Viac kliknutí získate, keď svoju reklamu pomocou rozšírení reklám zväčšíte a urobíte ju lákavejšou. To však nie je jediná vec, s ktorou vám môžu rozšírenia reklám pomôcť.
Okrem 3 x 30 znakov pre nadpisy, 2 x 90 znakov pre text reklamy a 2 x 15 znakov pre cestu k adrese URL môžete využiť oveľa viac priestoru a poskytnúť používateľom viac informácií pomocou rozšírení reklamy.
Na čo vlastne rozšírenia reklám slúžia a s čím vám pomôžu?
Väčšina vašich konkurentov nevyužíva rozšírenia reklám Google naplno, ak vôbec. Preto je to jednoduchý spôsob, ako sa odlíšiť, mať lákavejšiu reklamu a získať viac kliknutí a zákazníkov. Rozšírenia reklám poskytnú ľuďom viac informácií o vašej firme a uľahčujú im interakciu s vašimi reklamami.
Inzerenti môžu dosiahnuť v priemere až o 20 % vyššiu mieru preklikov, ak sa v ich reklamách zobrazujú 4 odkazy na podstránky vo vyhľadávaní.
Vedeli ste, že keď použijete v Google Ads kampani obrázok, zvýšite preklik až o 44%?
Dostupné rozšírenia reklám Google:
K dispozícii je veľa rozšírení, ale v praxi si vystačíte s niekoľkými základnými rozšíreniami:
- rozšírenie na pridávanie odkazov na podstránky
- rozšírenie pre popisy
- rozšírenie pre štruktúrované úryvky
- rozšírenie o volanie
- rozšírenie o správu
- rozšírenie o polohu
- rozšírenie o hodnotenia predajcu
- rozšírenie o propagácie
- rozšírenie o ceny
- rozšírenie o aplikáciu
- automatické rozšírenie
Základné pravidlá pre rozšírenia reklamy
Rozšíreniam vo vyhľadávacej sieti vrátane dynamických reklám vo vyhľadávaní a reklám, ktoré sa zobrazujú len na základe volania, sa treba venovať. V prípade kampaní Google Shopping funguje automatické rozšírenie s hodnoteniami predajcov, ktoré nemáte priamo pod kontrolou.
Koľko typov reklamných rozšírení použiť? Najlepšie je nastaviť všetky použiteľné. Nikdy ich nezobrazíte všetky, ale dáte reklamám Google možnosť zobrazovať tie, ktoré sú výkonnejšie.
Rozšírenia je možné nastaviť na úrovni celého účtu, kampane alebo reklamnej zostavy Google Ads. Rozšírenie bližšie k reklame bude mať vždy prednosť – reklamná správa zvíťazí nad kampaňou, kampaň zvíťazí nad účtom.
Dajte si pozor na výber správnej úrovne. Ak máte 7 rozšírení s podstránkami na úrovni kampane a omylom vložíte jedno z nich do reklamného hlásenia, zobrazí sa len jedno, pretože bude mať prednosť.
Najlepšie – a tiež najpracnejšie – je pridať vlastné rozšírenie ku každej reklamnej správe. Pri väčších účtoch Google Ads by ste tým strávili niekoľko dní, takže tam si často vystačíte s rozšírením na úrovni kampane.
Aby Google pomáhal zobrazovať pútavejšie reklamy, zaviedol pre inzerentov niekoľko nových vylepšení, ktoré uľahčujú správu odkazov na podstránky, popisov a štruktúrovaných úryvkov.
Ako zobrazovať pútavejšie reklamy s Google Ads?
S automatickými rozšíreniami. Ak sa zaregistrujete pre používanie automatických rozšírení, služba Google Ads vytvorí rozšírenia za vás a zobrazí ich vedľa vašich reklám, v prípade vyhodnotenia zlepšenia ich výkonu. Predtým sa vo vašom inzeráte nemohli zobrazovať dynamické odkazy na podstránky, dynamické popisy a dynamicky štruktúrované úryvky, ak ste odkazy na podstránky, popisy a štruktúrované úryvky vytvorili ručne.
Od polovice marca sa tieto automatické rozšírenia zobrazujú spolu s ručne vytvorenými rozšíreniami. Ak má napríklad reklama iba dva ručne vytvorené odkazy na podstránky, ktoré sa môžu zobraziť, Google Ads ju teraz môže doplniť o dva dynamické odkazy na podstránky, celkovo teda o štyri odkazy.
