V minulom článku Ako získať v Google Ads viac kliknutí? 1. časť sme vám priniesli aktualizácie a základné informácie o rozšírení reklám v Google Ads.

V tomto článku nájdete na modelových situáciach príklady ich riešenia s rozšírením reklám v praxi.

Výber rozšírení, ktoré chcete použiť

Ak chcete svoje reklamy rozšíriť a dať ľuďom viac dôvodov, aby na ne klikali, pridajte rozšírenia. Rozšírenia pridávajú pod inzerát množstvo dôležitých obchodných údajov, ako sú napríklad miesta, ďalšie odkazy, ceny atď. Z tohto dôvodu odporúčame rozšírenia takmer všetkým inzerentom.

V tomto článku sú uvedené rôzne rozšírenia, ktoré si môžete nastaviť sami (manuálne rozšírenia), a odporúčania, kedy ich používať. Zoznam rozšírení, ktoré sa môžu zobrazovať bez ďalšieho nastavenia, nájdete na blogu Google v článku Automatické rozšírenia. Ak vás zaujímajú všeobecné informácie o rozšíreniach, začnite ich článkom Rozšírenia.

Predtým, ako začnete…

Pri výbere a nastavovaní rozšírení postupujte podľa týchto odporúčaných postupov:

  • Používajte všetky rozšírenia, ktoré sú relevantné pre váš typ podnikania – ich pridanie nič nestojí a zobrazujú sa len vtedy, ak môžete očakávať zlepšenie výkonu reklamy.
  • Zvážte pridanie 4 alebo viacerých rozšírení. Môžete napríklad pridať odkazy na podstránky, nadpisy, štruktúrované úryvky a jedno ďalšie rozšírenie podľa vlastného výberu.
  • Ak to má pre vašu firmu zmysel, vytvorte rozšírenia na vyšších úrovniach účtu (napríklad na úrovni účtu alebo kampane, ak je to možné).

 

Vyberte si rozšírenia podľa svojho cieľa

Rozšírenia si vyberajte podľa toho, aký je váš hlavný cieľ reklamy. Nižšie sú uvedené niektoré bežné reklamné ciele spolu s rozšíreniami, ktoré vám ich môžu pomôcť dosiahnuť:

Cieľ: Získať zákazníkov pre nákup vo vašom obchodnom mieste

Ak chcete prilákať ľudí na fyzické miesto svojho podniku (napríklad do predajne alebo reštaurácie), môžete zvážiť nasledovné rozšírenia.

Riešenia: 

1. Rozšírenie o polohu/lokalitu
Priveďte ľudí k návšteve vašej firmy zobrazením jej polohy, tlačidla na volanie a odkazu na stránku s podrobnosťami o firme, ktorá môže obsahovať napríklad otváracie hodiny, fotografiu firmy alebo pokyny, ako sa k nej dostať. Ak chcete, aby zákazníci navštívili vašu firmu, ale volali na centrálnu linku (a nie na konkrétne čísla pobočiek), použite predĺženie hovoru spolu s predĺžením miesta.

Ďalšie informácie nájdete v článku Google podpory Rozšírenia polohy.

2. Rozšírenie o lokalitu affiliate partnera
Pomôžte ľuďom nájsť maloobchodné reťazce, ktoré predávajú vaše výrobky.

Viac informácií nájdete v článku Rozšírenie o lokalitu affiliate partnera. 

3. Rozšírenie o popisky
Pridajte do reklám ďalší text, napríklad „doprava zdarma“ alebo „zákaznícka podpora 24/7“. Popisy môžete použiť aj na presvedčenie ľudí, aby uskutočnili offline konverziu.

Viac informácií nájdete v článku Rozšírenie o popisky.

Príklady rozšírenie reklamy o volanie, lokácie a hodnotenie
Príklady rozšírenie reklamy o volanie, lokácie a hodnotenie

Cieľ: Docieliť u zákazníkov, aby vás kontaktovali

Ak chcete, aby vám ľudia zavolali alebo poslali otázky prostredníctvom textovej správy, použite rozšírenie pomocou hovoru.

Riešenie: Rozšírenie o možnosť volania

Motivujte používateľov, aby vám zavolali – pridajte do reklamy telefónne číslo alebo tlačidlo na volanie.

Ďalšie informácie nájdete v článku Rozšírenia hovorov.

 

Cieľ: Docieliť u zákazníkov konverzie na vašom webe

Ak chcete prilákať návštevníkov na svoje webové stránky, použite tieto rozšírenia:

Riešenia: 

1.Rozšírenie odkazov na podstránky
Presmerujte ľudí priamym prepojením na konkrétne stránky vášho webu (napríklad „otváracie hodiny“ alebo „objednávka“).

Príklad rozšírenia o podstránky.
Príklad rozšírenia o podstránky.

2. Rozšírenie o popisky
Pridajte do reklám ďalší text, napríklad „doprava zdarma“ alebo „24-hodinová zákaznícka podpora“.

3. Rozšírenie o štruktúrované úryvky
Zvýraznite informácie, ktoré potenciálni zákazníci ocenia najviac – vyberte vopred definované záhlavie (napríklad kategóriu produktov alebo služieb) a uveďte jednotlivé položky.

4. Rozšírenie o cenu
Prezentujte svoje služby alebo kategórie produktov spolu s cenami, aby si ľudia mohli prezerať vašu ponuku priamo z reklamy.

Toto rozšírenie je k dispozícii vo vybraných krajinách.

 

Cieľ: Získať ľudí na stiahnutie aplikácie

Ak chcete, aby si ľudia stiahli vašu aplikáciu, použite rozšírenie aplikácie:

Riešenie: Rozšírenie o aplikácie

Povzbudzujte používateľov, aby si aplikáciu stiahli. Tieto rozšírenia sú celosvetovo dostupné pre mobilné zariadenia so systémami Android a iOS vrátane tabletov.

 

Cieľ: Docieliť u ľudí odoslanie údajov

Ak chcete vyzvať používateľov, aby v reakcii na produkt alebo službu, ktorú ponúkate, poskytli svoje kontaktné údaje (napr. e-mailovú adresu, telefónne číslo a ďalšie údaje), použite rozšírenie formulára na kontakt.

Riešenie: Rozšírenie o formulár pre záujemcov

Získajte ľudí, ktorí sa zaregistrujú na základe vašej reklamy. Tieto rozšírenia sú celosvetovo dostupné pre mobilné zariadenia a tablety.

Na vašom názore nám záleží …

Sú pre vás tieto informácie užitočné,  niečo nové alebo zas “len dookola tie isté informácie”?

Využívate rozšírenia reklám v Google Ads?

Podeľte sa s nami o svoje dojmy v komentároch.

Buďte o krok vpred 🥇

Získavajte novinky zo sveta online marketingu ako prvý.