4.-7. novembra 2019 sa v portugalskom Lisabone uskutočnila najväčšia technologická konferencia tohto roka s názvom Web Summit. V priebehu 4 dní sa na pódiu vystriedalo 1206 speakrov, ktorí sa zamerali na témy ako napríklad ochrana dát, súčasné trendy, udržateľnosť alebo etika a politika. Poďme sa pozrieť na najzaujímavejšie momenty, ktoré v nás zanechali dojem.

Web summit v číslach

Web Summit každoročne spája ľudí a spoločnosti, ktoré sa zaujímajú o globálny technologický priemysel a predstavuje zakladateľov a riaditeľov tých najúspešnejších firiem. Tohtoročnej akcie sa zúčastnilo 70 469 ľudí z 163 krajín, pričom 46,3% žien a 53,7% mužov. Najväčšie zastúpenie malo napríklad USA, Anglicko, Brazília, Rakúsko, Kanada, Rusko, Španielsko alebo Švédsko. Na konferencii sa objavili aj mnohé známe osobnosti z politického prostredia, napríklad Tony Blair alebo Andrej Kiska.

Highlighty Web Summitu 2019

Pomer mužov a žien v pracovnom prostredí

Konferencia bola zameraná najmä na marketing a technológie, no už v úvode odzneli mnohé zaujímavé myšlienky, ktoré sú troška z iného súdka. Divákov zaujali štatistiky, ktoré sa zameriavali na pomer mužov a žien v pracovnom prostredí. Na jednej z prednášok odznela informácia o tom, ako firma s vyšším počtom žien bola úspešnejšia ako tá, ktorá mala prevahu mužov.

Politika vs. technológie

Tony Blair poukázal na nebezpečenstvo medzi politikou a technológiami. Podotkol, že politici stále nerozumejú technológiám a revolučné vynálezy berú ako nepriateľa. Namiesto toho, aby robili všetko pre zlepšenie súčasného stavu, snažia sa o obmedzenie.

„Politici sú jednoduchí ľudia,“ vraví Blaire. „To, čomu nerozumejú, to sa im nepáči. A to, čo sa im nepáči budú regulovať.“ Podľa Blaira je dôležité zmeniť usporiadanie politikov, ktorí sa touto otázkou zaoberajú a z technológií spraviť hlavný predmet politickej diskusie.

Si to, čo miluješ

Si to, čo miluješ… Edwina Dunn, CEO spoločnosti Starcount, priniesla zaujímavé porovnanie hodnôt ľudí v minulosti a dnes. V roku 1950 spoločnosť najlepšie definoval výrok: „Si to, čo robíš“. Zlom prišiel v roku 1980, kedy ľuďom záležalo najmä na tom, kde sa usadia a majú rodinu. V roku 2000 bolo najdôležitejším faktorom to, čo máš na sebe, ako sa prezentuješ a čo kupuješ. A dnes? Dnes si jednoducho to, čo miluješ a čo zdieľaš na sociálnych sieťach.

Žena stojaca pred veľkou obrazovkou prezentuje na Web Summite.

Tak ako sa meníme my, mení sa aj digitálne prostredie. Informácie o zákazníkoch, ktoré boli relevantné v minulosti, už dnes nie sú až tak dôležité. Dnes zaváži najmä to, čo majú ľudia radi, o čo sa individuálne zaujímajú a nie to, čo skutočne potrebujú.

Relevantné informácie o zákazníkoch sú tie, ktoré ukazujú, o čo sa ľudia skutočne zaujímajú.

Sú FB skupiny dôležité?

Social media manažéri majú často rozdielne názory na facebookové skupiny. Jedna skupina ich považuje za úplnú zbytočnosť, no iní v nich vidia veľký potenciál. Svetlo do tohto problému vniesol CEO spoločnosti GIF-ko. V panelovej diskusii zdôraznil, že podľa neho patrí budúcnosť skôr menším skupinám ako klasickým nástenkám, kde ľudia často iba bezcieľne skrolujú. Fakt, že inovácie sú výsledkom množstva predošlých zlyhaní nás vôbec neprekvapil.

Poznaj svojho zákazníka

Marketéri často apelujú na to, aké je dôležité poznať koncového zákazníka ešte predtým, ako spustíme kampaň. Avšak, dá sa cieľová skupina identifikovať naozaj tak jednoducho? A ruku na srdce, zaujímame sa VŽDY o to, kto sú naši zákazníci a aké sú ich potreby?

