Sociálne siete sa neustále vyvíjajú a rok 2025 nie je výnimkou. Treba sa preto pripraviť na viacero zmien, ktoré ovplyvnia nielen marketingové stratégie, ale celé fungovanie vašej značky. Poďme sa pozrieť na aktuálne trendy v social media marketingu a tipy, ako ich môžete prakticky využiť vo svoj prospech.
1. Autentický obsah na prvom mieste
V roku 2025 kraľuje autentický obsah. Publikum, najmä generácia Z a mladší mileniáli, chce komunikovať so značkami, ktoré sú im blízke a transparentné. Značky, ktoré vsádzajú na dokonalosť a pozlátko už nemajú taký úspech a mnohých ľudí takýto marketing prestáva zaujímať. Namiesto toho preferujú uvoľnený štýl, reálne príbehy a obsah od používateľov (UGC). Firmy si môžu budovať dôveru cez ľudskosť, napríklad cez reálne recenzie zákazníkov alebo zábery zo zákulisia firmy.
TIP: Stavte na ľudskú komunikáciu a ak je to možné, ukážte aj tvár značky a osoby, s ktorými sa zákazníci budú môcť stotožniť. Motivujte fanúšikov tvoriť obsah spolu s vami, čím posilníte dôveru aj angažovanosť komunity.
2. Platená reklama ako nevyhnutnosť
Trendy v social media marketingu sa nezaobídu bez platenej reklamy. Algoritmy platforiem uprednostňujú platený obsah, takže organický dosah firemných príspevkov naďalej klesá. Výdavky na reklamu sociálnych sietí preto celosvetovo rastú a predpokladá sa, že v roku 2025 dosiahnu až 276,7 miliardy dolárov. 83 % z týchto výdavkov by pritom malo byť do roku 2030 generovaných na mobilných zariadeniach. Za týchto päť rokov by mali výdavky na reklamu stúpnuť o 9,37 % ročne.
Z ďalších štatistík vyplýva, že reklamy na sociálnych sieťach sú hlavným zdrojom povedomia o značke medzi používateľmi vo veku 16 až 34 rokov. Podľa marketérov sú náklady na oslovenie jedného používateľa na sociálnych sieťach vo výške zhruba 46 dolárov.
TIP: V rozpočte si vyčleňte presnú sumu na social media reklamu a tieto prostriedky využite múdro. Cieľte reklamy presne na svojich zákazníkov, skúšajte rôzne formáty obsahu a priebežne sledujte výsledky. Vďaka kombinácii kvalitného organického obsahu spolu s platenou reklamou môžete dosiahnuť väčší zásah aj konverzie.

3. SEO optimalizácia pre sociálne siete
SEO optimalizácia už nie je taká jednoduchá ako kedysi. Po trende zero-click searches, o ktorom sme písali v našom predošlom článku, teraz prichádza aj optimalizácia sociálnych sietí. Mladšie generácie často vyhľadávajú produkty, odporúčania a informácie priamo na TikToku, Instagrame či YouTube, namiesto tradičných vyhľadávačov ako Google. Preto je optimalizácia obsahu pre vyhľadávanie na sociálnych sieťach (Social SEO) mimoriadne dôležitá pre zviditeľnenie značky.
Ak váš obsah nie je optimalizovaný pre tieto vyhľadávania, vaša značka môže zostať neviditeľná pre potenciálnych zákazníkov. Tu je niekoľko tipov, ako optimalizovať obsah pre sociálne siete:
- používajte relevantné kľúčové slová v popisoch príspevkov, aby ste zvýšili ich šancu na objavenie sa vo vyhľadávaniach,
- namiesto všeobecných hashtagov používajte špecifické a prípadne dlhšie frázy, ktoré vaša cieľová skupina skutočne vyhľadáva,
- vytvárajte obsah, ktorý odpovedá na otázky (tutoriály, návody a vysvetľujúce videá, ktoré riešia konkrétne problémy),
- zahrňte relevantné kľúčové slová do bio sekcií vašich profilov na sociálnych sieťach, aby ste zlepšili ich objaviteľnosť,
- sledujte, aké vyhľadávania sú populárne na jednotlivých platformách, a prispôsobte svoj obsah týmto trendom.
4. Publikum prechádza na nové platformy
Ako iste viete, sociálne siete už dávno nie sú len o Facebooku. Z prieskumov vyplynulo, že priemerný človek používa 6,83 sociálnych sietí mesačne. Podľa štatistík Statcounter využívajú Facebook na Slovensku len približne tri štvrtiny používateľov. Na druhom mieste je Instagram, následne Twitter (teda X) a YouTube. Na piatom mieste skončil Pinterest, ktorý využíva prekvapivo takmer toľko ľudí ako YouTube. Pod jedno percento sa dostali sociálne siete ako Reddit alebo LinkedIn.

