Viete čo je to Moja Firma Google? Tak potom je dobré, že ste práve teraz tu a robíte presne to, čo robíte. Čítate tieto riadky. Aby ste sa to dozvedeli.
Určite máte pracovné skúsenosti. Niektorí menej, iní viac. Či už sú to skúsenosti z práce manuálnej, práce za počítačom ale v podstate akejkoľvek, aj domácej práce, najlepšie sa pracuje, ak máte k dispozícii tie správne nástroje. Tie najlepšie.
Okrem toho aj kvalitné zaškolenie a určité znalosti a skúsenosti sú vždy vítané.
Keďže ale žijeme v dobe čím ďalej tým viac digitálnej a je mimoriadne dostupné a pomerne jednoduché založiť si firmu, startup či e-shop online, bolo by doslova hriechom tieto možnosti nevyskúšať a nevyužiť. Najmä keď mnohé z nich sú úplne bezplatné alebo veľmi finančne dostupné.
Moja (aj tvoja) firma na Google
Ak ste ešte o výraze “Google Moja Firma” alebo “Google My Business” nepočuli, tak je to ďalšia zo služieb gigantu Google. Pre vás je to možnosť ako pomôcť zviditeľniť váš Google biznis v online svete. Zlepšíte si tak Google návštevnosť svojho webu. Najmä však vo vyhľadávaní Googlu a na Google mapách.Ide presne o informácie, ktoré nájdete na Googli ak hľadáte konkrétnu službu, produkt alebo firmu. Teda o popis, otváracie hodiny, adresu či kontaktné údaje.
Google ako vyhľadávanie a Google mapy sú dve miesta, ktoré sú pre každý online biznis kľúčové. Čím vyššie sa vo vyhľadávaní nachádzate, tým lepšie pre vás a váš biznis, návštevnosť webstránky či vašich sociálnych sietí.
Určite poznáte frázu: “Je lepšie zomrieť, ako byť na druhej strane Googlu.”
Čiže ak nechcete aby práve toto bol prípad vášho biznisu, čo nechcete, keďže toto teraz čítate, pokračujte v čítaní.
5 tipov, ktoré chcete vedieť (a potom konať)
“Vyplňte všetky informácie a samozrejme pridajte kvalitný popis”.
Určite si dajte tú námahu a investujte čas do kvalitne urobeného popisu, čím sa váš biznis zaoberá. Rovnako tak dbajte na to, aby ste uviedli správnu a hlavne aktuálnu adresu, otváracie hodiny, resp. hodiny, kedy ste vašim zákazníkom k dispozícii a samozrejmosťou je pridanie kontaktných údajov. Ak má váš biznis už aj kvalitné, dôveryhodné a pozitívne zákaznícke recenzie, pridajte aj link na ne.
Nie je totiž nič frustrujúcejšie ako nájsť online presne to, čo potrebujete, prísť tam osobne a zistiť, že je zatvorené alebo že firma tam už nesídli. Garantujem vám, že práve v tom momente sa akýkoľvek záujem o túto firmu a jej produkty či služby pre vás skončil.
“Pridajte kvalitné obrázky a fotografie”.
Fotky jednoducho priťahujú pozornosť. Je to fakt a preto by ste si to mali zobrať k srdcu a ku svoju profilu v službe “Moja firma na Googli” pridať množstvo kvalitných fotografií.
Jedna štatistika pochádzajúca priamo z Googlu tvrdí, že biznisy, ktoré majú vo svojom profile k dispozícii fotografie dostanú až o 42% viac požiadaviek o navigovanie trasy k ich lokalite ako tie bez a o 35% viac preklikov na ich firemnú webstránku ako tie bez. Preto pridajte kvalitné fotografie vašej firmy, vašich produktov, vnútra firmy, okolia firmy, zamestnancov či pár zo života firmy: napríklad oslavy, výročia, team buildingy. Požiadajte vašich spokojných zákazníkov aby to taktiež urobili.
Niekoľko dobrých tipov ako svoj profil na “Google Firma” optimalizovať nájdete aj v tomto videu:
“Odpovedzte na každú jednu recenziu”.
