PPC reklama je platená forma reklamy, ktorej zlé spravovanie môže spôsobiť viac škody než úžitku. Čo robiť, aby ľudia nevnímali vašu reklamu ako zažratú hrdzu do železa, ktorej sa chcú zbaviť, ale nedokážu? PPC reklama zohráva veľmi dôležitú rolu v online marketingu. Je možné ju zobrazovať nielen v Google, ale aj na Facebooku, Instagrame, Youtube, Linkedine či Heureke. Existuje široké spektrum možností ako využiť tento druh reklamy. Vstupná cena PPC reklamy je nízka, a preto je naozaj dobrým rozhodnutím, do nej investovať. Ako to však spraviť a nezlyhať?
Ak nechcete, aby ľudia vašu reklamu prehliadli ako slona v záhradke, musíte si dať záležať, aby bola správne nastavená. Správne zacielenie, trefné načasovanie a vhodne zvolený nástroj na jej propagáciu je základom pre úspech každej dobrej PPC reklamy. Oproti organickému vyhľadávaniu pomocou PPC reklamy je možné zvýšiť návštevnosť a mať okamžité výsledky. Vďaka rýchlo získaným informáciám, dokážete oveľa skôr analyzovať všetky výstupy a dokonca ich aj priebežne kontrolovať.
Zaujala vás PPC reklama? Ak áno, prečítajte si aké ďalšie výhody prináša.
Prvou radou je: Nepodceňujte jej nastavenie ! Ak chcete zvýšiť predaje, kampaň musí byť správne nastavená.
Na začiatok treba počítať s rôznymi vstupnými nastaveniami, ktoré zasahujú do celej kampane. Pri nastavovaní PPC reklamy sa môžete zapotiť, ak nemáte dostatočné informácie o daných segmentoch skúmania a vzdelanie v danej oblasti online marketingu. Predsa ani len informatik sa nebude púšťať do náročnej operácie kolena. Nemyslíte?
Pri spustení PPC kampane neplatíte za zobrazovanie reklamného odkazu ani za obdobie zobrazovania. Platíte len za kliknutia!
Platená reklama je oveľa výhodnejšia, než akákoľvek iná forma internetového marketingu.
Ako to býva zvykom, nič nie je jednoduché, a to platí aj pri PPC reklame. Prídem, nastavím a mám? Nie, takto to nefunguje! Pozor, ak si reklamu nesprávne nastavíte, môžete prísť o investície, pretože vaše reklamy sú neefektívne.
Ak chcete porozumieť či už PPC na Facebooku alebo všeobecne PPC reklamám, pokúste sa držať týchto 7 bodov:
1. Triafajte presne do stredu terča, pretože v ňom získate najviac bodov!
Cieľte na konkrétne mesto, kraj či štát alebo si nastavte okruh kilometrov podľa vlastných požiadaviek. Vymedzte si pohlavie, vek, záujmy vašej cieľovej skupiny a zacieľte presne na svojich potenciálnych zákazníkov.
2. Držte sa hesla dôveruj, ale preveruj!
Vytvorené kampane môžete sledovať, ale aj kedykoľvek skontrolovať či ide všetko podľa plánov. Ak niekde nájdete problém, jednoducho tieto chyby napravíte a optimalizujete kampaň. Takéto úpravy, ktoré sa robia dodatočne, vás nič nestoja.
3. Merajte!
Berte ohľad nato, že PPC reklamy sú perfektné, pretože si dokážete nastaviť konkrétne ciele a jednoducho zmerať a analyzovať štatistiky, ktoré ste dosiahli za dané obdobie. Všetko závisí hlavne od toho, čo chcete aby používatelia urobili na vašom webe. Chcete, aby si stiahli cenník alebo čítali novinky na vašom blogu? Merateľnosť PPC reklám je k dispozícií hneď niekoľko hodín, ako spustíte vašu kampaň.
4. Otravuje alebo nie?
PPC reklamy sú odlišné od klasických formátov reklám tým, že nie sú otravné. Teda v prípade, že sú reklamy nastavené resp. zacielené správne. V opačnom prípade ľudí viac znechutia častým zobrazovaním alebo odradia pre nich nezaujímavých obsahom. Ľudia lepšie prijímajú tie informácie, ktoré využijú pri hľadaní a pri výbere produktu. Predsa len nebudete chcieť vegetariánovi ponúknuť tlačenku.
