Účelom dobrej Facebookovej kampane je zaujať cieľovú skupinu. Vymedzenie publika hneď od začiatku je kľúčové aj z hľadiska ziskovosti reklamy. Darmo totiž zacielite na tých, ktorí síce prejavia záujem o váš produkt, majú však hlboko do vrecka. Docielite možno množstvo preklikov, avšak minimum reálnych predajov. Treba si uvedomiť, že luxusné a drahé produkty sú určené primárne pre ľudí, ktorých príjmy sú podstatne vyššie, ako je bežný slovenský priemer. A tak, ako je táto skupina ľudí špecifická, rovnako špecifické je aj cielenie reklám na ňu.
Ako teda docieliť čo najvyššiu mieru konverzie ak je váš produkt určený dobre situovanej cieľovke?
Týmto kritériám venujte pozornosť
Pri cielení akejkoľvek kampane na Facebooku platí, spoliehajte sa na vašu intuíciu a zdravý sedliacky rozum. Napríklad je väčšia pravdepodobnosť, že majiteľ Applu je kúpyschopnejší, ako používateľ Xiaomi. Pre maximalizáciu úspešnosti kampane je však ideálne, ak vytvoríte niekoľko publík s rôznymi kritériami ich zacielenia.
- Pre zvýšenie efektivity je niekedy vhodné zúžiť publikum na používateľov najnovších zariadení.
- Cieľte na ľudí, ktorí často cestujú. Šanca, že majú vyšší mesačný príjem je vyššia ako u tých, ktorí necestujú vôbec.
- Zamerajte sa na ľudí, ktorí si už v minulosti prezerali luxusné, alebo drahšie produkty z vašej ponuky.
- Cieľte na majiteľov kreditných kariet. Kreditná karta je symbolom konzumného spôsobu života.
- Vytvorte publikum zamerané na ľudí, ktorí v minulosti u vás nakúpili za veľkú sumu.
- Vyberajte si profesie u ktorých je predpoklad vyššieho zárobku. Napríklad absolventi technických univerzít, právnici, alebo IT špecialisti.
- Zamerajte sa na vyšší manažment a majiteľov prosperujúcich firiem. Teoreticky platí pravidlo čím vyššie postavenie, tým vyšší plat.
- Zamerajte sa na majiteľov bytov v luxusných štvrtiach a novostavbách veľkých miest.
Koho z kampaní vylúčiť?
Ľudia mladší ako 20 rokov spravidla nemajú dostatok finančných prostriedkov na nákup prémiových produktov. Zväčša sú to študenti, alebo ľudia na začiatku ich profesnej kariéry, ktorí sú vo fáze šetrenia. Ľudia nad 50 rokov na Slovensku zase majú odlišné nákupné správanie, aj keď pri niektorých tovaroch to je diskutabilné.
Ako teda zacieliť na majetnejších používateľov Facebooku?
Odpoveď je kombinácia možností zacielenia. Skúšajte a kombinujte. Neexistuje univerzálny vzorec na to, čo bude fungovať priamo vám. Firmy často cielia
1. Nespoliehajte sa na informácie v profile
FB kampane na základe toho, čo majitelia účtov uvádzajú vo svojom profile. Fakt je však ten, že skutočne veľká skupina ľudí si svoj FB profil neaktualizuje niekoľko rokov. A tu nastáva problém. Riešením, ako správne a efektívne zacieliť vašu kampaň a maximalizovať jej úspešnosť je kombinácia faktorov jej zacielenia. V nasledovnej časti chceme vypichnúť niekoľko faktorov, na ktoré by ste sa mali vo svojich Facebookových kampaniach zamerať.
2. Ľudia, ktorí často cestujú
Facebook vie, kde sa jeho používatelia práve nachádzajú. Samozrejme za predpokladu, že v nastaveniach nevypli možnosť lokalizácie. Toto cielenie je mimoriadne vhodné aj napríklad ak je vašim produktom ponuka exkluzívnych zájazdov, alebo letenky v biznis triede.
3. Používatelia špičkových zariadení
Vlastníctvo Iphone najnovšej rady, či Macbookov v našich končinách zaraďuje ich vlastníkov do akéhosi vyššieho spoločenského statusu. Samotné zacielenie na ich užívateľov však ešte nie je zárukou úspechu. V kombinácii s inými možnosťami cielenia však môžete zvýšiť šance na zaujímavé výsledky kampane.
4. Geografické cielenie
V každom väčšom meste sú štvrte, v ktorých si život môže dovoliť hlavne tá vyššia vrstva. V našom hlavnom meste je to napríklad Koliba, Horský park, okolie Slavína, alebo historické Staré mesto. Zistite si smerové čísla týchto miest a zacieľte na ne.
5. Zacielenie na záujmy
Aké záujmy majú bohatí ľudia? Luxusné autá, značkové oblečenie kabelky, investovanie do nehnuteľností a na burze cenných papierov, drahé dovolenky a výberové potraviny prvotriednej kvality. Spoliehať sa iba na túto metódu nemusí vždy priniesť predpokladaný výsledok. Mnoho mladých dievčat sa napríklad zaujíma o svetové módne značky a luxusné šperky, ich nákup si ale v konečnom dôsledku nemôžu dovoliť. Podobne je to s drahými autami. Ktorý chlap aspoň raz v živote nezatúžil mať v garáži červeného Mustanga, alebo Audi R8?
Keď však skombinujete viacero záujmov spolu s ďalšími možnosťami zacielenia, pomôže vám to k uspokojivým výsledkom kampane.
6. Ľudia, ktorí nakupujú online
Ak predávate exkluzívne produkty, môžete skúsiť pridať zapojených nakupujúcich. Nájdete ich v časti správanie-nákupné správanie. Takto budete vedieť, že sa vaša kampaň dostane do povedomia ľudí, ktorí chcú skutočne nakupovať.
7. Admini Facebook stránok
Ďalšou možnosťou zacielenia, ktorá môže byť účinná ak ju správne skombinujete je správanie vlastníka FB stránky. Ak napríklad identifikujete majiteľa úspešnej firmy, ktorý často cestuje do exkluzívnych destinácií, máte takmer vyhraté.
8. Facebook Payments
Táto služba žiaľ na Slovensku nie je momentálne dostupná. Ak cielite kampane v iných krajinách, umožňuje vám zacieliť na ľudí, ktorý uskutočnili transakie pomocou nej. Berte ju však ako jednu z alternatív a možných kombinácií vrámci preverovania tej najúspešnejšej.
9. Maximalizujte úspešnosť kampane kombináciou zacielenia
Kombinujte rôzne možnosti zacielenia, aby ste dosiahli požadovaný efekt. Keď vytvárate publikum, použite funkciu úzke publikum na kombináciu niektorých možností, ktoré spomíname vyššie. Sledujte, ktoré kombinácie vám prinášajú želaný efekt.
Neviete si poradiť s vašimi FB kampaňami, alebo PPC reklamou na Google? Kontaktujte nás. Radi vám pomôžeme.
Matej Tóth je zakladateľom a CEO úspešnej online marketingovej agentúry Digitalman. Svojej práci sa venuje už 15 rokov, pričom má bohaté skúsenosti nielen zo Slovenska a Čiech, ale aj z krajín ako sú: Rakúsko, Nemecko a Veľká Británia. Svojou odbornosťou a skúsenosťami v oblasti online marketingu je Matej rešpektovanou osobou v odvetví. Jeho prístup k práci je zameraný na kreativitu a inováciu, pričom jeho cieľom je vytvárať kampane ktoré prinášajú výsledky.