SEO copywriting je špecializovaná forma písania obsahu, ktorá kombinuje umenie tvorby pútavých textov s technickými požiadavkami optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Jeho primárnym cieľom je vytvárať texty, ktoré dokážu efektívne osloviť cieľové publikum a zároveň dosahovať vysoké pozície vo výsledkoch vyhľadávania.

Ide o strategický prístup k vytváraniu webového obsahu, ktorý musí splniť dva hlavné ciele – zaujať čitateľov a zároveň byť dobre viditeľný pre vyhľadávače ako Google. Tento typ písania zahŕňa používanie relevantných kľúčových slov, tvorbu pútavých nadpisov a meta popisov, ako aj štruktúrovanie textu pomocou podnadpisov a odrážok.

Kvalitný SEO copywriting sa vyznačuje prirodzeným začlenením kľúčových slov do zmysluplného a hodnotného obsahu, pričom sa vyhýba ich nadmernému používaniu (keyword stuffing). Texty musia byť napísané tak, aby poskytovali užitočné informácie, riešili problémy čitateľov a podporovali konverzie, či už ide o nákup produktu, prihlásenie sa na odber newslettera alebo kontaktovanie firmy. Dôležitú úlohu zohráva aj správne formátovanie textu, používanie interných a externých odkazov a optimalizácia pre mobilné zariadenia.

« Back to Glossary Index