Mnohým z vás pravdepodobne prišiel od Google email o tom, že od septembra 2018 už nebude fungovať stará dobrá finta ako vypnúť zobrazovanie reklám v mobilných aplikáciách cez Google Ads. Predtým stačilo jednoducho vylúčiť túto stránku „adsenseformobileapps.com“ v cielení reklamy v sekcii umiestnenia. Po novom už toto nastavenie nie je účinné.
Ak chcete zabrániť Googlu zobrazovať reklamu v mobilných aplikáciách i naďalej, môžete to dosiahnuť 2 spôsobmi:
- Cez Google Ads Editor:
- Kliknite na kampaň v ktorej chcete vylúčiť zobrazovanie reklám v mobilných aplikáciách,
- v časti editora „Spravovanie“ (Manage) kliknite na „Kategórie mobilných aplikácií, Vylučujúce kritérium“ (Mobile app categories, Negative),
- kliknite hore na „Pridať vylučujúcu kategóriu mobilných aplikácií“ (Add negative mobile App category) na úrovni celej kampane alebo len reklamnej skupiny,
- vyberte si kategórie mobilných aplikácií (Apple App Store, Google Play, Windows phone Apps) alebo „všetky aplikácie“ a kliknite na „OK“,
- nezabudnite zmeny „Odoslať“ (Post) a hotovo.
- V rozhraní Google Ads:
- Kliknite na kampaň v ktorej chcete vylúčiť zobrazovanie reklám v mobilných aplikáciách,
- kliknite na „Umiestnenia“ (Placements),
- kliknite na ceruzku v modrom kruhu a následne na „Zmeniť umiestnenia“ (Edit placements),
- kliknite na „Vylúčenia“ (Exclusions),
- zo zoznamu vyberte „App categories“,
- zakliknite všetky kategórie v sekciách (Apple App Store, Google Play, Windows phone Apps),
- kliknite na „Uložiť“ (Save).
Týmto spôsobom sa Vám podarí minimalizovať zobrazovanie vašich reklám v mobilných aplikáciách.
Prajem veľa úspechov!

Matej Tóth je zakladateľom a CEO úspešnej online marketingovej agentúry Digitalman. Svojej práci sa venuje už 15 rokov, pričom má bohaté skúsenosti nielen zo Slovenska a Čiech, ale aj z krajín ako sú: Rakúsko, Nemecko a Veľká Británia. Svojou odbornosťou a skúsenosťami v oblasti online marketingu je Matej rešpektovanou osobou v odvetví. Jeho prístup k práci je zameraný na kreativitu a inováciu, pričom jeho cieľom je vytvárať kampane ktoré prinášajú výsledky.