SEO bežne nespadá iba do jednej oblasti digitálneho marketingu, ide o komplexný a multidisciplinárny prvok, ktorý ak máte dobre nastavený, dokáže veľmi výrazne podporiť jednotlivé kampane. V prvom rade ide o stratégiu sociálnych médií a o snahu o zlepšenie sociálnych signálov na webových stránkach. Prepojenie medzi sociálnymi signálmi a SEO je nepriamy vzťah, čo znamená, že sociálne signály nevedú k lepší pozíciám. Na druhej strane zase sociálne médiá súvisia s úsilím v oblasti SEO, a preto je z hľadiska digitálneho marketingu dôležité tento vzťah využiť.

Čo sú sociálne signály?

Sociálne signály sú akékoľvek interakcie s profilom sociálnych médií alebo jeho obsahom. Z hľadiska marketingu sociálnych médií sú tieto interakcie jednoducho zapojením do sociálnych médií, ale z hľadiska SEO sú to signály, ktoré pomáhajú vyhľadávacím nástrojom ako Google pochopiť identitu, popularitu a spoľahlivosť používateľa, profilu alebo príspevku. Keď vezmeme do úvahy všetky rôzne platformy sociálnych médií, dôjdeme k bodu, že existuje veľa typov metrík, ktoré možno kategorizovať ako sociálne signály.

na stole polozena kava, vedla zapisnik s perom a ruky cloveka, ktory ma v telefone otvoreny prispevok, ide ho komentovat

Interakcie sociálnych sietí:

Facebook: Follow, páči sa mi to, nepáči sa mi to, možnosť komentovania, zdieľanie, zhliadnutie

Instagram: Follow, lajkovanie, zdieľanie, zaradenie medzi obľúbené, uloženie

Twitter: Follow, tweety, retweety, citovanie tweetov

Pinterest: Follow, pripnutie, zobrazenie

LinkedIn: Spojenia, lajky, komentáre, zdieľania

Sú sociálne signály hodnotiacim faktorom?

Google sa pri určovaní hodnotenia webových stránok spolieha na viac ako 200 hodnotiacich faktoroch, často však SEO úplne nesúhlasí s úlohou sociálnych signálov pri hodnotení.

Reálny posun v tejto oblasti prišiel až v roku 2022, kedy dal Google najavo, že na tejto problematike pracuje. Povesť tvorcu webových stránok sa stáva čoraz dôležitejším indikátorom kvality pre organické SEO a Google sa v tomto opiera o sociálne médiá, aby tak lepšie pochopil autorstvo.

S určitosťou teda môžeme povedať, že Google venuje pozornosť stránkam sociálnych médií webových stránok a profilom tvorcov obsahu.

vyhladavanie na googli, linkgraph

Ako sociálne signály ovplyvňujú SEO?

Realita je taká, že SEO stále využíva štúdie a experimenty, aby sa zistil presný vplyv sociálnych signálov. Aj napriek tomu, že neexistujú jasné pravidlá, ako zlepšiť sociálne signály pre SEO a mnohé štúdie sa nezhodujú, môžeme uviesť niekoľko silných záverov o nepriamom vplyve sociálnych signálov na hodnotenie. Napríklad na základe toho, ako sa potvrdené faktory hodnotenia prekrývajú s prítomnosťou webovej stránky v sociálnych médiách.  

Profily na sociálnych sieťach

Google už dnes indexuje profily sociálnych médií, práve preto sa umiestňujú vo výsledkoch vyhľadávania. A keďže Google chce prepojiť webové stránky s príslušnými stránkami sociálnych médií, existujú teda signály, ktoré spájajú webové stránky s konkrétnymi adresami URL profilu. Hoci je to menej dôležité, prehodnotenie vplyvu cieľových kľúčových slov na výsledky vyhľadávania je dôležité pre stratégiu riadenia reputácie SEO. Preto, ak zadáte názov firmy do Googlu, je pravdepodobné, že príslušné sociálne siete sa zobrazia na hneď prvej strane.

Konkrétne pre Twitter Google zobrazuje tri najnovšie tweety, treba však poznamenať, že jednotlivé interakcie sa už nezobrazujú. Nie je teda známy počet lajkov, ani žiadne retweety.

Viac zdieľaní na sociálnych sieťach môže viesť k väčšiemu počtu spätných odkazov. V celej histórii vyhľadávania boli spätné odkazy vždy najdôležitejším faktorom hodnotenia.

Ak riešime problematiku sociálnych signálov, veľmi dôležitým prvkom je prepojenie hodnotného obsahu na sociálnych sieťach.  