Stále sa objavujú aj nové sociálne siete, ktoré môžu spôsobiť menšie aj väčšie zmeny. Po zmenách na sieti X odišli milióny používateľov ku konkurencii ako Bluesky. Zároveň Meta uviedla sieť Threads previazanú s Instagramom, ktorá za pár mesiacov získala stámilióny používateľov. Vznikajú aj menšie niche siete a komunitné aplikácie. Publikum sa tak rozdeľuje medzi viaceré platformy, preto je ťažšie zákazníkov zacieliť.
TIP: Sledujte, kde sa pohybuje vaša cieľová skupina. Nemusíte byť na každej novej sieti, ale oplatí sa zaregistrovať si účet na nových platformách a testovať tam obsah. Diverzifikujte svoje aktivity a nezostaňte závislí od jednej siete.
5. Bez krátkych videí to nepôjde
Medzi trendy v social media marketingu aj naďalej patrí videu, ktoré významným spôsobom dominuje nad inými formátmi obsahu. Krátke vertikálne videá (TikTok, Reels, YouTube Shorts) dosahujú najväčšie zapojenie publika. Podľa Meta trávia používatelia až 60 % času na Facebooku a Instagrame sledovaním videí. Značky experimentujú aj s interaktívnymi prvkami a rozšírenou realitou, ktoré vťahujú fanúšikov do deja. Až 78 % ľudí využíva krátke videá na dozvedanie sa o nových produktoch.
TIP: Investujte do obsahu. Natáčajte krátke dynamické videá prispôsobené danej platforme. Na začiatku vsaďte na dobrý hook, ktorý udrží pozornosť sledovateľov. Skúšajte aj interaktívne formáty (ankety, otázky, AR filtre), ktoré zapoja publikum a podporia zdieľanie.
6. Vzostup využitia umelej inteligencie
Umelá inteligencia (AI) je už bežným pomocníkom pri správe sociálnych sietí. AI nástroje dokážu automatizovať mnohé úlohy, od tvorby príspevkov a analýzy výkonu, až po chatboty v zákazníckom servise. Generatívne modely dokážu vygenerovať texty, obrázky či videá za pár sekúnd a v súčasnosti sú už na takej dobrej úrovni, že sú často na nerozoznanie od riadnych fotografií a videí. To vám môže výrazne pomôcť pri tvorbe kvalitného a originálneho obsahu.
TIP: Experimentujte s umelou inteligenciou a objavujte, akými všetkými spôsobmi vám môže pomôcť pri tvorbe a plánovaní obsahu. Môžete ju využiť na tvorbu redakčných plánov, osnovu príspevkov, kontrolu gramatiky alebo na spomínané generovanie obrázkov a videí. Finálna kontrola ale vždy musí zostať vo vašich rukách. Žiadna AI nenahradí ľudskú kreativitu a stratégiu, preto ju využívajte len ako pomocníka.

7. Zmeny v správaní používateľov aj algoritmov
To, čo fungovalo pred pár rokmi, dnes už nemusí. Algoritmy môžu výrazne zmeniť dosah obsahu doslova zo dňa na deň. Mnohí používatelia navyše pociťujú digitálnu únavu a stávajú sa vyberavejší. Radšej venujú čas menšiemu počtu kvalitných príspevkov, zároveň sa viac presúvajú do užších online komunít a súkromných skupín, kde môžu autenticky zdieľať obsah v menšom kruhu. Odporúčania zákazníkov pôsobia dôveryhodnejšie než tradičná reklama, a aj preto niektoré značky presúvajú pozornosť na kampane postavené na obsahu od zákazníkov.
TIP: Vnímajte tieto zmeny. Sledujte aktualizácie algoritmov a prispôsobujte im stratégiu. Testujte rôzne časy publikovania a formáty a sledujte, čo funguje. Reagujte čo najrýchlejšie na správy a komentáre, riešte problémy zákazníkov a budujte komunitu, ktorá bude zdieľať rovnaké hodnoty ako vaša značka. Dajte fanúšikom možnosť a priestor zapojiť sa do obsahu, ocenia to. Ak značka vystupuje skôr ako partner než predajca, odmenou budú lojálni fanúšikovia, ktorí budú nakupovať pravidelne.
Rok 2025 prináša firmám na sociálnych sieťach množstvo noviniek a výziev. Kto sa im dokáže flexibilne prispôsobiť a zostať autentický, kreatívny a orientovaný na zákazníka, získa náskok pred konkurenciou. Ak neviete, ako tieto trendy uchopiť, ozvite sa nám. Radi vám pripravíme úspešnú stratégiu sociálnych médií šitú na mieru vášmu podnikaniu.
Zdroje:
htttps://www.neilpatel.com/blog/social-media-trends/
https://blog.goodlifecooperative.com/7-social-media-marketing-trends-to-watch-in-2025
https://sproutsocial.com/insights/social-media-statistics
https://www.sendible.com/insights/latest-social-media-trends-report
https://www.websitebuilderexpert.com/seo/social-media-seo