Ak pracujete v marketingu, určite si uvedomujete zásadnú vec: nemáte čas na zbytočné informácie. Ničnehovoriace údaje, štatistiky, ktoré neviete využiť vo váš prospech a množstvo dát, ktoré si už ani nemáte kam uložiť, vám zbytočne berú čas a energiu, ktorú môžete investovať inak. Ako jednotlivec aj ako agentúra potrebujete relevantné informácie, ktoré poslúžia vašim terajšim klientom, a ktoré viete využiť na získanie nových.

Práve preto sa v tomto článku pozrieme na relevantné štatistiky, ktoré sa týkajú platformy, ktorú dobre pozná každý PPC a SEO špecialista: Google Ads (alebo Google Adwords).

Všeobecné štatistiky o Google vyhľadávaní

  1. Denný počet Google vyhľadávaní je 3,5 miliardy. (Zdroj: Internet Live Stats)
  2. Množstvo Google vyhľadávaní stúpa medziročne o cca. 10 %. (Zdroj: Internet Live Stats)
  3. Každoročne je približne 16 až 20 % vyhľadávaní úplne nových: nikdy predtým ich nikto nepoužil. (Zdroj: Internet Live Stats)
  4. 90 % vyhľadávaní na počítači sa deje na Google. (Zdroj: Statista)
  5. 35 % produktových vyhľadávaní začína na Google. (Zdroj: eMarketer)
  6. 34 % vyhľadávaní cez funkciu “blízko mňa” na počítačoch a tabletoch vedie k reálnym návštevám kamenných predajní. (Zdroj: HubSpot)
  7. Priemerná dĺžka Google vyhľadávania je menej ako 1 minúta. (Zdroj: Moz)
  8. Zoznamky majú najvyššiu mieru prekliku (CTR) pri platených výsledkoch Google Ads: až 6 %! (Zdroj: WordStream)
  9. Organické výsledky Google vyhľadávania, ktoré majú 3-4 slová, majú vyššiu mieru prekliku ako výsledky s 1-2 slovami. (Zdroj: Smart Insights)
  10. Google už indexoval stovky miliárd webstránok. Odhadom je veľkosť indexu cca 100 000 000 GB. (Zdroj: Google)
  11. Takto vyzeralo vyhľadávanie podľa dĺžky zadaného výrazu (Zdroj: Rand Fishkin):
    • 1 slovo: 21,71 %
    • 2 slová: 23,98 %
    • 3 slová: 19,60 %
    • 4 slová: 13,98 %
    • 5 slov: 8,70 %
    • 6 a viac slov: 12,12 %
  12. Počet vyhľadávaní vo formáte “__ to avoid” (v preklade: __, ktorým sa treba vyhnúť) stúpol o 150 %. (Zdroj: Google)
  13. Počet vyhľadávaní vo formáte “is __ worth it?” (v preklade: stojí __ za to?) stúpol o 80 %. (Zdroj: Google)
  14. Približne 8 % vyhľadávaní v Google sú otázky. (Zdroj: Moz)
  15. “What is Bitcoin?” a “What is racketeering?” boli najpopulárnejšie vyhľadávania typu “What is…” v roku 2018. (Zdroj: Observer)
  16. “How to vote” a “How to register to vote” boli najpopulárnejšie vyhľadávania typu “How to…” v roku 2018.  (Zdroj: Observer)

Ako sme naznačili aj v úvode, je dôležité venovať sa tým informáciám, ktoré viete aj naozaj využiť. Poďme sa teda pozrieť viac do hĺbky na to, ako to môžete urobiť aj vy.

Ako tieto informácie využiť pri Google Ads (Google Adwords)

Investujte do search engine marketing, ktorý je dnes už nepostrádateľný. Každoročne  vidíme, že množstvo príležitostí len stúpa. Práve počet vyhľadávaní cez Google tiež rastie a vďaka Google Ads a organickým výsledkom môžete na svoju webstránku prilákať viac klientov.

Využívajte Google Shopping. Hoci stále platí, že väčšina zákazníkov začína na Amazone, z vyššie uvedených štatistík je zrejmé, že aj na Google hľadajú milióny klientov. Vďaka Google Shopping im môžete ukázať svoj produkt, tak načo čakáte?

Viac ako tretina vyhľadávaní sú 4- a viacslovné spojenia. Využite túto informáciu pre svoj benefit. Dlhšie výrazy sú špecifickejšie, a teda majú menej konkurencie. Vďaka tomu vám za dostupnú cenu prilákajú na web ľudí.

Výsledky Google vyhľadávania v mobile

52 % globálneho internet trafic pochádza z mobilných zariadení. Trendy sa menia a ak chcete, aby v tomto svete ľudia vaše služby alebo produkty našli, musíte svoj marketing prispôsobiť publiku. Okrem toho, počítače a mobily sú diametrálne odlišné, pokiaľ ide o zobrazovanie výsledkov vyhľadávania.

