Socialbakers, svetoznáma marketingová platforma pre social media marketing vydala svoje predpovede pre sociálne média pre rok 2020. Podľa spoločnosti bol rok 2019 rokom TikToku, zatiaľ čo influencer marketing zas porástol, predovšetkým pre marketérov v oblasti kozmetiky, módy, ecommerce a automobilov.

Pre rok 2020 spoločnosť predpovedá, že influencer marketing bude rásť, a že sociálny ecommerce sa odrazí vďaka nárastu obsahu súvisiaceho s nakupovaním, experimentovaním s virtuálnou realitou (ďalej VR) a rastom botov v zákazníckych službách.

Podľa Socialbakers je toto top 5 predpovedí pre sociálne média v roku 2020

1. TikTok bude pokračovať v prudkom raste

V októbri 2018 bol TikTok najsťahovanejšou aplikáciou Apple Store v kategórii fotky a videá. Oficiálne sa mu podarilo získať jednu miliardu stiahnutí práve v tomto roku. Podľa výkonného riaditeľa Socialbakers Yuval Ben-Itzhak môžeme očakávať pokračovanie prudkého nárastu TikTok aj v roku 2020. Bude to najmä vďaka agresívnym marketingovým kampaniam a investícii do geografickej expanzii.

Aby TikTok podporil svoj rast a pokračujúcu geografickú expanziu, rozširuje svoje kancelárie v Londýne a Mountain View (Kalifornia), kde najíma talent priamo z najlepších technologických spoločností.

No aj napriek všetkému rozruchu TikTok neostal bez kontroverzie. Sociálne médium používalo populárne videá nahraté na platforme vo svojej súčasnej externej kampani určenej na propagáciu. Na tom by možno nebolo nič zlé, až na to, že spoločnosť neinformovala, ani nekompenzovala tvorcov videí.

Úspech TikTok uznal aj Mark Zuckerberg, ktorý sa rovno pokúsil konkurovať spustením vlastnej aplikácie Lasso v novembri 2018.  Nanešťastie pre Facebook, Lasso sa nepodarilo zaujať používateľov. Vo februári 2019 malo Lasso v USA iba biednych 70-tisíc používateľov.

2. Influencer marketing bude rásť, nie zmenšovať, ako predpovedali iní marketéri

„Spotrebitelia vyhľadávajú pri nákupných rozhodnutiach recenzie a overené názory. Toto vytvorilo veľkú príležitosť pre influencerov a značky, aby sa spojili a vytvorili autentické vzťahy s publikom,“ povedal Ben-Itzhak.

Veľké spotrebiteľské značky v oblasti krásy, módy, ecommerce a automobilov sa v roku 2019 pustili do influencer marketingu a zistili, že ich snahy pritiahli viac predajov. Vedúce značky ako Estee Lauder, Boss a Burberry sa explicitne vyjadrili, že influencer marketing hrá kľúčovú rolu v ich úspechu na sociálnych médiách.

Podľa Socialbakers, môžeme očakávať zvýšenie týchto investícii v roku 2020, čo pomôže spraviť z influencer marketingu odvetvie s hodnotou 10 miliárd dolárov (8,9 miliárd eur).

Podľa údajov Socialbakers, v minulom roku:

  • narástli sponzorované reklamy o viac než 150 %,
  • počet influencerov, ktorí používajú hashtag #ad (aby vyjadrili sponzorstvo) sa zdvojnásobil,
  • mikroinfluenceri sa stali dôležitejšími a v súčasnosti pozostávajú z väčšiny influencerov (vyše 75 % všetkých influencerov v Severnej Amerike sú mikroinfluenceri).

Travel influenceri sú úspešnou case study

Zdroj fotografie: unsplash.com

3. Nastal čas pre virtuálnu a rozšírenú realitu

Virtuálna realita bola dlho spájaná s odvetvím videohier alebo s veľkými hollywoodskymi filmami. No v Socialbakers si myslia niečo iné.

