December je v plnom prúde a ani sme si neuvedomili a Vianoce sú za rohom. Napriek náročnému obdobiu, ktoré máme za sebou a ktoré sa s veľkou pravdepodobnosťou stále nekončí sa už tešíme na to, ako sa s našimi najbližšími stretneme pri vianočnom stole.
Ako sa na Vianoce pripravujú marketingoví pracovníci? Predvianočné obdobie je v online marketingu každoročne veľká výzva odhliadnuc aj od COVID-19. V nasledovnom článku sme sa rozhodli sumarizovať niekoľko tipov pre vás, ktoré by pre marketing vašej firmy mohli byť prospešné.
Pridajte do svojej značky kúsok Vianoc
Ozvláštnite svoju značu, logo, či produkty vianočným motívom, a dodajte jej tak nádych sviatočnosti. Propagujte ho potom v predvianočnom období prostredníctvom vašich sociálnych sietí a všetkých propagačných materiálov, ktorými komunikujete s vaším cieľovým publikom.
Myslite na sociálne siete
Myslite hlavne na online prostredie. V týchto časoch je to nesmierne dôležité nielen počas Vianoc. Uistite sa, že váš web a všetky sociálne siete vyžarujú toho správneho vianočného ducha. Prihovárajte sa svojej cieľovej skupine a myslite na detaily. Vytvárajte špeciálne ikony, upravte logo, pridávajte rôzne efekty a buďte kreatívny.
Nezabúdajte na e-mail marketing
Mnoho firiem posiela svojim potencionálnym klientom e-maily až počas sviatkov a zahlcuje im e-mailové schránky. Buďte o krok vpred a začnite na svojej kampani pracovať ešte pred vypuknutím vianočnej hystérie. Dajte svojej cieľovej skupine čas a predstavte jej svoj najlepší produkt či službu v dostatočnom predstihu. Ponúknite im aj niečo navyše, napríklad zľavu v prípade objednávky do určitého dátumu.
Pošlite pohľadnice svojím verným zákazníkom
Nájdite si čas a rozpošlite vianočnú pohľadnicu svojím zákazníkom ako vyjadrenie vďaky za prejavenú dôveru. Pri odosielaní prianí nepropagujte svoje služby. Cieľ nie je predaj, ale nadviazanie a prehĺbenie vzťahu s už existujúcimi klientmi. Pokiaľ chcete svojich zákazníkov prekvapiť ku koncu roka milým darčekom v podobe fľaše vína, či kvalitnej čokolády, neváhajte, určite to patrične ocenia.
Doprava zdarma
Ak vlastníte e-shop, pripravte vašim zákazníkom vianočný darček v podobe dopravy zdarma. Vyčleňte si jeden deň a ponúknite bezplatnú dopravu vašim zákazníkov až domov. Doprava zadarmo je veľmi lákavým bonusom pre mnohých zákazníkov. Veľa z nich totiž nedokončí objednávku pri pripočítaní položky za dopravu a opúšťa stránku bez potvrdenia.
Na záver
Celý tím Digitalmana vám praje krásne a ničím nerušené prežitie vianočných sviatkov. A hlavne, želajme si, aby nový rok bol ešte úspešnejší ako ten s ktorým sa práve lúčime. Krásne Vianoce!
Matej Tóth je zakladateľom a CEO úspešnej online marketingovej agentúry Digitalman. Svojej práci sa venuje už 15 rokov, pričom má bohaté skúsenosti nielen zo Slovenska a Čiech, ale aj z krajín ako sú: Rakúsko, Nemecko a Veľká Británia. Svojou odbornosťou a skúsenosťami v oblasti online marketingu je Matej rešpektovanou osobou v odvetví. Jeho prístup k práci je zameraný na kreativitu a inováciu, pričom jeho cieľom je vytvárať kampane ktoré prinášajú výsledky.