Žena stojaca pred veľkou obrazovkou prezentuje na Web Summite.

Zaujímavá štúdia, ktorú vypracovala agentúra Startscout, analyzovala správanie zákazníkov nákupného gigantu Tesco. CEO spoločnosti Tesco, Lord Ian MacLaurin, sa na margo tejto analýzy vyjadril nasledovne: „Za 3 mesiace ste o mojich zákazníkoch zistili viac, ako ja za mojich 30 rokov“. Je teda jasné, že dokonale poznať svojich zákazníkov môže byť poriadne tvrdý oriešok. A niekedy môže byť dôležitý aj pohľad zvonka.

Dokonale poznať cieľovú skupinu je zložitejšie, ako sa zdá.

Hodnoty spoločnosti IKEA

V dnešnej dobe sa stále viac a viac dbá na udržateľný spôsob života, etiku a podporu životného prostredia. Na tieto body sa zameriava aj IKEA, ktorá vo svojej prezentácii ukázala hodnoty spoločnosti. Snažia sa neustále posúvať vpred a absolútne zamedziť používaniu škodlivých farbív a produktom, ktoré sú vytvorené rukami detí. Dôležitá je pre nich aj bezpečnosť a pohodlie zamestnancov.

Google Arts & Culture

Na konferencii Web Summit nemohol chýbať ani Google, ktorý predstavil zaujímavý nástroj Google Arts & Culture. Jeho úlohou je detailne zobraziť tie najznámejšie umelecké diela z najvzácnejších múzeí na svete.

Ružové pozadie s plátnom na ktorom je nástroj od spoločnosti Google - Google Arts & Culture.

Exekúcia kampaní

Ďalšia prezentácia sa zaoberala myšlienkou, ktorá súvisela s vytváraním marketingových kampaní. Najdôležitejším faktorom pri tvorbe online kampaní je dobrá exekúcia a rovnako aj príbeh, ktorý okamžite pritiahne pozornosť zákazníka. Pokiaľ sa budeme snažiť ľuďom predať „lacnú informáciu“, kampaň, ktorá má zaujať bude naozaj drahá záležitosť.

Exekúcia marketingových kampaní je rovnako dôležitá ako príbeh.

Prezentácia z konferencie Web Summit.

Úspechy Burger Kingu

A to najlepšie nakoniec. Asi najzaujímavejšia bola prezentácia spoločnosti Burger King. CMO tejto úspešnej spoločnosti, Fernando Machado, vysvetľoval, ako sa podarilo Burger Kingu uspieť vďaka doručovaniu vodičom áut stojaci z zápchach najrušnejších miest sveta.

Burger King sa rozhodol ako dopravný prostriedok použiť motorky. Tie sa mohli jednoducho prejsť pomedzi stojace autá a potešiť tak vyhladovaných vodičov smerujúcich z práce domov.

Muž stojaci pred obrazovkou prezentuje na Web Summite.

Netradičnú marketingovú taktiku zvolili aj pri sponzorovaní futbalového tímu. Nejednalo sa však o klasický sponzoring, Burger King si vybral tím, ktorý hral 4. ligu a v celkovom hodnotení skončil na predposlednom mieste. Pointa bola v tom, že tento tím bol súčasťou hry FIFA. A hádajte čo videli milióny nadšencov hrajúcich túto najznámejšiu futbalovú hru? Predsa logo spoločnosti Burger King.

Inovatívne marketingové stratégie majú často väčší úspech.

Tretím bodom prednášky bola reakcia na silné protesty ohľadom plastových hračiek, ktoré na Slovensku nájdeme najmä u spoločnosti McDonalds. Burger King zareagoval a nahradil plastové hračky kovovými.

Zaujímavý bol aj ich boj s konkurenciou. Burger King vytvoril aplikáciu, v ktorej poskytoval zľavu na svoje burgre. Nevšedná bola komunikácia tejto akcie – Burger King umiestňoval svoju reklamu v priľahlých pozemkoch pre reštaurácie McDonalds. Promovaná aplikácia sa do niekoľkých dní dostala medzi top 3 aplikácie v AppStore a Google Play v USA.

Záver

Web summit nás prekvapil, nabil novými informáciami, ale hlavne inšpiroval. Prezentácie lídrov tých najväčších spoločností boli naozaj hlbokým zážitkom a už teraz sa tešíme na to, čo prinesie budúci rok.

Buďte o krok vpred

Získajte novinky z online marketingu ako prvý:

* indicates required