Conor Bond z WordStream blogu to ilustroval skvelými príkladmi zo svojho vlastného vyhľadávania. Kým na počítači sa mu bez toho, aby musel “skrolovať”, zobrazia všetky 4 platené Google pozície, na mobile uvidí pri zadaní rovnakých slov len prvý platený inzerát. Pozícia toho vášho je teda v prípade mobilných zariadení kľúčová, ak chcete, aby vám Google Ads naozaj generovali prekliky, o čo viac aj zarábali.

Ak si nie ste istý, ako vašu aktuálnu pozíciu zlepšiť, alebo vás zaujíma celková analýza vašej stratégie, využite možnosť bezplatnej konzultácie – prihláste sa už dnes.

Pozrime sa však spoločne na ďalšie zaujímavé údaje o mobilnom vyhľadávaní.

17.  60 % Google vyhľadávaní sa dnes zadáva na mobiloch. Pred piatimi rokmi to bolo takmer o polovicu menej (34 %). (Zdroj: Statista)

18. Google zachytáva 95 % trhu, pokiaľ ide o vyhľadávanie na mobile v U.S. (Zdroj: Statista)

19. Približne tretina všetkých vyhľadávaní na mobile je spojená s geolokáciou. (Zdroj: Blue Corona)

20. 65 % klikov na platené linky (Google Ads) pochádza z mobilov. (Zdroj: Statista)

21. Priemerný CTR pri Google reklamách zobrazených na mobiloch je 4,1 %. To je takmer o jedno celé percento viac ako pri reklamách zobrazených na počítači a tablete (3,17 %). (Zdroj: WordStream)

22. Organické výsledky sú úplne iná šálka kávy. Kým používatelia mobilov kliknú na organický výsledok približne v 41 % prípadov, na počítači sa toto číslo šplhá až na 62 %. (Zdroj: Moz)

23. Najvyššiu mieru prekliku vôbec majú inzerenti v oblasti cestovania a turizmu. Je to až 5,36 %. (Zdroj: WordStream)

24. 50 % vyhľadávaní použítím funckie “blízko mňa” končí reálnou návštevou obchodu. (Zdroj: SEO Expert Brad)

25. Až 42 % tzv. brand interactions, ktoré vznikajú na mobilných zariadeniach, sú spojené aj s Google vyhľadávaním. (Zdroj: Blue Corona)

26. Záujem používateľov mobilov o miesta, ktoré sú práve otvorené v čase vyhľadávania, sa od roku 2015 strojnásobil. (Zdroj: Blue Corona)

27. Vyhľadávané výrazy na mobile sú v podstate rovnako dlhé ako výrazy na počítači. (Zdroj: Moz)

Ako tieto dáta využiť pri inzerovaní na mobilných zariadeniach?

Mobilný marketing je najlepším kamarátom kamenných predajní.

Vo viac ako 30 % prípadov používatelia hľadajú riešenia, ktoré sú k nim blízko. Keď do svojho vyhľadávania špecificky zadajú “v mojom okolí”, je tam vysoká pravdepodobnosť, že naozaj nejaký obchod aj navštívia. Navyše sa v posledných rokoch radikálne zvýšil počet návštevníkov tých obchodov, ktoré sú otvorené v čase hľadania. To znamená, že ak vlastníte kamennú predajňu alebo takému obchodu spravujete marketing, jednoducho vás musí byť na mobile vidieť.

Vzostup mobilných zariadení vplýva rozdielne na rozličné oblasti trhu. Tieto informácie by mali ovplyvňovať vaše rozhodnutie, no okrem nich by ste mali disponovať dátami o trhu, na ktorom pracujete. Vyhľadávanie pre jedlo a pre bankovníctvo sa líši, preto sa nestane, že reštaurácia a banka bude mať rovnakú mobilnú marketinkgovú stratégiu. A je to tak v poriadku. Unikátny klient, unikátne riešenie.

Záverom

Výsledky týchto 27 údajov môžeme zhrnúť do jednej pravdy: search engine marketing je úžasný spôsob, ako umožniť vašej firme rásť.

Isto viete, že by ste mali vašich klientov oslovovať tam, kde už sú. Z roka na rok viac a viac používateľov hľadá riešenie na Google. Ak teda chcete byť úspešní, využite to vo svoj prospech. Dajte im vedieť, že existujete a že máte práve to, čo hľadajú.

Neviete úplne, kde začať? Chceli by ste si overiť, že vaša stratégia naozaj funguje? Potrebujete nastaviť Google Ads kampane alebo zlepšiť váš web? Využite možnosť bezplatnej konzultácie: radi vám pomôžeme. Kliknite sem a prihláste sa už dnes.

Buďte o krok vpred 🥇

Získavajte novinky zo sveta online marketingu ako prvý.