Nie každý deň je nedeľa a samozrejme, že sa nedá vyhovieť vždy a úplne každému, no minimálne sa o to môžete snažiť. Nie nadarmo sa predsa hovorí: Hosť do domu, Boh do domu.” V tomto prípade by sme to mohli parafrázovať na: “Spokojný zákazník= dobrá recenzia= vracajúci sa zákazník.”
Tým, že ľuďom (vašim zákazníkom) umožníte vyjadriť ich názor na to, aká bola ich skúsenosť s vašim biznisom, či spokojnosť s kvalitou služby či produktu, im vlastne ukážete, že vám veľmi záleží na ich názore a chcete aj vďaka nim svoje služby a produkty neustále posúvať vpred. No a tým, že na tieto recenzie aj odpoviete, im to rovno poviete.
Ak neveríte, tu je zopár šťavnatých štatistík:
- 85% ľudí vyhľadáva recenzie, ktoré ich nákupné rozhodnutia výrazne ovplyvňujú.
- 73% zákazníkov verí biznisu, ktorý má pozitívne recenzie
- 68% zákazníkov zanechá recenziu ak sú o to požiadaní.
Celkom silné čísla na to, aby ste recenzie a odpovede na ne určite nezanedbávali, nemyslíte?
“Využívajte službu Google Posts na max”.
Určite už viete, že za každým úspešným biznisom stojí okrem kvalitných produktov a služieb a samozrejme prvotriedneho servisu aj vhodný a kvalitný content. Či už sú to blogy, infografiky alebo e-booky, musia vašim zákazníkom niečo ponúknuť, pomôcť im alebo ich niečo naučiť či zodpovedať nejakú otázku.
Vedeli ste, že okrem blogu na vašom webe, prípadne na vašich firemných sociálnych sieťach, môžete tento obsah zobrazovať aj vďaka službe Google Posts? Je to v podstate ako keby sa Google stal ďalšou sociálnou sieťou. Ak napíšete blog alebo pridáte napríklad video z firemného podujatia do Google Posts, automaticky sa jeho časť zobrazí aj v Google vyhľadávaní a na Google mapách. Záujemcovia či zákazníci si tak vedia prečítať časť najnovšieho obsahu priamo v Googli a ak chcú vedieť viac jednoducho kliknú na CTA a tým sa dostanú rovno na váš web, blog alebo sociálnu sieť, čo zasa prispieva k zvýšeniu návštevnosti. Určite stojí za vyskúšanie.
Pár tipov ako nato sa dozviete aj tu:
Poslednému tipu budú kraľovať videá.
“Nahrávajte videá. Veľa videí.”
Video bolo a stále je najväčším trendom nielen na sociálnych sieťach ale je to aj forma obsahu, ktorá najviac zaujme a donúti ľudí k určitej akcii. Je taktiež úžasným spôsobom ako môže značka so svojimi zákazníkmi komunikovať. No a teraz môžete videom komunikovať aj na Google Moja Firma. Táto možnosť bola sprístupnená od Januára 2018 a keďže je to ešte stále celkom “novinka”, myslite dopredu a začnite ju využívať skôr ako vaša konkurencia.
Videá sú “vraj” obmedzené na 30 sekúnd a automaticky sa pri prechádzaní Googlom spúšťajú a rozhodne je to skvelý spôsob ako zaujať pozornosť potenciálneho zákazníka. Videá môžete tiež nahrať ako Google Posts a mať ho ako súčasť vášho profilu: Moja firma na Google.
Máte už vlastné skúsenosti s Google My Business alebo si to máte chuť skúsiť na vlastnej koži vašej firmy?
Matej Tóth je zakladateľom a CEO úspešnej online marketingovej agentúry Digitalman. Svojej práci sa venuje už 15 rokov, pričom má bohaté skúsenosti nielen zo Slovenska a Čiech, ale aj z krajín ako sú: Rakúsko, Nemecko a Veľká Británia. Svojou odbornosťou a skúsenosťami v oblasti online marketingu je Matej rešpektovanou osobou v odvetví. Jeho prístup k práci je zameraný na kreativitu a inováciu, pričom jeho cieľom je vytvárať kampane ktoré prinášajú výsledky.