Najočakávanejšou udalosťou roka je vždy predstavenie novej generácie iPhonov. Tento rok to je iPhone 13. Apple nedávno predstavil iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro a iPhone 13 Pro Max. Vždy ide o základný model v tomto prípade iPhone 13 a zmenšená verzia iPhone 13 mini. Ďalší pre náročnejších užívateľov iPhone 13 Pro a iPhone 13 Pro Max, ktorí hľadajú len to najlepšie a nevadí im si priplatiť. Legendárny New York Times nepopiera, že vrchol dosiahli smartfóny už pred niekoľkými rokmi s modelmi, ktoré boli prelomové dávnejšie iPhone 6s a novší iPhone X, iPhone XS a iPhone XR. Dnes sa len dolaďujú. Nový model je vždy o niečo lepší, rýchlejší, fotky ostrejšie, farby na displeji krajšie avšak nič prevratné, čo by zmenilo hru.
Najpredávanejší iPhone?
Do dnešného dňa sa najviac predalo modelov iPhone 6 a iPhone 6 Plus tie boli predané do dnešného dňa vo viac ako dvoch stovkách miliónov kusov. Nasledoval ho model iPhone 6 s a väčší iPhone 6s Plus. S týmto modelom prišlo moderné odomykanie iPhone prostredníctvom Touch ID.
Nový iPhone 13
Po uvedení nového iPhone 13 na trh, by si mal každý obchodník dávať pozor. Hlavne na to, aby neprerastali len produkty a rady smartfónov a iPhonov a ich predajom všetko skončilo. Je nevyhnutné, aby sa spoločnosti pozerali aj na inovácie a zlepšovanie ich produktov. Apple má ikonický status značky a produkty bez ktorých milióny ľudí nedokážu žiť. Ani vyššia cena v porovnaní s inými smartfónmi s iPhone 13 častokrát zákazníka neodradí. Avšak okrem značky nemá žiadnu inú udržateľnú výhodu. Navyše na trhu sú všetky vychytávky ľahko a rýchlo napodobnené.
Inšpirujte sa marketingom iPhone 13
Pre život v dnešnej dobe sú typické smartfóny. Zohrávajú dôležitú súčasť nášho každodenného života a sú návykové. Mladá generácia si bez nich už ani nevie predstaviť život. Značka Apple má obrovskú silu, aj keď inovácie nejdú takými míľovými krokmi ako kedysi, nie je žiadnym problémom predať všetky vyrobené kusy. Čo sa môžete naučiť od úspešnej značky? Ako môžete implementovať ich víťazný vzorec do svojich vlastných každodenných marketingových stratégií?
Inovujte
Apple za posledných 10 rokov agresívne rozšírila oblasti, v ktorých je súčasťou každodenného života. Platby, meranie krokov, zákaznícke karty, sociálne siete a množstvo ďalšieho. Všetko v jednom systéme. Ak máte trvalo udržateľnú konkurenčnú výhodu, máte eso v rukáve. Výhodou môže byť práve to – byť stále v pohybe, nestagnovať, inovovať, doladzovať. Aj keď sa to ľahko povie, ťažko sa koná.
Aké z toho vyplýva poučenie? Rast podnikania poháňa najmä vývoj produktov. Ak sú odlišné a lepšie ako ponúka konkurencia, máte vyhraté. Potreby a trendy zákazníkov sa stále menia a ľudia sú stále viac a viac náročný. Preto aj väčšina dobrých výrobcov musí stále inovovať svoje výrobky tak, aby boli schopný uspokojiť svojich zákazníkov a mali neustály náskok pred konkurenciou.
Hodnota nad rámec
Ide to aj inou cestou ako cestou inovácii? Samozrejme. Vytvorte zážitok, nie len produkt. Ak sa výrobca zameriava na odovzdanie zážitku z predaja, starostlivosti alebo celkového udržania si zákazníka po nákupe a čo najlepšieho servisu pre neho. Toto robí stále viac spoločností a je to ďalším kľúčom k úspechu. Dôležité je si udržať zákazníka aj po nákupe. Potrebné je dať hodnotu nad rámec samotného produktu a porozumieť zákazníkom. Nazrieť do ich bežného života a vedieť, čo sa snažia dosiahnuť.
Preto začnite s mapovaním skúseností vašich zákazníkov so svojou značkou. Zaznamenajte si každý krok a miesto, kde boli – na vašej stránke, na Facebooku alebo inej sociálnej sieti, klikli na PPC reklamu? Potom analyzujte každý tento krok a zistite čo môžete zlepšiť.
Zamyslite sa ako každý kontakt s vašim zákazníkom môže byť čistejší, jednoduchší, osobnejší a jasnejší. Všetko však musí byť konzistentné s vašou značkou, vzhľadom, dojmom a prvkami značky. Potom sa zamyslite hlbšie. Ako ešte viac vyjsť v ústrety vášmu zákazníkovi?
Ako vytvoriť zážitok?
Presne vám povedať nemôžem, ktorá udalosť bude mať pre vašu značku najväčší zmysel – ale môžem vám poskytnúť zaujímavé príklady, ktoré vám poskytnú inšpiráciu.
Dôležité je mať neustály nadhľad. Pozrieť sa aj na iné segmenty trhu a zistite, či v nich nie je spojitosť súvisiaca s vašim produktom. Takto môže znova priniesť niečo nové do prostredia svojej vlastnej kategórie a rozšíriť tak povedomie o značke aj v iných segmentoch trhu. Vytvorte si cieľ, rozpočet a potom viackanálový marketingový plán.