V rámci týchto vylepšení sa na stránke Rozšírenia v službách Google Ads začali zobrazovať štatistiky na úrovni každého automatického rozšírenia. Jednotlivé rozšírenia tu je možné podľa potreby pozastaviť alebo odstrániť. To uľahčuje sledovanie rozšírení, ktoré pre vás vytvára služba Google Ads, a ich spravovanie. Ak chcete zistiť, ktoré automatické rozšírenia sa zobrazujú spolu s vašimi reklamami, prejdite na stránku Rozšírenia, prepnite na zobrazenie tabuľky a vyhľadajte rozšírenia označené ako Automaticky vytvorené. Začnú sa tam objavovať v najbližších týždňoch.
Odporúčaný postup: Aktivujte si dynamické odkazy na podstránky, dynamické nadpisy a dynamicky štruktúrované úryvky, aby systém mal viac možností zobrazovať rozšírenia pre vaše reklamy. Ak nechcete, aby sa určité rozšírenie zobrazovalo s vašimi reklamami, môžete ho pozastaviť alebo odstrániť.
Zobrazujte viac vami vytvorených rozšírení reklám
Môžete pridávať vlastné odkazy na podstránky, nadpisy a štruktúrované úryvky na úrovni reklamnej zostavy, kampane alebo účtu. Ak ste v minulosti vytvorili nejaké rozšírenie na nižšej úrovni, zabráni to zobrazeniu rozšírení rovnakého typu, ktoré sa nachádzajú na vyšších úrovniach. Napríklad, aj keď ste mali na úrovni reklamnej zostavy len jeden odkaz na podstránku, nemohli sa kvôli tomu zobrazovať odkazy na podstránky na úrovni kampane.
Od polovice marca sa odkazy na podstránky, nadpisy a štruktúrované úryvky z vyšších úrovní zobrazujú spolu s rozšíreniami rovnakého typu z nižších úrovní, ak je pravdepodobné, že to prinesie lepší výkon. Vďaka tejto zmene je strojové učenie spoločnosti Google schopné vybrať najlepšie rozšírenia vo vašom účte, vďaka čomu budú vaše reklamy pútavejšie. V rámci príprav na túto zmenu odporúčame konsolidovať rozšírenia do úrovne, ktorá je pre vaše konto najvhodnejšia, a uistiť sa, že sú relevantné aj pre ostatné úrovne.
Navyšuje sa rozšíreniami cena za kliknutie?
Za pridanie rozšírenia do kampane neplatíte nič. Za kliknutie na reklamu a za určité interakcie, ktoré možno s rozšírením vykonať, sa však budú účtovať obvyklé poplatky – napríklad ak používateľ klikne na tlačidlo na stiahnutie (rozšírenie aplikácie), tlačidlo na volanie (rozšírenie volania), ikonu trasy (rozšírenie polohy) atď.
Výnimkou sú kliknutia na rozšírenia recenzií a hodnotení predajcov – za tieto kliknutia vám nebudú účtovať poplatky. Google Ads neúčtuje viac ako dve kliknutia (za zobrazenie) za každú reklamu a rozšírenie reklamy.
Ak vás zaujíma ako vyniknúť na internete aj bez platenia, dávnejšie sme tejto téme venovali celý článok na načom blogu.
Dalšie informácie o rozšírení reklám nájdete v centre nápovedy Google Ads.
2. časť Ako získať v Google Ads viac kliknutí? článku zverejníme 19. apríla (utorok).
Na vašom názore nám záleží …
Sú pre vás tieto informácie užitočné, niečo nové alebo zas “len dookola tie isté informácie”?
Využívate rozšírenia reklám v Google Ads?
Podeľte sa s nami o svoje dojmy v komentároch.
Matej Tóth je zakladateľom a CEO úspešnej online marketingovej agentúry Digitalman. Svojej práci sa venuje už 15 rokov, pričom má bohaté skúsenosti nielen zo Slovenska a Čiech, ale aj z krajín ako sú: Rakúsko, Nemecko a Veľká Británia. Svojou odbornosťou a skúsenosťami v oblasti online marketingu je Matej rešpektovanou osobou v odvetví. Jeho prístup k práci je zameraný na kreativitu a inováciu, pričom jeho cieľom je vytvárať kampane ktoré prinášajú výsledky.