Globálna ekonomika v týchto dňoch zažíva šok. Súčasná situácia poriadne otriasa malými a strednými podnikmi, dokonca aj veľkými korporátmi. Korona vírus dosiahol pandemický stav. Zo strany národných vlád si preto situácia spojená s korona vírusom COVID-19 vyžiadala niekoľko nutných opatrení. Sú určené na zamedzenie šírenia nákazy a ochranu zdravia občanov.
Sprísnil sa tok tovarov a služieb. Zamedzilo sa cestovanie cez hranice štátov. V dôsledku situácie sa zvyšuje neistota v domácnostiach a ich odpoveďou je výrazná redukcia nákladov. Podniky odkladajú plánované investície a čakajú, čo prinesie nasledujúce obdobie. Svetová ekonomika je v troskách aj v dôsledku poklesu na globálnych akciových trhoch.
Malí a strední podnikatelia na pokraji krachu
Malé a stredné firmy predstavujú základ európskeho hospodárstva a sú zároveň hlavným zamestnávateľom v rámci štátov Európskej Únie. Podľa Európskeho štatistického úradu Eurostat malí a strední podnikatelia predstavujú 99,8 % všetkých európskych podnikov. Zastrešujú až 67,1 % pracovných miest v súkromnom sektore.
Niektoré veľké spoločnosti ako Google a Facebook sa rozhodli podať malým a stredným podnikateľom pomocnú ruku. Podobne sa rozhodol aj Seznam.cz. V nasledujúcom článku sa dozviete o konkrétnych krokoch ktoré sa rozhodli vykonať, aby tak prispeli k predchádzaniu krachu mnohých firiem.
Google Kredit ako podpora podnikateľov od Google v čase Kronakrízy
Google sa rozhodol byť nápomocný podnikom finančnou podporou v niekoľkých oblastiach. Pomoc sa týka hlavne reklamy a verí tak, že spoločnosti nestratia počas a po kríze kontakt so svojimi zákazníkmi, čím by mohli eliminovať veľké finančné straty.
(Zdroj: https://expandx.com)
Konkrétne opatrenia, ktoré ponúkol sú najmä:
- Vyčlenenie 340 miliónov dolárov na reklamu.
- Zriadenie fondu pre mimovládne organizácie.
- Poskytnutie 20 miliónov dolárov na reklamné granty finančným inštitúciám, ktoré zverejňujú informácie o verejných službách týkajúcich sa finančných prostriedkov na pomoc.
Kto má nárok na bezplatný kredit od Google?
Reklamné kredity sú určené všetkým malým a stredným firmám, ktoré sú na platforme Google Ads aktívne minimálne od začiatku roka 2019. V nasledujúcich dňoch, by mal na ich účty nabehnúť kredit. Ten bude možné použiť na Google Ads do konca roka 2020. Viac informácií o podpore podnikateľov od Google.
Formy podpory od spoločnosti Google
1. Kredit na reklamu Google Ads
Google ponúka malým a stredným podnikateľom v rámci pomoci v situácii v spojitosti s Corona vírusom využite bezplatnej reklamy v hodnote 340 miliónov dolárov. Google tak chce napomôcť predchádzaniu zatvárania podnikov a znižovaniu príjmov zamestnancov. Kredity sa dajú použiť na všetky vyhľadávania vrátane obsahovej siete a YouTube a všetky typy kampaní.
2.Pomoc mimovládnym organizáciám a finančným spoločnostiam
Google tak isto vytvoril fond 200 miliónov dolárov v ktorom celosvetovo ponúka pomoc mimovládnym organizáciám.
3. Spolupráca Google so spoločnosťou Magid Glove & Safety
Google oznámil spoluprácu so spoločnosťou Magid Glove & Safety. Cieľom je zvýšiť produkciu rúšok o 2-3 milióny za nadchádzajúci víkend.
Podpora vo výške 100 miliónov dolárov od Facebooku
Facebook ponúkol reklamné kredity a granty vo výške 100 miliónov dolárov. Oprávnených by malo byť až 30 000 malých podnikov v 30 krajinách v ktorých Facebook pôsobí.
(Zdroj: https://www.techwyse.com)
Komu je pomoc Facebook určená?
Oprávnených bude 30 000 malých podnikov alebo podnikateľov v 30 krajinách sveta, bližšie informácie však zatiaľ nie sú dostupné. V najbližších dňoch sa očakávajú podrobnosti o možnosti uplatnenia týchto grantov zo strany Facebooku. Aktuálne informácie o Facebook podpore podnikateľov v čase Koronakrízy.
Video: Facebooková (COO) Sheryl Sandberg vysvetľuje, ako Facebook pomôže 30 000 firmám po celom svete prežiť počas krízy.
3. Podpora pre podnikateľov od Seznam.cz
Pre spoločnosti najviac postihnuté vírusom COVID-19 ponúkol seznam.cz možnosť požiadať o bezplatnú inzerciu. V programe, ktorý nazvala Nenecháme vás v tom vyčlenila na túto pomoc 100 miliónov českých korún. Vyzýva pri tom podnikateľov, aby vydržali a snažili sa nájsť efektívne spôsoby ako prekonať ťažké obdobie krízy. Zdôrazňuje nutnosť podporiť hlavne segmenty ako cestovný ruch a gastro, ktoré z podstaty ich zamerania utrpeli najviac.
Pre koho je pomoc určená?
Primárne môžu pomoc využívať malí a strední podnikatelia s oblasťou podnikania najviac ovplyvnenou COVID-19.
Pomoc je určená výhradne pre české spoločnosti. Viac si prečítajte tu.
Napriek situácii, ktorá je v týchto dňoch najviac diskutovaná veríme, že sa vášmu podnikaniu túto krízu podarí prekonať. Skúste si aj vy uplatniť pomoc, o ktorej sme sa v článku zmieňovali. Pokiaľ by ste mali záujem o pomoc s PPC reklamou, alebo napríklad reklamou na Facebooku a prekonať tak toto ťažké obdobie, neváhajte nás kontaktovať. Urobíme všetko pre to, aby vaša spoločnosť utrpela čo najmenej.
Matej Tóth je zakladateľom a CEO úspešnej online marketingovej agentúry Digitalman. Svojej práci sa venuje už 15 rokov, pričom má bohaté skúsenosti nielen zo Slovenska a Čiech, ale aj z krajín ako sú: Rakúsko, Nemecko a Veľká Británia. Svojou odbornosťou a skúsenosťami v oblasti online marketingu je Matej rešpektovanou osobou v odvetví. Jeho prístup k práci je zameraný na kreativitu a inováciu, pričom jeho cieľom je vytvárať kampane ktoré prinášajú výsledky.