejde len o sociálnu sieť pre mladých. Využívajú ju totiž všetky generácie a rovnako aj značky, ktoré sa chcú viac zviditeľniť. Ak chcete, aby sa váš obsah stal virálny, mali by ste v prvom rade vedieť, ako funguje algoritmus na TikToku.

TikTok dobýja svet a stáva sa neodmysliteľnou súčasťou online prostredia aj v roku 2024. Vďaka tejto sociálnej sieti máte možnosť osloviť široké publikum. Na to, aby sa vám to podarilo, by ste mali vedieť, ako TikTok funguje.

Ako funguje TikTok algoritmus?

Algoritmus TikToku je súbor pravidiel a mechanizmov, ktorý určuje, ktoré videá sa objavia v časti ‘Pre teba’ (For You Page – FYP). Tento algoritmus je kľúčový pre dosiahnutie viditeľnosti a angažovanosti na platforme. Funguje na princípe umelej inteligencie, ktorá analyzuje rôzne aspekty videí a interakcií užívateľov.

Algoritmus TikToku sa snaží o to, aby ste videli obsah, ktorý vás bude baviť a s ktorým budete interagovať. Na to by ste mali myslieť aj pri tvorbe vlastného obsahu.

Aj keď sa nikdy presne nedozvieme, čo ovplyvňuje videá, ktoré nám TikTok zobrazí, vieme aspoň približne to, čo zaváži najviac. Hlavnými faktormi, ktoré ovplyvňujú algoritmus TikToku, sú interakcie používateľov, informácie o videách a nastavenia zariadenia a účtu.

Interakcie používateľov

Podobne ako algoritmus Instagramu, aj algoritmus TikToku zakladá svoje odporúčania na interakciách používateľov s obsahom v aplikácii. Kedykoľvek naznačíte, aký obsah sa vám páči alebo nepáči, algoritmus tieto údaje zaznamená. Platforma sleduje predovšetkým tieto interakcie:

  • sledovanie celých videí,
  • sledovanie alebo skrývanie účtov,
  • lajkovanie alebo zdieľanie videí,
  • komentovanie,
  • nahlásenie videa ako nevhodného,
  • pridávanie videí do obľúbených.

TikTok tiež využíva to, čo ste povedali, že vás zaujíma a nezaujíma, keď ste sa prvýkrát prihlásili do aplikácie. Aj interakcie iných používateľov môžu ovplyvniť to, či sa video dostane do vášho kanála. Ak príspevok sleduje a lajkuje veľa ľudí, ktorí majú rovnaké záujmy ako vy, je väčšia šanca, že ho uvidíte aj vy.

Sociálne siete

Informácie o videách

Algoritmus TikToku zhromažďuje aj informácie o videách, ktoré hľadáte prostredníctvom vyhľadávania. Toto je dôležité najmä pre tvorcov, pretože práve takto môžete dostať svoje príspevky k ľuďom. Medzi rozhodujúce údaje patria napríklad:

  • titulky,
  • zvuky,
  • hashtagy,
  • efekty,
  • trendové témy.

Nastavenia zariadenia a účtu

Ak ste registrovaní ako používatelia na Slovensku, algoritmus vám odporučí iné videá ako ľuďom v USA alebo v Nemecku. Ide o nastavenia, ktoré TikTok používa na optimalizáciu výkonu. Ale keďže sú založené na jednorazových voľbách nastavení, a nie na aktívnych zapojeniach, TikTok ich nepovažuje za také relevantné. Patria sem najmä tieto nastavenia:

  • nastavenie krajiny,
  • preferencie jazyka,
  • typ mobilného zariadenia,
  • kategórie záujmu, ktoré ste si vybrali ako nový používateľ.

Čo nie je zahrnuté v TikTok algoritme?

Rovnako dôležité ako to, čo TikTok berie do úvahy, je aj typ obsahu, ktorý svojim používateľom neodporúča. Patrí sem:

  • duplicitný obsah,
  • obsah, ktorý ste už videli,
  • obsah, ktorý algoritmus označí za spam,
  • potenciálne rušivý obsah,
  • počet sledovateľov.

Presne tak, počet sledovateľov nerozhoduje o tom, či sociálna sieť odporučí vaše video používateľom alebo nie. To je dobrá správa hlavne pre nových tvorcov, ktorí ešte stále premýšľajú nad tým, či tvoriť aj na TikToku. V prípade, že s tým potrebujete pomôcť, môžete nás kedykoľvek kontaktovať.

Ak máte skvelý obsah, ktorý oslovuje priamo vašu cieľovú skupinu, máte rovnakú šancu dostať sa do ich feedu ako najväčšie hviezdy TikToku.