 Prvým krokom k prepojeniu je byť videný. Sociálne signály sú ideálnym spôsobom, ako dosiahnuť to, aby obsah videlo väčšie publikum, a preto môžu byť súčasťou stratégie budovania odkazov.

Kvalitnému obsahu sa darí na sociálnych sieťach aj vo vyhľadávaní

Ak si vezmeme hypotetickú situáciu, kedy bola webová stránka na sociálnych sieťach zdieľaná tisíckrát, samozrejme s lajkami, komentármi a inými interakciami, získava tým dostatok sociálnych dôkazov, na to, že Google vyhodnotí, že s najväčšou pravdepodobnosťou disponuje hodnotným obsahom.

Vytváranie kvalitného obsahu pomôže zlepšiť viditeľnosť a výkonnosť v oboch digitálnych kanáloch, v prípade, že je obsah zdieľaný na sociálnych sieťach a že sa optimalizuje pre organické SEO.

10 tipov, ako zlepšiť sociálne signálny pre SEO

Zlepšenie sociálnych signálov môže mať pozitívny vplyv na SEO a taktiež aj na ďalšie oblasti stratégie digitálneho marketingu.

Prinášame zopár rád, ako zlepšiť sociálne signály, ktoré budú generovať vedľajšie výhody a zlepšia tak celkovú viditeľnosť webových stránok.

1. Prepojte web s profilovými stránkami sociálnych médií

Google sa snaží prepojiť webové stránky s účtami sociálnych médií. V podstate je možné tento krok spraviť namiesto Googlu a to tým, že budú webové stránky odkazovať aj na profilové stránky sociálnych médií a naopak. Ide o veľmi dôležitý krok. Najideálnejšie miesto na odkazy na sociálne siete je päta stránky.  Toto prepojenie uľahčuje recipientovi hľadanie ďalších dôležitých URL adries súvisiacich so značkou.

Prepojenie socialnych sieti a webovej stranky digitalman.sk

2. Optimalizujte sociálne profilové stránky

Presne tak, ako webové stránky, či blogové príspevky, aj profilové stránky sociálnych sietí môžu ťažiť z optimalizácie na stránke.

Zahrnutie cieľových kľúčových slov do sekcie O nás, Službách, Produktoch alebo iných upraviteľných oblastiach, ktoré umožňujú rôzne profily sociálnych médií, môže spoločnosti Google pomôcť pochopiť vzťah webovej lokality ku kľúčovým slovám.

Je dôležité vyplniť každú sekciu svojho profilu, pretože Google bude prehľadávať a vykresľovať obsah týchto stránok, aby pochopil, o čom je firma. Každá oblasť preto poskytuje viac príležitostí na pridanie dôležitých kľúčových slov súvisiacich s podnikaním.

3. Nárokujte si Panel znalostí

Panely znalostí Google sú funkciou SERP, ktorá pre používateľov konsoliduje všetky kľúčové informácie o značke vrátane profilov sociálnych médií.

Najčastejšie sa umiestňujú na základe bežných vyhľadávaní alebo keď niekto hľadá názov firmy.

Google automaticky generuje znalostné panely, čo znamená, že neexistuje žiadny spôsob, ako ho odoslať, v prípade, že značka ešte žiadny nemá.

Ak sa však v danej firme zobrazuje panel znalostí, nezabudnite si ho nárokovať. To umožňuje priamejšie komunikovať so spoločnosťou Google o podstatných informáciách.

4. Pravidelne propagujte obsah na sociálnych platformách

Ak pravidelne zverejňujete obsah na webových stránkach, ako sú blogy, články alebo e-knihy, mali by ste tiež pravidelne propagovať tento obsah na svojich účtoch sociálnych médií.

Čím viac príspevkov a obsahu zdieľate na platformách sociálnych médií, tým viac príležitostí máte na získanie rôznych interakcií. Nástroje na správu sociálnych médií, ako je Sprout Social, môžete použiť na plánovanie a automatizáciu svojich príspevkov na účty Twitter, Facebook, LinkedIn a Instagram.

Tu je niekoľko tipov, ako zdieľať obsah svojich webových stránok na dennej báze:

  • Odkazujte na najnovší obsah hneď po jeho zverejnení.
  • Uverejňujte a odkazujte na akýkoľvek aktualizovaný obsah.
  • Zdieľajte relevantný obsah na svojej webovej lokalite a odkazujte naň, keď sa oblasť tém objaví v správach, konverzáciách alebo trendoch vo vašom odvetví.
  • Keď používateľ komentuje otázku týkajúcu sa konkrétnej témy, služby alebo produktu, odpovedzte odkazom na iný relevantný obsah na vašej webovej lokalite, ktorý odpovedá na jeho otázku.