5. Podpora značky
Veľkým pozitívom PPC reklamy okrem nízkej ceny je aj podpora značky. Ľudia predsa nie sú stroje. Vnímajú, hodnotia, analyzujú a pamätajú si! Ak vaša značka v nich vyvoláva pozitívne emócie a nie je pre nich otravnou reklamou, môžu si ju ľahko zapamätať. Zaznamenajú vašu značku a zisťujú, že ste na trhu. V budúcnosti sa môžu na vás obrátiť, pretože im zídete na um ako prvý.
6. Kontrolujte fungovanie webstránky
PPC reklamy sú naozaj dobrým pomocníkom pri identifikácií problémov s nákupom či návštevnosťou vášho webu. Najlepšie zistíte či sú vaše produkty na stránke vhodne usporiadané alebo popísané, keď ich otestujete pomocou vhodných nástrojov. Ľahko prídete na to, kde nastávajú problémy, a to vďaka PPC. Ak nie sú na vine reklamy, problém bude zrejme na inom mieste.
Vďaka dobre nastavenej analytike webu, ešte pred spustením PPC reklamám, dokážete sledovať funkčnosť stránok, rýchlosť načítania, odchody zo stránok.
Možno sa z hlavnej stránky odchádza príliš skoro alebo si niektorí používatelia neprezerajú stránku až dole k akciovým produktom, ktoré by sa im výborne hodili? Čo ak sú vaše popisy pre nich nezaujímavé alebo usporiadanie produktov neprehľadné? Alebo čo ak sa im v mobilnom zariadení nedokážu otvoriť fotografie produktov alebo sa im nenačíta stránka? Čo ak vlastne stránka na mobilnom či tabletovom zariadení nefunguje? Pomocou rôznych nástrojov je možné zistiť mieru okamžitých odchodov alebo aj to ktorá cesta viedla k neúspechu nákupu. Možno je niečo čo naozaj nefunguje a je nutné to zmeniť.
7. Nízke vstupné náklady
Platená forma reklamy nie je nákladná. Vstupné investície sú výrazne nižšie než pri investovaní do televíznej či printovej reklamy. Vďaka PPC reklame je možné získať mnohé užitočné informácie, ktoré vám môžu pomôcť pri budovaní biznisu. Všetky peniaze, ktoré investujete do takejto reklamy môžete neustále sledovať, merať, analyzovať a upravovať tak, aby ste mohli dosiahnuť naozaj dobré výsledky.
Ako vyzerá PPC reklama v praxi? A ako ju rozlíšime od ostatných reklám v Google?
Reklama v Google:
Reklama na Facebooku:
Reklama na Instagrame v mobilnom zariadení:
V čom spočívajú hlavné pozitíva PPC kampane:
- Dokážete prilákať hromadu nových zákazníkov v naozaj krátkom čase.
- Je možné zacieliť reklamy veľmi konkrétne či už z hľadiska veku, pohlavia alebo geografickej polohy.
- Dokážeme sa zameriavať na cieľových zákazníkov podľa záujmov.
- Všetky investície do kampane môžeme mať pod stálou kontrolou.
- Platí sa len za kliknutia – samotné zobrazenie je úplne zadarmo.
Aj vám ukázali tieto rady, že PPC reklama je pre vás to práve, nebojte sa požiadať o online konzultáciu, ktorá je bezplatná.
Matej Tóth je zakladateľom a CEO úspešnej online marketingovej agentúry Digitalman. Svojej práci sa venuje už 15 rokov, pričom má bohaté skúsenosti nielen zo Slovenska a Čiech, ale aj z krajín ako sú: Rakúsko, Nemecko a Veľká Británia. Svojou odbornosťou a skúsenosťami v oblasti online marketingu je Matej rešpektovanou osobou v odvetví. Jeho prístup k práci je zameraný na kreativitu a inováciu, pričom jeho cieľom je vytvárať kampane ktoré prinášajú výsledky.