Mnohí majitelia firiem si uvedomujú, že vysoká návštevnosť webu ešte nemusí znamenať vyššie tržby. Čísla samotné vás jednoducho dlhodobo neuživia. Áno, kvalitne optimalizovaný web (či kvalitné SEO) vám zabezpečí, že zákazník vojde do obchodu. Ale to, či niečo predáte, ovplyvňuje vaše CRO, alebo conversion rate optimalization. Práve o tom budem hovoriť v tomto článku.

Chcete vedieť, ako návštevníkov na vašom webe premeniť na platiacich zákazníkov? Prečítajte si tieto účinné SEO tipy a začnite ich implementovať čo najskôr.

1. Píšte dobré meta popisy

Vec, na ktorú pri optimalizácii nesmieme zabudnúť, je písanie pre ľudí. V prvom rade chceme otextovať web pre potenciálnych zákazníkov, nie pre vyhľadávače. Preto vám odporúčame pre vaše blogy aj landing pages vytvoriť pútavý meta popis, ktorý donúti ľudí na váš web kliknúť.

Texty na webe sú v prvom rade pre ľudí, až potom pre vyhľadávače.

Keď sa na to pozrieme z technickej stránky, tak zistíme, že vyhľadávače nezohľadňujú meta popisy ako primárny faktor pri určovaní poradia výsledkov. To poradie ovplyvňuje vaše CTR (click-through rate), alebo inak povedané miera preklikov na webstránku. Práve kvalitný meta popis, ktorý ľudí motivuje kliknúť, vám toto číslo zlepšuje a váš web tak posúva vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

Praktické rady, ako takéto meta popisy vytvoriť

  • Meta popis by mal byť úderný a k veci: vytvorte 160 alebo menej znakov textu, ktorý priamo vyzýva ľudí ku kliknutiu na váš web.
  • Nezabudnite na vaše prečo: z popisu by malo byť jasné, prečo by mali ľudia kliknúť a aké by mali mať očakávania (poznajú tzv. value proposition).
  • Nesnažte sa za každú cenu vtesnať do meta popisov všetky kľúčové slová: píšte prirodzene a so zreteľom na ľudí.
  • Pozor na preklepy: tie môžu spôsobiť, že váš web pôsobí neprofesionálne alebo ako spam!

TIP NA ČLÁNOK: 5 nadčasových štúdií o psychológii marketingu

meta popis pri vyhľadávaní v Google nepriamo ovplyvňuje vaše SEO
Zdroj: Rawpixel

2. Tvorte kvalitný obsah

Toto neviem zdôrazniť dostatočne.

Máte premakané SEO. Zobrazujete sa na prvej stránke, ľudia na vaše linky klikajú, pretože máte pútavé meta popisy, ktoré zaberajú. Možno ste dokonca investovali do Google reklamy a máte veľký počet ľudí, ktorí navštívia webstránku. Čo sa stane, keď na nej nenájdu kvalitný obsah?

Čo sa stane, ak vojdete do obchodu a nenájdete tam kvalitný tovar a príjemný prístup personálu?

Odídete? Presne tak odídu aj návštevníci. To znamená, že vám odchádzajú potenciálni klienti.

Vaša webstránka by preto mala byť plná kvalitného obsahu s pridanou hodnotou pre zákazníka, kvôli ktorému sa bude po vašich stránkach túlať rád a vy tak máte opakované príležitosti na predaj. Zaujímavý článok na blogu, príbeh o vašej firme, návod na použitie vašich produktov a ďalší dobrý obsah spôspbí, že ľudia ostanú na webstránke dlhšie. Vytvárajú si k vám a k vašej značke dôveru a prispieva to k CRO optimalizácii.

Ak návštevníci nenájdu kvalitný obsah na webe, jednoducho pôjdu inam.

Niekoľko praktických tipov, ako začať produkovať kvalitný obsah:

  • Vyskúšajte nový formát obsahu: články, infografiky, videá, podcasty, fotky (v niektorých prípadoch aj meme), je vhodné myslieť aj na umelú inteligenciu a jej využitie pri nakupovaní (napr. Siri či Alexa).
  • Relevanciu vášho webu zvyšujú kvalitné odkazy na zdroje a doplňujúci obsah.
  • Vždy uvádzajte zdroje fotografií či informácií, nezabudnite tiež na gramatiku a preklepy!
  • Dbajte na formátovanie: rôzne nadpisy, tučné písmokurzíva, jednoducho vytvárajte obsah, ktorý je ľahko čitateľný a prehľadný.

TIP: Využívate Google Shopping? Pomôže vám zvýšiť predaje – prečítajte si, ako ho dobre nastaviť

kvalitný obsah je pre SEO dôležitý
Zdroj: Rawpixel

3. Nezabúdajte na CTA

CTA, alebo call to action, je priama výzva, ktorú by sme v biznise mohli považovať aj za „doklepnutie“ obchodu. Výzva sa môže týkať bezplatnej konzultácie, vystavenia cenníka, rezervácie alebo aj priamo nákupu. Nejde len o všeobecné výzvy, ako napríklad Zavolajte nám.

CTA by ste mali umiestniť na každé jedno miesto na webe, kde sa zákazník môže zatúlať (pokojne aj na viaceré miesta). Práve takáto priama výzva zvyšuje mieru konverzie: jednoducho ľuďom musíte narovinu povedať, čo od nich chcete a čo za to budú mať.

CTA by ste mali umiestniť všade, kde sa zákazník na webe môže zatúlať.

CTA môže mať rôznu podobu na webstránke, napríklad:

  • pútavé cenovky: Už od XY € jednoducho funguje 🙂
  • vhodné umiestnenie možnosti zdieľania na sociálne siete
  • okrem CTA by ste mali mať samostatný widget alebo miesto, kde vás ľudia vedia kontaktovať, rezervovať si termín alebo dohodnúť konzultáciu
  • farebne odlíšené banery alebo obrázky, ktoré motivujú ku kliknutiu

Čo si myslíte: oplatí sa firmám investovať radšej do PPC, alebo do SEO? Odpoveď vás možno prekvapí

Záverom

Tieto 3 body sú pre vašu SEO optimalizáciu kľúčové a vo veľkej miere ovplyvňujú nielen to, koľko ľudí na webstránku príde, ale koľkí aj ostanú a naozaj nakúpia. Preto sa nezastavujte a neprestávajte tvoriť plnohodnotný obsah. Vašimi dvoma cieľmi by malo byť, že vás ľudia nájdu a že u vás ľudia chcú nakúpiť.

Nemáte na toto všetko čas alebo potrebujete poradiť, či idete správnym smerom? Kliknite sem a objednajte si bezplatnú konzultáciu (kávička je na nás!).

Zdroj: Visualmodo

Zdroj titulnej fotky: Rawpixel

Buďte o krok vpred

Získajte novinky z online marketingu ako prvý:

* indicates required