Mnoho majiteľov najmä menších firiem si chce Google reklamy spravovať po svojom. Po tom, čo im agentúra nastaví účet, sa rozhodnú ďalej nespolupracovať. Navonok sa to zdá byť logické: veď mám všetko nastavené, prečo by som mal mesačne platiť za niečo, čo dokážem aj ja? Myslíme si však, že Google reklama nie je ani tak otázkou peňazí, skôr otázkou výsledkov. A podobne, ako sa vy vyznáte vo vedení firmy, sa špecialisti vyznajú v reklamách. V tomto článku vám priblížime 4 dôvody, prečo by ste ich teda mali nechať na nich.

1. Samotná platforma sa často mení

Vedeli ste, že koncom minulého roka (2018) sa platforma Google Ads radikálne zmenila kvôli? UI (User Interface) vyzerá úplne inak ako predtým a aj profíci, ktorí tam trávime denne viac ako 8 hodín sme chvíľu tápali a niektoré možnosti znovuobjavili až časom.

Zmien je tak veľa, že Google má samostatnú webstránku, na ktorej oznamuje každú zmenu a novinku, ktorú zavádza. Od augusta 2018 do vydania tohto článku v januári 2019 tam pribudlo 35 noviniek. 35!

Tieto ani zďaleka nie sú všetky zmeny. Ročne UI prechádza stovkami až tisíckami malých zmien. Nie sú radikálne, ale sú dosť veľké na to, aby ovplyvnili efektívnosť a najmä produktivitu pri nastavovaní reklám. Toto sa netýka len presúvania kolóniek, ktoré už poznáme. Pridávajú sa aj nové možnosti, ktoré vo veľkom ovplyvňujú váš účet, napríklad automatické dopĺňanie reklám alebo možnosť zvoliť blízku zhodu pri kľúčových slovách.

Ako sa vysporiadate s týmito zmenami, ak o nich ani neviete?

Nájdete si špecialistu, ktorý sa živí naozaj len tým, aby si tieto zmeny a ich vplyv na výsledok svojej práce ustrážil. Ten vám najlepšie poradí, ako reagovať na zmeny a ako neustále vylepšovať nastavenie vašich reklám tak, aby vám rástla klientela aj obrat.

TIP: Jednou zo zmien bolo aj vylúčenie zobrazovania reklám v mobilných aplikáciách. Viete, ako si to nastaviť dnes? Poradíme vám v tomto článku

prečo platiť špecialistovi za spravovanie PPC reklamy

2. PPC reklamy sa neustále vyvíjajú a pohľad špecialistov na ne takisto

Okrem rozhrania sa zmenilo aj to, čo všetko dnes môžeme nastaviť. Podrobne sa o tom rozpísali aj na ZATO marketing, kde spomínajú viacero príkladov z praxe.

“Pracujem pre klienta, ktorému som účet nastavil pred 5 rokmi. Naposledy som zmeny v nastaveniach zabudoval v roku 2018. Znamená to, že pôvodné nastavenie bolo nesprávne? Vôbec nie. Na vtedajšie pomery to bolo to najlepšie riešenie na trhu. Ako sa však učíme my ako jedinci a aj náš priemysel, nachádzame stále lepšie spôsoby, ako prezentovať naše kampane,” píše autor blogu.

Okrem toho tiež priznal, že ich agentúra má jedného klienta, o ktorých sa starajú po celú svoju existenciu a poslednú zmenu zaviedli len pred pár mesiacmi.

Je to celkom logické.

Pred pár rokmi by vás za spoliehanie sa na automatizáciu vysmial každý lepší PPCčkar. Dnes majú Google aj Bing taký kvalitný algoritmus, že využívanie automatizácie je eso v rukáve. Reklamy sa jednoducho vyvíjajú.

Ak venujete všetok svoj čas a energiu niečomu konkrétnemu, zaručene v tej oblasti dosiahnete lepšie výsledky. Práve preto vám napríklad manažér digitálnej stratégie, ktorý okrem PPC musí zabezpečovať aj emaily, obsahový marketing, SEO a len raz za čas stíha pozrieť vaše PPC reklamy, jednoducho neprinesie to najlepšie, čo sa dá.

špecialista sa vám postará o PPC reklamy

3. Správanie zákazníkov sa tiež stále mení

Prečo sa nedá nastaviť Google reklama “raz a poriadne”?

Pretože správanie zákazníkov, na ktorých cielite, sa neustále mení. Pravdepodobnosť, že nakúpia cez mobil, je tento rok vyššia ako kedykoľvek predtým. Počet vyhľadávaní stúplo na viac ako 3,5 bilióna (denne!) a z toho je 15 % vyhľadávaní úplne nových. Používatelia menia svoje správanie aj podľa rôznych období a ďalších faktorov. Navyše, aj vaša konkurencia sa mení: mení svoju stratégiu, je dravejšia alebo naopak menej dravá, vznikajú ďalšie firmy alebo ich viacero v istom období zanikne…

Faktorov, ktoré oplyvňujú to, ako sa zákazníci zachovajú, je množstvo.

Preto je pre vás kľúčové uvedomiť si, že aj v online svete neustále pracujeme so živými ľuďmi, a preto je dôležité mať nepretržite monitorované reklamy. A pokiaľ by vám tieto tri dôvody nestačili, dovoľte nám poukázať na posledný, ale veľmi podstatný…

4. Špecialista zvládne viac vecí a urobí ich (pravdepodobne) lepšie

Týmto nechceme povedať, že sa to neviete naučiť aj vy. Máte však svoju firmu, svoje podnikanie, svoje ciele, na ktorých pracujete. A kvalitný PPCčkar má zase svoje úlohy, ktoré zvláda. Porovnajme si to na príklade, ktorý poznáme snáď všetci: automechanik.

Ak by som ja pracovala 1 hodinu na mojom aute…

A môj mechanik by pracoval 1 hodinu na mojom aute…

Výsledky by boli radikálne odlišné.

V mojom prípade by som mala okolo seba rozhádzané náradie, ktoré neviem použiť. Motor by bol rozobratý a niekoľko častí by chýbalo. Na zemi by boli rozsypané matice, o ktorých by som nevedela, odkiaľ sa zjavili. A pravdepodobne by kdesi v diaľke bolo počuť sirény.

V prípade automechanika by mi za hodinu skontrolovať motor, brzdy, kolesá a pravdepodobne by mi navrhol, čo potrebujem vymeniť alebo na čo si mám dať pozor.

PPC je podobné. Riešime konkrétne problémy, vyhľadávame možné riziká, analyzujeme a navrhujeme riešenia. Kvalitný správca reklám toto dokáže urobiť za kratší čas jednoducho preto, že je v tom zbehlý. Vďaka tomu urobí aj viac než človek, ktorý musí okrem reklám manažovať ďalšie oblasti marketingu.

Záverom

Možno nám dáte za pravdu, keď povieme, že na niektoré veci je lepšie zaplatiť si špecialistu. Ak netušíte, kde začať, koľko by také služby mohli stáť alebo si len chcete overiť, ako zmeny v Google Ads ovplyvnili vaše aktuálne nastavenia, neváhajte nás kontaktovať. Zistíme, či všetko funguje tak, ako má, prípadne vám navrhneme stratégiu, ak ešte online reklamu nevyužívate. Objednajte sa na bezplatnú konzultáciu už dnes.

Buďte o krok vpred

Získajte novinky z online marketingu ako prvý:

* indicates required