Ak ešte stále nepoužívate LinkedIn, čo najskôr by ste to mali napraviť. Táto sociálna sieť má viac ako miliardu používateľov na svete, pričom na Slovensku ju využíva približne 823-tisíc ľudí. Toto číslo sa ale neustále zvyšuje, preto je dôležité vedieť, ako tvoriť LinkedIn príspevky, ktoré budú úspešné.
LinkedIn sa v posledných mesiacoch stal neodmysliteľnou súčasťou profesionálneho života. Nájdete tu špecialistov z rôznych odvetví, no rovnako aj spoločnosti a firmy, ktoré môžu zvýšiť svoju viditeľnosť a zlepšiť svoj osobný brand. Ide o sociálnu sieť ideálnu na budovanie vzťahov, networking, hľadanie nových príležitostí a prezentovanie vlastnej značky.
LinkedIn je dôležitý pre B2B marketing a môže vám pomôcť nielen ako jednotlivcovi, ale rovnako aj celej firme.
„Z nedávnych prieskumov Content Marketing Institute 2023 vyplýva, že až 84 % B2B marketérov uvádza LinkedIn ako sociálnu sieť, ktorú ich firme prináša najväčšiu hodnotu. Facebook uviedlo len 29 % respondentov.“
Aj v tomto prípade sa ale môžete dopustiť viacerých chýb, ktoré vám môžu skôr uškodiť. Ak chcete tvoriť úspešné LinkedIn príspevky, týchto 7 prehreškov by ste sa mali vyvarovať.
1. Nepravidelné publikovanie
Konzistentnosť je v prípade LinkedIn profilu veľmi dôležitá. Nepravidelné prispievanie alebo dlhé prestávky medzi príspevkami môžu viesť k strate záujmu vašich sledovateľov. Zároveň by ste to ale nemali preháňať s množstvom príspevkov a postovať viackrát za deň. Snažte sa nájsť zlatý stred, ktorý bude vyhovovať vám aj vášmu publiku. Ak máte čo povedať, pokojne publikujte každý deň, prípadne raz za dva dni.
2. Nevhodná dĺžka príspevkov
Príliš dlhé a nudné príspevky môžu stratiť pozornosť čitateľa, zatiaľ čo príliš krátke môžu pôsobiť neúplne alebo povrchne. Ideálne je držať sa stručného, ale informatívneho štýlu, ktorý čitateľa zaujme a zároveň mu poskytne hodnotu. Myslite tiež na štruktúru textu. Používajte dostatok odsekov, aby bol príspevok prehľadný. Ak by ste zverejnili len jeden blok nesúvislého textu, prečítal by si ho málokto.
3. Chýbajúca hodnota
Vyhnite sa príspevkom, ktoré neprinášajú používateľom žiadnu hodnotu. Mnohí profesionáli v súčasnosti kritizujú príspevky iných, ktoré sa hodia skôr na Facebook, pretože nie sú biznisovo orientované a neprinášajú žiadnu pridanú hodnotu.
Vaše LinkedIn príspevky by mali prinášať zaujímavý pohľad alebo názor na určitú tému. Ideálne, ak by rovno prinášali odpoveď alebo riešenie na problémy vašich potenciálnych zákazníkov. Zároveň by ste ale nemali zakaždým propagovať svoje vlastné produkty alebo služby, inak môžete ľudí skôr odplašiť. Buďte autentickí.
4. Nedostatok vizuálnych prvkov
Striedajte rôzne typy príspevkov. Okrem klasických textov používajte aj obrázky, videá, ankety alebo infografiky. Keď do toho zapojíte aj vaše publikum, budú pre nich vaše príspevky zaujímavejšie a atraktívnejšie. Určite si to zapamätajú a budú sa na váš profil vracať aj sami a pravidelne.
Nebojte sa preto používať výzvy k akcii. Vyzvite sledovateľov, aby sa zapojili do diskusie, navštívili vašu webovú stránku, zaregistrovali sa na udalosť alebo vykonali inú relevantnú akciu. Tým zvýšite nielen angažovanosť, ale aj možnosť konverzie.
5. Nesprávne načasovanie
Viete, kedy sú ideálne časy postovania na sociálne siete? LinkedIn je trochu odlišný v porovnaní s inými sieťami. Ideálny čas na zdieľanie príspevkov je v pondelok, utorok a stredu medzi 10. a 12. hodinou. Niektoré profily ale môžu byť aktívnejšie skôr vo večerných hodinách. Nebojte sa to testovať a publikujte v rôznych časoch, aby ste zistili, kedy je aktívne vaše publikum.
6. Nepoužívanie hashtagov
Nepodceňujte používanie hashtagov. Aj keď LinkedIn nie je tradičný vyhľadávač, optimalizácia príspevkov pre vyhľadávanie môže pomôcť zvýšiť ich dosah. Použitie správnych kľúčových slov môže pomôcť vašim príspevkom objaviť sa vo vyhľadávaniach súvisiacich s vašim odvetvím. Na druhej strane to ale neprežeňte. Odporúča sa použiť 3 hashtagy v jednom príspevku.
7. Ignorovanie spätnej väzby
Poslednou chybou je ignorovanie reakcií na vaše LinkedIn príspevky. Ak nereagujete na komentáre či otázky a neberiete do úvahy spätnú väzbu používateľov, môžete tak prísť o cenné kontakty a prepojenia. Snažte sa preto odpovedať na komentáre aj správy.
LinkedIn je skvelý nástroj na budovanie osobnej značky. Aby ste však uspeli, musíte venovať pozornosť kvalite svojich príspevkov. Vyvarujte sa vyššie uvedených chýb a váš profil bude nielen profesionálny, ale aj zaujímavý pre vaše publikum.
V prípade, že neviete, ako tvoriť úspešné LinkedIn príspevky, prípadne na to nemáte čas, správu svojho LinkedIn firemného alebo osobného profilu môžete nechať na nás. Neváhajte nás kontaktovať a pripravíme vám redakčný plán príspevkov na mieru podľa vašich predstáv.