Štatistiky Google odhaľujú trend rastúceho lokálneho vyhľadávania cez mobilné zariadenia. Traja z piatich ľudí, ktorí hľadajú niečo vo svojom okolí cez mobil, navštívia dané miesto ešte v ten deň. Nájdu aj vás?

Pozrite si odpovede na najčastejšie otázky s tipmi ako sa zviditeľniť:

1. Ako sa mení reklama v lokálnom vyhľadávaní Google Maps ?

Nové reklamy Google Maps sú navrhnuté tak, aby pomáhali zviditeľniť obchodné prevádzky v momente, keď sa zákazník chce najesť alebo niečo kúpiť a vyhľadáva online zo svojho mobilného zariadenia.

Google postupne predstavuje niekoľko nových formátov a vylepšení pre svoje mapy, ktoré dovedú viac zákazníkov do vašej fyzickej prevádzky. Patria medzi ne:

  • platené značky na mape s vaším logom (tzv. Pin)
  • akcie obchodu
  • stránka obchodu
  • vyhľadávanie v sklade obchodu

Google predstavil lokálne vyhľadávanie vo svojej aplikácii Google Maps v roku 2013.

2. Kde sa budú nové reklamy zobrazovať?

Nové reklamy z lokálneho vyhľadávania sa zobrazia v aplikácii a mobilnej verzii Google Maps, rovnako ako na klasickom počítači či tablete a v rozšírených výsledkoch v mapách na Google.com

 

V aplikácii Google Maps, ktorá má viac než miliardu stiahnutí sa na prvej pozícii, ešte pred organickými výsledkami, zobrazí jeden fialový bod.

Pri vyhľadávaniach v mapách na stránke Google sa zobrazia  maximálne dva takéto body.

Pre lokálne vyhľadávania na Google.com sa užívateľom, ktorí kliknú na pole “viac miest” umiestnené pod organickou trojicou výsledkov, zobrazí reklama Google Maps so žltou značkou na prvej pozícii.

3. Prečo robí Google tieto zmeny?

Nedávno Google zverejnil ohromujúce štatistiky, ktoré by nemali zostať mimo pozornosti žiadneho PPC marketéra.

Tu je sedem zásadných výsledkov štatistiky z mobilných zariadení, ktoré vysvetľujú prečo musíte vyplniť medzeru medzi online a fyzickým svetom:

  • Okolo 90 % všetkých globálnych predajov sa uskutoční v predajniach
  • Takmer tretina vyhľadávaní mobilnými zariadeniami sa vzťahuje na lokalizáciu
  • Vyhľadávania vzťahujúce na lokalizáciu medziročne rástli o 50 % viac než mobilné vyhľadávania celkovo
  • Google Maps má viac než miliardu používateľov
  • Vyhľadávače Google navedú ročne zákazníkov do 1,5 miliardy miest
  • 84 % zákazníkov vyhľadáva lokálne, vo svojom okolí
  • Traja z piatich ľudí, ktorí hľadajú niečo vo svojom okolí cez mobil, navštívia dané miesto ešte v ten deň a 28 % z tých vyhľadávaní končí nákupom

Ak máte kamennú predajňu a chcete rásť, tak je veľmi dôležité, aby vás zákazníci vyhľadávajúci cez mobil našli čo najľahšie.

4. Čo sú platené značky na mape (tzv. Pin)?

Tieto značky s logom pomáhajú vášmu biznisu zviditeľniť sa ľuďom, ktorí sú v okolí resp. pôjdu okolo vašej predajne. Máte tak príležitosť vyniknúť.

Ak máte napríklad reštauráciu, vaša reklama môže zaujať okoloidúceho, aby si u vás niečo dal. Alebo ak chcete, aby ľudia zastavili na vašej čerpacej stanici, váš promovaný Pin ich môže na vás upozorniť a prídu natankovať.