7 tipov, ako sa stať virálnym na TikToku

Vedieť, ako funguje algoritmus TikToku, je len polovica úspechu. Druhou polovicou je publikovanie pútavého obsahu. Ak chcete, aby algoritmus TikToku zachytil váš obsah a odporučil ho ďalej, máme pre vás 7 tipov, ako na to.

1. Upútajte v prvých sekundách

Máte približne dve sekundy na to, aby ste zaujali diváka a presvedčili ho, nech dopozerá vaše video. Na to sa používa tzv. hook, teda návnada, ktorou musíte vzbudiť pozornosť hneď v úvode videa. Môžete napríklad položiť otázku, zdieľať prekvapivý fakt, naznačiť nejaké tajomstvo alebo povedať niečo kontroverzné. Pokojne používajte aj emotívne ladené slová, ktorými upútate viac.

Ako zaujať na TikToku

2. Vytvárajte špecializovaný obsah

Snažte sa nájsť tému, ktorá ľudí zaujíma, avšak nehovoria o nej úplne všetci. Staňte sa jednoducho expertom vo vašej oblasti. Vďaka tomu budete mať menšiu konkurenciu a váš obsah bude relevantnejší pre konkrétne publikum, čo algoritmus miluje.

Pre úspech na sociálnej sieti je nevyhnutná konzistentnosť. Pridávajte obsah pravidelne, aby na vás vaši sledovatelia nezabudli. TikTok hovorí, že by ste mali publikovať až štyrikrát denne. Väčšina značiek zverejňuje obsah približne dva až štyrikrát týždenne.

3. Používajte SEO pre TikTok

Optimalizácia pre vyhľadávače nie je určená len pre Google. TikTok sa stáva populárnym vyhľadávačom sám o sebe, preto to využite. Urobte si analýzu kľúčových slov, aby ste zistili, čo vaše publikum zaujíma alebo trápi. Používajte tieto kľúčové slová aj v hashtagoch. Hashtagy sú dôležité na to, aby TikTok ľahšie pochopil váš obsah a posunul ho ďalej. Ideálne je použiť 1 až 4 hashtagy.

4. Publikujte krátke a prispôsobené videá

Tvorte vertikálne videá s ideálnou dĺžkou do 30 sekúnd. Snažte sa o udržanie pozitívneho tónu. Podľa samotného TikToku sa najlepšie darí videám s pozitívnou, zábavnou a veselou atmosférou.

5. Publikujte v správnom čase

Kedy publikovať videá na TikToku? Na toto neexistuje jednotná odpoveď. Najlepší čas na postovanie je vtedy, keď tam bude väčšina vášho publika. To si však musíte odsledovať vy. Ideálne je zverejniť videá krátko pred týmto časom, aby ich TikTok stihol zaindexovať. Nižšie nájdete najviac vyťažené časy v globálnom meradle.

Kedy postovať na tiktok
Zdroj: SproutSocial

6. Nalaďte sa na trendy obsah

Ak sa chcete stať virálnym na TikToku, sledujte trendy. Môže to byť populárna pieseň, tanec alebo myšlienka, ktorá rezonuje v spoločnosti. Trendmi môžu byť aj rôzne výzvy, do ktorých sa budú vaši sledovatelia aktívne zapájať. Ak naskočíte na trend, algoritmus ľahšie a rýchlejšie zaradí vaše video medzi tie odporúčané.

7. Pridajte titulky

Mnoho ľudí sleduje videá bez zvuku. Pridávajte preto titulky, aby ste mohli osloviť širšie publikum. Nezabudnite aj tu používať kľúčové slová. Algoritmus ich prečíta v titulkoch a bude vedieť, kto by mal vaše videá vidieť.

Nezabudnite tvoriť kreatívny a originálny obsah, ktorý ľudí zaujme. Buďte autentický, ale zároveň zábavný. Vytvárajte si vlastnú komunitu, odpovedajte na komentáre a otázky vašich sledovateľov a analyzujte svoje výsledky. Zisťujte, čo vám funguje najlepšie a prispôsobte svoj obsah tomu, čo najlepšie rezonuje s vaším publikom.

Využite tieto tipy a začnite tvoriť obsah, ktorý nielenže zaujme, ale bude aj rezonovať s vašimi sledovateľmi. Ak vás zaujímajú ďalšie trendy, ktoré fungujú na sociálnych sieťach v roku 2024, prečítajte si náš nedávny článok.

Zdroj: Hootsuite, WordStream, SproutSocial

Buďte o krok vpred

Získajte novinky z online marketingu ako prvý:

* indicates required