5. Pridajte sociálne doplnky, aby sa dal obsah jednoducho zdieľať

Je pravdepodobné, že návštevníci webových stránok budú zdieľať obsah. Uistite sa preto, že je daný obsah ľahko zdieľateľný.  

Snažte sa nabádať používateľov, aby klikali na sociálne ikony.

6. Vytvárajte klikateľnejší obsah pomocou kariet Twitter a značiek Open Graph

Ak chcete, aby webové stránky pri zdieľaní zaujali používateľov sociálnych médií, použite značky Open Graph a karty Twitter.

Sú to jednoducho časti metadát, ktoré ovplyvňujú, ako webový obsah vyzerá pri zdieľaní na platformách sociálnych médií. Tu je príklad postu na Twitteri „Súhrn s veľkým obrázkom“.

Chýbajúce značky Open Graph a karty Twitter môžu spôsobiť, že váš obsah bude menej klikateľný pri zdieľaní na sociálnych médiách. Tejto webovej stránke napríklad chýba vlastnosť „twitter: obrázok“.

V porovnaní s webovou, ktorý má presne definované vlstnosti a tak aj post je na oko príťažlivý a lákavý.

7. Aktívne odpovedajte na komentáre a zdieľania

Súčasťou zvyšovania vašich sociálnych signálov je byť „aktívny“ na sociálnych médiách. To znamená odpovedať na komentáre a zdieľania a ukázať používateľom, že váš profil spravuje skutočný človek.

Aktívne odpovedanie na komentáre a zdieľania môže znamenať aj viac príležitostí na zdieľanie ďalších relevantných odkazov na iné stránky na webe s používateľmi.

Ak ste zaneprázdnení riadením iných častí svojho podnikania, zvážte najatie marketingového manažéra sociálnych médií alebo outsourcing svojich úloh v oblasti sociálnych médií agentúre.

8. Zdieľajte obsah iných ľudí a rozvíjajte partnerstvá

Aj vaša konkurencia sa snaží zvýšiť angažovať na sociálnych sieťach a získať viac sledovateľov. Zdieľanie hodnotného obsahu z iných webových stránok môže byť skvelým spôsobom, ako budovať partnerstvá a ukázať, že ste aktívnym členom danej komunity. Retweetujte ďalší obsah, ktorý považujete za hodnotný, alebo poďakujte ľuďom za zdieľanie toho vášho. Zverejnite obsah na Instagrame, ktorý si ceníte. V budúcnosti to môže znamenať viac zdieľaní alebo inej interakcie.

9. Neplaťte za falošných sledovateľov alebo zapojenie

Hoci je zapojenie sociálnych médií prospešné, falošné sledovanie a zapojenie robotov alebo počítačového softvéru, prinesie viac škody ako úžitku. Realita je taká, že platformy sociálnych médií sa zlepšujú v identifikácii a odstraňovaní robotov zo svojich platforiem.

Napriek tomu, že tento krok môže krátkodobo pomôcť, s najväčšou pravdepodobnosťou ide o dočasné riešenie, ktoré nemusí skončiť dobre.

10. Zvýšte reputáciu svojich kreatívcov na sociálnych sieťach

Google v poslednom období venuje väčšiu pozornosť tvorcom obsahu webových stránok. Vyhľadávacie nástroje prehliadačov tiež používajú platformy sociálnych médií na lepšie pochopenie autority autorov. Pozdvihnite tvorcov webového obsahu tak, že do blogových príspevkov a článkov pridáte životopisy autorov. Prepojenie s ich profilmi na sociálnych sieťach a ich označovanie pri zdieľaní ich obsahu sú spôsobmi, ako zvýšiť jednak ich reputáciu ako odborných tvorcov a vám to zvýši rentabilitu webu.

Vzťah Googlu medzi sociálnymi signálmi a SEO je dôležitý a každý podnik môže skombinovať svoje sociálne médiá so SEO stratégiami, aby tak zvýšil online prítomnosť a viditeľnosť. Investovanie do oboch stratégií je strategický a nákladovo efektívny spôsob rastu. Uistite sa teda, že máte správnych členov tímu, ktorí vykonávajú každodenné úlohy potrebné na zvýšenie sociálnych signálov. Po určitom čase s najväčšou pravdepodobnosťou prídu merateľné výsledky!

Error: Your requested Widget "Mailchimp Sign-Up form" is not in the "Widgets for Shortcodes" sidebar