Analýza konkurencie je systematický proces hodnotenia silných a slabých stránok konkurentov na trhu s cieľom získať strategickú výhodu. Zahŕňa identifikáciu hlavných konkurentov v rôznych oblastiach, ako sú produktová ponuka, cenová stratégia, marketingové aktivity, distribučné kanály a zákaznícky servis.

Cieľom analýzy konkurencie je pochopiť, aké metódy a taktiky využívajú konkurenti na prilákanie a udržanie zákazníkov, identifikovať trendy a potenciálne hrozby, a odhaliť príležitosti pre vlastný rast a inováciu. Výsledky pomáhajú firmám lepšie sa umiestniť na trhu a prispôsobiť svoje stratégie tak, aby mohli iným firmám konkurovať.

Proces analýzy konkurencie zahŕňa zbieranie informácií z rôznych zdrojov, ako sú verejné dáta, finančné výkazy, prieskumy trhu a online nástroje na sledovanie aktivity konkurentov. Na základe týchto informácií môžu firmy identifikovať, kto sú ich hlavní konkurenti, aké sú ich konkurenčné výhody a aké stratégie môžu byť účinné na ich prekonanie.

Pravidelná analýza konkurencie je nevyhnutná na prispôsobenie obchodných stratégií v rýchlo sa meniacom trhovom prostredí a na zabezpečenie dlhodobej konkurencieschopnosti.

« Back to Glossary Index