Príklad Apple
Skvelým príkladom je, že ak ste nemali tú česť pracovať pre Apple, nemusíte mať o spoločnosti ani poňatia ale značka vo vás evokuje luxus. Takisto je to aj pri automobiloch. Zabudnite na to, že úlohou auta je vás dostať z bodu A do bodu B. Výrobcovia luxusných značiek automobilov vedia, že jazda v nich musí spĺňať nielen úlohu praktického presunu ale aj zážitku. A zážitok môže mať zákazník aj zo služby. Keď toto luxusné auto rozbijete alebo sa pokazí môžete požiadať o náhradné na takú dobu, kým nebude opravené.
Úlohou iPhone 13 a iných smartfónov je udržať vás v kontakte s rodinou, priateľmi, prácou, zábavou alebo aj zdravotnými údajmi a všetkým ostatným. Tieto inteligentné telefóny sú nenahraditeľné. Čo ak by spoločnosť Apple napodobňovala zážitok zo služby podobne ako pri autách? iPhone by sa vám pokazil, rozbili ste ho alebo z akéhokoľvek iného dôvodu by bol nepoužiteľný. Spoločnosť Apple by vám v tento moment hodila záchranné lano a to rýchle riešenie v podobe odoslania na opravu a ponúknutie okamžitého riešenia novým kusom. Aplikujte to podobne aj u vás.
Ďalším príkladom je aj predajňa Apple je navrhnutá tak, aby vyvolala správne pocity, keď vojdete dnu. Teplé osvetlenie, monochromatické farebné schémy, usporiadane. Zákazníka to osloví tak, aby sa necítil neosobne a chladne. Ide o marketing s priamou interakciou so spotrebiteľom spôsobom, na ktorý nezabudne. Je to živý marketing, na ktorom sa podieľa veľa z vašej účasti a zároveň by to nemali byť tradičné staré známe konferencie, veľtrhy a podobne.
Zážitok propragujte
Nezabudnite dať vedieť svojim zákazníkom o možnostiach zažiť niečo nové. Každý má rád nové veci a hlavne zážitky. Pripravte si marketingovú kampaň. Rovnako ako všetky ostatné marketingové kampane, musí byť zameraná na vaše jedinečné publikum a musí byť merateľná pomocou KPI, ktoré majú pre vašu značku zmysel. Propagujte svoju udalosť na sociálnych sieťach alebo prostredníctvom svojho e-mailingu.
Úspech nie je len predať
Inšpirujte sa od množstva spoločností, ktoré už dnes hľadajú inovácie vo forme sprostredkovania služieb pre zákazníka, aby získali konkurenčnú výhodu. Urobte veci jednoduchšie a pohodlnejšie pre zákazníka a sprostredkujte pre neho aj nepredstaviteľné.
Úspechom nie je len predať zákazníkovi, ale po predaji sa o neho starať a udržať si ho aj po nákupe. Úspech je pridať hodnotu nad rámec predaného produktu a vedieť aký servis po nákupe vášho produktu sa môže zákazníkovi hodiť. Predajte produkt a zároveň darujte zážitok.
Aké sú výhody marketingu iPhone 13, ktorý vytvára zážitky?
- Vytvárate povedomie o značke a ukazujte svoje meno, tak ako iPhone 13
- Ľudia kupujú produkty alebo služby na základe svojich emócií. Vytvorenie pozitívnej skúsenosti posúva spotrebiteľa bližšie ku konverzii.
- Vytvorte priestor a čas pre potencionálnych zákazníkov, kde si môžu vyskúšať vaše produkty. Nie všetky kanále umožňujú zákazníkom cítiť, dotknúť sa, počuť. Vytvárajte autentické videá a detailné fotogalérie. Ponúkajte referencie – zážitky iných zákazníkov. Vytvorte showroom podobne ako Apple ukazuje iPhone 13, ukážte sa aj vy.
- Rozšírte úsilie naprieč kanálmi. Dajte ľuďom niečo, s čím sa môžu podeliť na sociálnych sieťach, hastagom alebo inou zábavnou aktivitou. Podnecujte v nich pocit, že sa vašim produktom chcú pochváliť a rozprávať o ňom.
Ako reagovali na dizajn nového iPhone 13 ďalšie svetové značky?
zdroj: Instagram pvrpictures, fevikwikindia, upgrad_edu
Ak by ste sa chceli naučiť o marketingu viac, tak sa inšpirujte ďalšími hodnotnými článkami z nášho blogu. Stále prinášame novinky zo sveta marketingu. Ak by ste potrebovali s niečím poradiť alebo pomôcť neváhajte nás kedykoľvek kontaktovať. Radi vám odborne poradíme.
Matej Tóth je zakladateľom a CEO úspešnej online marketingovej agentúry Digitalman. Svojej práci sa venuje už 15 rokov, pričom má bohaté skúsenosti nielen zo Slovenska a Čiech, ale aj z krajín ako sú: Rakúsko, Nemecko a Veľká Británia. Svojou odbornosťou a skúsenosťami v oblasti online marketingu je Matej rešpektovanou osobou v odvetví. Jeho prístup k práci je zameraný na kreativitu a inováciu, pričom jeho cieľom je vytvárať kampane ktoré prinášajú výsledky.