„Zatiaľ čo niektorí technologicky orientovaní marketéri experimentovali s VR, väčšina ľudí robí chybu v tom, že podceňujú jej potenciál. Za VR vidia potenciál iba v možnosti získavania pozornosti. V Socialbakers vieme, že VR predstavuje veľkú príležitosť pre marketérov, pretože môžu zaujať publikum, vybudovať povedomie značky alebo poháňať objavovanie produktu a nákup.

Predstavte si, že dáte zákazníkom príležitosť prehliadať produkty cez virtuálne šatníky a virtuálne showroomy a dáte im takmer ako keby živý zážitok s produktom predtým, než ich presvedčíte o kúpe. Hoci to môže trvať 5-10 rokov ešte než sa to rozšíri vo veľkom, VR technológie sľubujú mocnú zbraň v arzenáli maloobchodných predajcov. V roku 2020 očakávajte viac experimentov,“ povedal Ben-Itzhak.

Virtuálna realita má svoj potenciál

Zdroj fotografie: unsplash.com

4. Social commerce platformy narastú

Podľa údajov Socialbakers, obsah súvisiaci s nákupom, vrátane nákupných zážitkov využívajúcich virtuálnu realitu na sociálnych médiách sa rapídne zvyšuje. Platformy reagujú pridaním viac e-commerce funkcií.

Instagram už pre vybrané značky spustil funkciu Instagram Shopping. Umožňuje spoločnostiam poskytovať používateľom pohlcujúcu skúsenosť, aby objavili a spoznali produkty, spolu s odkazom na ich nákup.

Facebook rodina aplikácii pozostávajúca z WhatsApp, Messengera a Facebook skupín už ponúka nástroje pre zákaznícku starostlivosť a komunitný manažment, takže všetky aktivity predajného lievika – od objavenia produktu po predaj a nasledovnú zákaznícku starostlivosť sa môžu uskutočniť na sociálnych médiách. Facebook dokonca spúšťa vlastnú kryptomenu – Libru.

„Rok 2020 môže byť rokom, kedy sa social commerce naplno spustí, pretože viac a viac zákazníkov nakupuje priamo od platforiem sociálnych médií namiesto prechodu na webstránku e-shopu, alebo aplikácie po objavení produktu,“ tvrdí Ben-Itzhak.

Instagram Shopping bude jedného dňa aj u nás

Zdroj fotografie: adweek.com

5. Boj o výdavky na reklamu medzi Facebookom a Instagramom

Kto vyhrá bitku o výdavky na reklamu – starý a veľký Facebook, alebo súčasný miláčik publika Instagram? Odpoveď je jednoznačne Facebook, nakoľko spoločnosť vlastní obe platformy. Socialbakers nedávno analyzovala dáta, aby určila, kam výdavky na reklamu smerujú a čo môžeme očakávať v novom roku.

„Naše dáta preukázali, že zatiaľ čo marketéri pokračovali vo zvyšovaní výdavkov na Instagrame, viac než 60 % celkových výdavkov na reklamu  je umiestnených do Noviniek (News Feed) na Facebooku. Instagram novinky (feed) sú na 2. mieste s 20 %, nasledované s Príbehmi (Stories) s 10 %, zatiaľ čo zvyšných 10 % je rovnomerne rozdelených medzi Odporúčaným videom na Facebooku a Facebook instreamovou  videoreklamou.

Celkovo značky míňajú iba okolo 1/3 svojho celkového rozpočtu na Instagram, ktorý je platformou s najvyšším engagementom. Toto vyvoláva otázku či značky získavajú zo svojej investície čo najviac engagementu,“ tvrdí Ben-Itzhak.

Socialbakers verí, že veľký potenciál je v Odporúčanom videu na Facebooku, ktoré má druhú najväčšiu mieru prekliku (CTR) s takmer 0,8 %, no iba malé % výdavkov na reklamu.

„Požiadavka na marketérov je sústrediť sa na optimalizovanie inzerovaného obsahu a personalizácie reklamných skúseností. Vyrovnanie sa s plošnými stratégiami naprieč kanálmi neprinesie požadované výsledky,“ tvrdí Ben-Itzhak.

Facebook je tak efektívny nástroj online marketingu. Využite ho vo svoj prospech pomocou našej služby Facebook reklama.

Buďte o krok vpred

Získajte novinky z online marketingu ako prvý:

* indicates required