Založiť biznis nie je zložíte, no spraviť svoj biznis úspešným, to už je úplne iná káva. Špeciálne vtedy,  keď sa rozhodnete ísť cestou startupu. Základom je dobrý nápad. Avšak, myšlienkou celý proces vôbec nekončí. Potrebujete vzbudiť záujem, a to napríklad pomocou kvalitnej landing page.

Existuje množstvo faktorov, ktoré ovplyvňujú to, koľko ľudí sa dostane na váš web alebo vykoná akciu. Správne nastavené SEO a PPC kampane by mali byť samozrejmosť. Ďalším kúskom z must-have balíčka je landing page.

Čo je to landing Page?

Pokiaľ ste aspoň okrajovo omočili nohy vo vodách online marketingu, určite ste sa už stretli s výrazom “landing page”. Už s názvu je jasné, že sa jedná o akúsi prvú stránku webu, na ktorú sa dostane návštevník hneď po kliknutí na odkaz alebo reklamu na internete.

Landing page teda slúži na upútanie pozornosti návštevníka, na poskytnutie informácií o produkte alebo službe a na vyvolanie akcie. Pod akciou si môžeme predstaviť napríklad registráciu, objednávku, vyplnenie formulára, a podobne.

Pomocou landing page chcete návštevníka informovať a podnietiť k akcii.

Recept na kvalitnú landing page

Na kvalitnú landing page budete potrebovať niekoľko naozaj dobrých prísad. Nie, nie, múku a vajíčka kľudne nechajte odpočívať v komore. Dobrá landing page si vyžaduje úplne iné suroviny. Poďme sa na ne pozrieť.

1. Zapamätateľný vizuál

Potenciálny zákazník je tvor vizuálny. Možno ponúkate revolučné výrobky a služby, no pokiaľ nemáte chytľavý dizajn, o vašu ponuku nikto nezakopne. Vsaďte na zaujímavé obrázky alebo videá,  ktoré vytvoria príjemný používateľský zážitok.

Výsledný dojem utvára, samozrejme, aj grafická úprava. Pohrajte sa s kontrastom farieb, typom písma, či rozložením objektov. Inšpirovať sa môžete súčasnými trendami, no vzhľad landing page musí korešpondovať s tým, čo chcete návštevníkovi predložiť. V neposlednom rade dbajte na to, aby bolo CTA dostatočne farebne odlíšené.

Človek používajúci notebook, ktorý je položený na stole.
Zdroj: Flickr

2. Jednoduchosť, jednoduchosť a ešte raz jednoduchosť

Pamätáte sa ešte na weby z 90. rokov? Farebné blikajúce ikonky, vesmírna tematika, dúha či lietajúce písmenká. Už cítite tú úzkosť, ktorá vami prechádza pri spomienke na tieto retro skvosty?

Úplne rovnako sa cítia mnohí používatelia aj teraz, keď sa dostanú na prekombinovanú landing page preplnenú textom, množstvom fontov a nesprávne umiestnenými obrázkami. V takomto prípade si buďte istý dvoma vecami:

Za á – žiadny návštevník si neprečíta ani polovicu textu.

Za bé – jediná akcia, ktorú návštevník vykoná, bude tá, že zo stránky okamžite odíde.

A to, samozrejme, dosiahnuť nechcete.

„Prepchatá“ landing page bude mať opačný efekt, ako očakávate.

Vsaďte na minimalizmus, jednoduchosť a priehľadnosť. Dobrá landing page by mala obsahovať len malé množstvo textu, ktorý bude poskytovať relevantné informácie. Snažte sa prepojiť text a vizuál a zvoľte vhodné CTA.

Žena sedí v kancelárii a drží v ruke telefón.
Zdroj: Pexels

3. Pritlačte na emócie

Pri vytváraní landing page je dôležité nie len „ako“, ale aj „čo“. Premakaný dizajn dokáže upútať, no pokiaľ by ste stavali iba na tom, dosiahli by ste iba polovicu úspechu. HubSpot tvrdí, že ľudia sa pri rozhodovaní o tom, či si produkt kúpia alebo nie, spoliehajú najmä na emócie. To znamená, že emocionálne reklamy majú väčší dopad na zákazníka, ako tie, ktoré poskytujú iba suché informácie.

Tak prečo nezasiahnuť emócie zákazníka už hneď na začiatku?

Emocionálne reklamy majú väčší dopad na zákazníka ako tie, ktoré poskytujú strohé informácie.

Využívanie sily ľudských emócií pre marketingové účely je teda rozhodne výhodnejšie, ako držať sa „old skúl“ taktiky bez emócií. Určite si, aké pocity chcete u potenciálneho zákazníka vyvolať a pracujte s nimi.

Landing page zameraná na emócie.
Zdroj: Flickr

4. To sa naozaj oplatí

Chcete, aby sa z vášho návštevníka stal zákazník? Najefektívnejší spôsob, ako zaručiť, že sa ľudia začnú zaujímať o váš biznis, je dať im neodolateľne dobrú ponuku. Každý sa poteší niečomu „navyše“, čo môže dostať napríklad výmenou za kontaktné informácie. Môže ísť o malý darček, výraznú zľavu, dopravu zadarmo, či darčekový poukaz na nákup.

Ak chcete získať kontaktné informácie, ponúknite návštevníkovi niečo zadarmo.

Záver

Vytvoriť kvalitnú landing page vám možno zaberie viac času, no pokiaľ to urobíte správne, budete spokojný nielen vy, ale aj vaši zákazníci. Ujasnite si, čo chcete návštevníkovi komunikovať a držte sa štvorice bodov, ktoré sme vám popísali vyššie.

Ak si stále neviete rady s tým, ako landing page vytvoriť alebo chcete nechať tento proces na odborníkov, neváhajte nás kontaktovať. U nás máte bezplatnú konzultáciu a skvelú kávičku zadarmo! ?

Buďte o krok vpred

Získajte novinky z online marketingu ako prvý:

* indicates required