Takto vyzerajú platené Piny:

Ak potrebujete navštíviť lekáreň, reklama Walgreens´ sa môže zobraziť nad výsledkami hľadania (za predpokladu, že je nejaká vo vašej blízkosti). Okrem zobrazenia detailov o danej prevádzke, uvidíte tiež jej aktuálnu akciu (zľava 3 € na kontaktné šošovky).

Dobrou akciou si môžete do vášho obchodu prilákať viac zákazníkov. Povedzme, že sa vraciate z nákupu šošoviek zo spomínanej lekárne a pár ulíc od vás je Starbucks, kde ste pravidelným zákazníkom. Tento vás môže k sebe prilákať značkou s logom na mape vo vašom mobile a aktuálnou akciou na zľavu 1 € z akéhokoľvek nápoja, ak použijete svoju zákaznícku kartu.

5. Ako Google rozhoduje, ktorú reklamu zobrazí?

Vo vašom okolí môžu byť stovky obchodov, no len niekoľko sa ich zobrazí v podobe presných bodov na mape. Ako Google vie, ktorá reklama je pre užívateľa najviac relevantná?

Google vyhodnocuje viacero faktorov:

  • Kontext vyhľadávania
  • Lokalitu
  • Históriu vyhľadávania
  • Záujmy
  • Zvyky
  • Čas dňa
  • Demografiu

Logika vyhľadávania Google Maps je podobná ako pri klasickom vyhľadávaní. Takže ak Google vie, že do Starbucks často nechodíte, ich reklama sa vám nezobrazí. Múdre, však?

6. Čo sa ešte v Google Maps mení?

Lokálne stránky dostávajú nový výzor, aby zvýšili návštevnosť vašej predajne.

 

Po kliknutí na lokálnu reklamu bude užívateľ presmerovaný na stránku, ktorú si zadávateľ reklamy môže prispôsobiť. Lokálne stránky majú obsahovať dôležité detaily ako otváracie hodiny, telefónne číslo, adresu a navigáciu do pobočky.

Obchodníci môžu zvýrazniť ponuky platné len na danom mieste (napr. zľava 10 %) a umožniť zákazníkom vyhľadávať tovar, ktorý majú na sklade. Google zobrazí stav skladu len ak je to pre vás relevantné.

7. Ako môžem sprístupniť položky na sklade?

Podľa dát, ktorými disponuje Google, jeden zo štyroch ľudí obchod nenavštívi, pretože nevie či je daný produkt na sklade. Preto je dôležité sprístupniť informácie o tovare na sklade vašej prevádzky a umožniť zákazníkovi v ňom vyhľadávať. Ako to spravíte? Je potrebné poskytnúť Googlu prístup do vášho skladu.

8. Koľko bude nová miestna reklama stáť?

Spoplatnenie je účtované na základe PPC. Počítajú sa kliknutia, ktoré presmerujú užívateľa k detailom lokálnej prevádzky, navigujú ho tam alebo priamo presmerujú hovor na telefónne číslo obchodu.

9. Kedy Google novú službu spustí?

Nové reklamy založené na miestnom vyhľadávaní sú v testovacom režime. Google neprezradil presný dátum, kedy bude služba dostupná, no malo by to byť už na jeseň tohto roka.

10. Čo môžu majitelia miestnych prevádzok urobiť už dnes?

Ako prvé a najdôležitejšie je, aby si nastavili vo svojom účte detaily ako adresa, otváracie hodiny a telefónny kontakt. Zobrazovať sa budú totiž len reklamy prevádzok s týmito informáciami. Samozrejmosťou je prepojenie vašich účtov Google My Business a Google Ads.

Promovať cez Google Maps môžete už teraz. Potrebné je len skontrolovať či sú všetky vaše informácie v Google My Business kompletné, presné a aktuálne (v opačnom prípade ich aktualizujte). Akékoľvek nepresné informácie sťažia ľuďom, aby vás našli keď budú chcieť nakupovať (čo môže byť aj práve teraz).

Zdroj: https://www.wordstream.com/blog

Buďte o krok vpred

Získajte novinky z online marketingu ako prvý:

* indicates required