Marketingová stratégia je komplexný plán, ktorý určuje, ako firma efektívne osloví svoju cieľovú skupinu, vytvorí hodnotu pre zákazníkov a dosiahne svoje obchodné a marketingové ciele. Ide o základný dokument, ktorý riadi všetky marketingové aktivity spoločnosti a zaručuje ich súlad s celkovou víziou a cieľmi firmy.

Základnými prvkami marketingovej stratégie sú:

  • analýza trhu a konkurencie,
  • identifikácia cieľovej skupiny,
  • positioning značky,
  • marketingový mix (4P – produkt, cena, distribúcia, propagácia),
  • definícia merateľných cieľov,
  • časový plán implementácie,
  • rozpočet a zdroje,
  • metriky na meranie úspešnosti.

Kvalitná a úspešná marketingová stratégia vychádza z dôkladného prieskumu trhu a zohľadňuje aktuálne trendy a technológie. Je dostatočne dynamická a flexibilná, prispôsobuje sa meniacim sa potrebám trhu a pomáha firme udržať si konkurencieschopnosť a dosahovať dlhodobý rast.

« Back to Glossary Index